Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pitch på hovedbladene

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pitch på hovedbladene

    Et kjapt spørsmål.

    Etter å ha satt opp Pitch på 700 DFCen min endte jeg opp med 0,3-0,4 grader mer pitch på det ene bladet enn det andre. Finnes det noen mulighet for å justere det ene bladet slik at de får eksakt samme pitch? (om jeg skrur ut pitchlinken en omdreinging på ett av bladene, blir resultatet verre i motsatt retning)
    Tormod
    _________________
    SAB Goblin 380 - Spartan Vortex, T-Rex 700E DFC - Vbar, TBS Discovery PRO - Naza M V2, Durafly Spitfire Mk1a

  • #2
    Re: Pitch på hovedbladene

    Originally posted by Tormod.ihlen View Post
    Et kjapt spørsmål.

    Etter å ha satt opp Pitch på 700 DFCen min endte jeg opp med 0,3-0,4 grader mer pitch på det ene bladet enn det andre. Finnes det noen mulighet for å justere det ene bladet slik at de får eksakt samme pitch? (om jeg skrur ut pitchlinken en omdreinging på ett av bladene, blir resultatet verre i motsatt retning)
    Du kan kjøpe slike turnbuckles med en vanlig gjenge og en links gjenge. Da blir det "trinnløst"

    På min 700 slipte jeg bittebittelitt av ene rodden og skrudde den i linken igjen og da ble det mye bedre.

    Comment


    • #3
      Fulgte med turnbuckles til pitcharmene til DFC hodet, men er usikker på om det er vanlig gjenger i ene enden og links i andre, må sjekke.. Har skrudde dem helt i bånn jeg

      Takk for tips...
      Tormod
      _________________
      SAB Goblin 380 - Spartan Vortex, T-Rex 700E DFC - Vbar, TBS Discovery PRO - Naza M V2, Durafly Spitfire Mk1a

      Comment


      • #4
        Jeg fikk trackingen perfekt med "Tysker-metoden".

        1. Mål avstanden mellom kulehullene på hver link med en skyvelære. Det må være så likt som overhodet mulig. Her kan sliping eller gjentatte forsøk på å skru på plastlinken gjøre susen.

        2. Installer linkene og fold bladene bakover. Ved 0 grader pitch skal de være ligge helt parallellt. Juster med like mange tørn på begge linkene om bladene ikke ligger parallellt.

        3. Dersom det er en liten forskjell i bladene, hev/senk swashen. Justering av servolinker i første omgang. Om det blir for grovt, bruk elektronisk justering (subtrim i radio eller i gyro)

        Ser flere har fått best resultat med tysker-metoden. Pitchmåler kan gi avvik på grunn av fleksing eller bladgeometri.

        Comment


        • #5
          drit i de 0.3 gradene i forskjell, bare fly, 99% sikker at du ikke merker forskjell på max og min pitch.

          Comment

          Working...
          X