Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trex 550 slark

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trex 550 slark

    Hei

    Har ganske mye slark mellom halegearet og hoved drevet til halen,men kan ikke se at det er noe justering der ?

    Kan brakettene til hovedakselen stå feil vei ? Eller er det noe justering som jeg har oversett?

  • #2
    Hei, jeg sliter litt med å forstå hvor du har slark. Er nok sløv etter en lang dag på jobben..men mener du at du kan bevege hovedakslingen opp og ned eller sideveis eller snakker du om drev i/på selve halen? Evt. kan du finne de "riktige" navnene i manualen, så er det litt lettere å forstå hvor problemet er.

    Spiff
    TRex 250 | TRex 450 Pro V2 DFC Beast X |TRex 450L Dominator Beast X |TRex 500 DFC V-Bar | TRex 500 Beast X | TRex 550 ​V-Bar |Gaui X5 Beast X |TRex 600N Beast X |Synergy E5 Beast X |

    Spektrum DX18

    Youtube:
    http://www.youtube.com/channel/UCB69FEKD5skQDfiNJehjNJA

    Comment


    • #3
      Kanskje du mener i Torque Tube drevet foran på halebommen?? den som går sammen med hoveddrevet??

      Click image for larger version

Name:	7393.jpg
Views:	1
Size:	5.2 KB
ID:	598862
      Click image for larger version

Name:	465336980_469.jpg
Views:	1
Size:	57.1 KB
ID:	598863

      Comment


      • #4
        Trex 550 slark

        Yes thomas,det er mellom hoved drevet og torque tube drevet.
        Jeg er klønete til å forklare.

        Comment


        • #5
          Drevet som går ut til Torque tube ligger på 2 Lager. -||---||--<> jeg fikk tips av Den røde baron om å bruke CA lim mellom drev og de 2 lagerene på min 450' det blei veldig bra.

          Du må av halefestet for å få til dette.

          Comment


          • #6
            Trex 550 slark

            Sjekket slarken på min trex600 og 700. Merket ikke så mye slark. 700en hadde kanskje en ørliten slark mere en 600.

            Veit ikke hvor mye slark det er snakk om du har.

            Comment


            • #7
              Trex 550 slark

              MYE måtte bytte til grovtannet drev for fintannet spannt over inflight.
              Bare 1 mm inngrep

              Comment


              • #8
                Trex 550 slark

                Trex 550e manufacture defects - HeliFreak

                Comment


                • #9
                  Trex 550 slark

                  Hm...
                  Tydelig det er en feil på 550? Er det flere som har samme problem?

                  Comment


                  • #10
                    Trex 550 slark

                    Lett å fikse, liten rundfil 0,4 mm ut av hvert hull og vips.
                    Håper jeg slipper å lande uten halerotor igjen på en stund nå

                    Comment


                    • #11
                      Trex 550 slark

                      Originally posted by melby View Post
                      Håper jeg slipper å lande uten halerotor igjen på en stund nå
                      Har opplevd noe av det samme selv. Veldig spennende å lande.

                      Comment

                      Working...
                      X