Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvor stort må 3d fly være for å lande på litt uklippet gress

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hvor stort må 3d fly være for å lande på litt uklippet gress

    Har endel venner som flyr ymse EPO opptil 1.4 meter, gjenngangern her er "faceplant" etter landing, hvor store må/bør modellene være før hjula er av tilstrekkelig dim for litt uklippet gress? dårlig propklaring og små hjul er vel hovedproblem, men kjempestore hjul, og liten propeller er ikke alltid en vinner når man helst vil ha motsatt

    Klart mye hadde jo løst seg om de/jeg bare hovret den inn og tok den i hånda, men tror ikke det er løsningen umiddelbar.

    60-70-80-90"? hvor stort må man opp i?

  • #2
    60'' EF uten hjulkåper funker fint.

    Comment


    • #3
      Originally posted by anders e View Post
      60'' EF uten hjulkåper funker fint.
      60-70" flyr man elektrisk på 6s?

      og 70 og opp på 10-12-14s? hva er tommelfinger regel her?

      sist jeg drev med fly, var elektromotor noe vi startet med, men med dagens elektromotorer og batterier, og gærne naboer er det jo kurrant også på fly? på heli er det helt overlegent på power iaf.

      2 av gutta har 6s på epo fra før, så både 6 og 12s vil være enkelt for de (og meg om jeg nå kanskje handler en planke til uka)


      AFW og lignende i esc, trenger fly det tilsvarende heli? eller er ikke behovet så stort, dvs høy A last på lav % pwm

      Comment


      • #4
        Ikke spør meg om hva som er reglen, men ja.......6s 3300 på min 64'' mxs og bra med power.
        Andre slenger sikkert inn noen svar her også.

        Comment

        Working...
        X