Announcement

Collapse
No announcement yet.

Avro Vulcan B2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Ethanol kan fås kjøpt hos enkelte industrileverandører som teknisk sprit og så er jo rødsprit det samme . Alle er denaturerte så det ikke kan drikkes. Det har ingen innvirkning på herdetid så lenge det er et tynt lag som her, fordamper ganske kjapt. Legger på andre lag på samme måten, rull og fortynnet

    Comment


    • #47
      Veldig smukt bygge til nå mister..
      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

      Comment


      • #48
        Originally posted by Jamie View Post
        Ethanol kan fås kjøpt hos enkelte industrileverandører som teknisk sprit og så er jo rødsprit det samme . Alle er denaturerte så det ikke kan drikkes. Det har ingen innvirkning på herdetid så lenge det er et tynt lag som her, fordamper ganske kjapt. Legger på andre lag på samme måten, rull og fortynnet
        Ser fint ut dette prosjektet. Tipper det ikke er så lenge før den er i lufta.

        Går det å tynne med Acetone også ?

        Bioetanol - Jula
        Rødsprit - Jula
        Kemetyl rødsprit - KEMETYL | Clas Ohlson
        Bfight 210
        De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
        De Havilland DH 2 skala 1/5,3
        Phoenix RC Club

        Comment


        • #49
          Har aldri prøvd å tynne med acetone, vet bare at det er et strålende middel å vaske bort epoxysøl med.

          Comment


          • #50
            Originally posted by bth View Post
            Går det å tynne med Acetone også ?
            Nei, ikke bruk aceton til tynning - men den er ypperlig til å rense verktøy med i etterkant.

            Bruk alkohol hvis du skal tynne epoxy - den lettest tilgjengelige alkoholen du finner er Blårens hos din nærmeste malerforretning (Blårens tilsvarer den gamle Isopropanolen)
            Rødsprit inneholder for lite alkohol og er derfor lite effektivt.

            Det aller beste er å unngå å tynne ut epoksyen - bruk heller epoksy som er beregnet for denne type arbeide, den har riktig konsistens og rett herde-tid.

            Den jeg bruker kommer fra R&G (Order no.: 1001101), desverre må denne handles i fra Tyskland (hvis ikke Øgrey har noe på lager). Skal du ha noe raskt så kan du prøve Biltema, tidligere brukt jeg deres laminering epoksy med hell (ser at de ikke lenger har den typen jeg brukte - et nytt produkt har dukket opp vare nr: 252134, jeg har ikke testet dette men det ser ut til å være det samme som jeg brukte tidligere)

            Comment


            • #51
              Rødsprit inneholder for lite alkohol og er derfor lite effektivt.
              Hva er det som er i rødspriten utenom alkohol og denatureringsmiddel??

              Comment


              • #52
                Originally posted by bardp View Post
                Hva er det som er i rødspriten utenom alkohol og denatureringsmiddel??
                Ta 2 like deler av rødsprit og Blårens og legg dem på en plate - Blårensen fordamper 3-4 raskere.

                Bruker begge til kjølig ved Aluminiums fresing og forskjellen er merkbar- blårensen fordamper mens rødspriten ligger i gjen i lang tid

                Comment


                • #53
                  I forhold til å få ting rent skårer rødsprit dårlig.
                  Vasker du med det, blir det liggende en hvit hinne på overflaten
                  Last edited by xilian; 01-07-13, 07:58.
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • #54
                    Til tross for at jeg har feil epoxy, feil tynningsmiddel, feil viskositet og feil herdetid, har jeg da glasset oversiden av vingene.... Går den i torva så vet jeg jo hvorfor

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by Jamie View Post
                      Til tross for at jeg har feil epoxy, feil tynningsmiddel, feil viskositet og feil herdetid, har jeg da glasset oversiden av vingene.... Går den i torva så vet jeg jo hvorfor
                      Bra du innrømmer det så slipper vi å kommentere i etterkant....

                      Comment


                      • #56
                        Tror jeg holder en neve dollar på Bjørn sin kompetanse innen glassing, da jeg har sett resultatene og at han innehar en faglig tyngde siden han jobber innen bransjen
                        Balsa

                        Comment


                        • #57
                          Hva heter den lille malingsfabrikken igjen Wounderwall reklamen. Gleder meg til å se en delta på Kjose
                          Mvh Andreas
                          Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                          PCM.at mye glede i litt carbon
                          Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                          Comment


                          • #58
                            Ang. Rødsprit var det på generelt grunnlag. Jeg blander meg ikke borti epoxy ting og tang :0)
                            Tom I. Arntsen

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by Sundtair View Post
                              Hva heter den lille malingsfabrikken igjen Wounderwall reklamen. Gleder meg til å se en delta på Kjose
                              Jotun eller noe sånt. Er det ikke det da ?
                              Balsa

                              Comment


                              • #60
                                Hei, Bjørn, er ikke du kjemiker på Jotun? Regner med du har full kontroll på det derre. Stå på!
                                Dont expect, inspect.
                                Fun Police everywhere!

                                Comment

                                Working...
                                X