Announcement

Collapse
No announcement yet.

Avro Vulcan B2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    takker for støtte folkens, men vil bare påpeke at jeg ikke er utdannet som kjemiker (har litt utdannelse innen kjemi). Men jeg jobber til daglig på Jotun's FoU laboratorium hvor jeg da har ca 150 kjemiingeniører "til rådighet" hvis det er noe jeg ikke finner ut av selv. Og når man jobber i et slikt miljø så lærer man jo selvfølgelig masse kjemi.


    Det herr Q ikke helt skjønner er at på et slikt forum deler man erfaringer, det som fungerer best for den enkelte etter å ha prøvd forskjellige ting. Det finnes ingen fasit på dette vi driver med her (selv om noen tror de sitter med den), og stort sett så fører alle veiene frem til en velflygende modell selv om folk gjør ting på en annen måte enn man selv ville gjort det. En litt ydmyk holdning ovenfor andre er aldri feil, legger man an en snørrhoven tone og nærmest rakker ned på andres (gode) erfaringer eller kritiserer hvis man forsøker å tenke nytt, ja da får vi et ganske fattigt forum her etterhvert. Prøv heller å oppfordre folk til å prøve ut ting, på den måten vil vi alle lære nye ting og plukke opp nyttige tips i vår vidunderlige hobby.


    Når en av forumets moderatorer har en slik litt nedlatende holdning må man jo bare lure på om man skal fortsette å poste eller bare holde tingene for seg selv.

    Comment


    • #62
      O.T.

      Originally posted by Jamie View Post
      .....Det herr Q ikke helt skjønner er at på et slikt forum deler man erfaringer, det som fungerer best for den enkelte etter å ha prøvd forskjellige ting. Det finnes ingen fasit på dette vi driver med her (selv om noen tror de sitter med den), og stort sett så fører alle veiene frem til en velflygende modell selv om folk gjør ting på en annen måte enn man selv ville gjort det. En litt ydmyk holdning ovenfor andre er aldri feil, legger man an en snørrhoven tone og nærmest rakker ned på andres (gode) erfaringer eller kritiserer hvis man forsøker å tenke nytt, ja da får vi et ganske fattigt forum her etterhvert. Prøv heller å oppfordre folk til å prøve ut ting, på den måten vil vi alle lære nye ting og plukke opp nyttige tips i vår vidunderlige hobby.
      I alle dager - det er jo det jeg gjør - deler av erfaring!

      Men, jeg får bare beklage hvis mr. Jamie føler at jeg holdt en "snørr hoven" tone i innlegget mitt som trådstarter selvfølgelig ikke gjenspeiler i sitt siste innlegget.

      Når en av forumets moderatorer har en slik litt nedlatende holdning må man jo bare lure på om man skal fortsette å poste eller bare holde tingene for seg selv.
      Hvis det er innlegg #55 du referer til så håper jeg at du ser selvironien i dette (sett fra min side).



      EDIT:
      Hvis noen bruker at jeg er "moderator" og at mine holdninger er til skade for forumet så skal jeg be xilian fjerne meg umiddelbart fra denne lista. Moderator knytingen brukes kun for å kunne skrive lengre innlegg med mer bilder etc.
      Egentlig bra å holde seg utenfor moderator tittelen så kan man kommentere gutteklubben grei uten at det skal gå ut over 3'de part.

      Comment


      • #63
        Dette er ikke første tråden her som herr Q har en ovenfra og ned holdning i sine innlegg. Jeg har også merket meg at endel av mine innlegg i SU tråden hans ble modererert vekk, enda de var skrevet i en humoristisk tone.
        Det er ingen vits i å dra frem gutteklubben grei syndromet her. Vi som kjenner Bjørn vet at han er en svært hyggelig og omgjengelig fyr som brenner for å bygge, og fly modeller som ikke faller inn under ARF og Tupperware grenen.
        På det gamle Warbirdforumet hadde vi alltid en fin tone mot hverandre. Noe flåsete og svært offtopic noen ganger, men aldri belærende og snørrhovne.
        Balsa

        Comment


        • #64
          O.T.
          Originally posted by Wulf View Post
          Dette er ikke første tråden her som herr Q har en ovenfra og ned holdning i sine innlegg. Jeg har også merket meg at endel av mine innlegg i SU tråden hans ble modererert vekk, enda de var skrevet i en humoristisk tone.
          Les første innlegg i den tråden så forstår du hvorfor, hvis du mener at det er feil så fortsetter vi diskusjonen der.

          Comment


          • #65
            Originally posted by Quadrocopter View Post
            O.T.


            I alle dager - det er jo det jeg gjør - deler av erfaring!

            Men, jeg får bare beklage hvis mr. Jamie føler at jeg holdt en "snørr hoven" tone i innlegget mitt som trådstarter selvfølgelig ikke gjenspeiler i sitt siste innlegget.



            Hvis det er innlegg #55 du referer til så håper jeg at du ser selvironien i dette (sett fra min side).


            Vel, da er det nok bare meg som er problemet.



            Og da avslutter vi her.....

            Comment


            • #66
              "Keep up the good work", Bjørn!

              Ser fram til neste "On-topic" posting her.
              Har plukket opp et par nyttige tips i denne tråden allerede.
              Også har jo resultatene av godt håndverk underholdningsverdi i seg selv. Det er m.a.o. moro å se hva andre kan utrette.
              Det gir inspirasjon, selv om man hverken har mulighet eller evner til å følge opp på samme nivå...
              If you're faced with a forced landing, fly the thing as far into the crash as possible. — Bob Hoover

              Comment


              • #67
                OBS. Dette blir skrevet i hui og hast og bør nødvendigvis ikke være 100% det jeg mener, ei heller 100% riktig formulert men må bare si noe før ting tar av.


                Joda, Q kan fint klinke til med rare innlegg, og gjerne formulere ting på en litt
                annerledes måte, men det handler jo om å være engasjert og dele meninger.
                Av de 5291 innlegga er det faktisk vanvittig mye bra, og mange blir hjulpet, meg selv inkludert.

                Har en enorm følelse av at dette ikke har noe som helst med innleggene i denne tråden å gjøre?
                Jeg ser i alle fall ikke noe hårreisende?


                Interessant å se hva du legger i å avslutte, men håper du mener diskusjonen.
                Jeg har behov for å lære en del om planking og trekking i nær fremtid….
                Tom I. Arntsen

                Comment


                • #68
                  Bygg i vei Bjørn!

                  Jeg gir full honnør til alle som har guts til å tenke litt "ut av boksen". Det er de som bringer verden videre .

                  Om alle hadde holdt seg innenfor rammene og gjort som de ble fortalt av mor og far, så hadde vi nok gått rundt i skinnfell og slått hverandre i hodet med steinklubber ennå. Kanskje hadde det ikke engang vært skaft på dem.

                  Det eneste problemet jeg ser er at det kan virke som du har tenkt å fly denne bare på selvstarterne

                  Hva med å putte inn en liten primus baki der slik at det kan bli litt liv i nabolaget oppe i Kjose?

                  Comment


                  • #69
                    Får somle meg en tur ned til Sandefjord og få ett kurs i glassing Bjørn. Kanskje det gikk an å få tegnet noen spanter til Ju290 samtidig
                    Balsa

                    Comment


                    • #70
                      Bjørn, jeg fikk denne i posten i dag;

                      Hobbyking 64mm Alloy EDF 4000kv - 850w (4s - Outrunner Version)

                      Det er Turnigy, "kassa" rundt er aluminium. Det er en hel serie av disse. Kunne det være noe for deg?

                      Hmmmm...thrust 450 gram....x 4, la oss si 1.6 kg...blir litt lite....
                      Last edited by kwik; 03-07-13, 18:02.
                      Dont expect, inspect.
                      Fun Police everywhere!

                      Comment


                      • #71
                        He he, uansett hardt press så blir denne med propellere!! Hvis denne flyr som jeg tror og håper så kommer det høyst sannsynlig en i skala 1:9 og da med to blåselamper og litt mer skala Har alllerede fundert ut en god del av detaljene som er litt vanskelige. Sikter på en vekt på rundt 25kg, og med et vingeareal på ca 2.5m² så bør det bli hyggelig

                        Comment


                        • #72
                          Det blir nok et staselig syn, tenker jeg! Skal vel droppe et "Nuclear Device" i fallskjerm da?
                          Dont expect, inspect.
                          Fun Police everywhere!

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by kwik View Post
                            Det blir nok et staselig syn, tenker jeg! Skal vel droppe et "Nuclear Device" i fallskjerm da?
                            Noe må jo ramle ut av den, så en skalamodel av en Blue Danube er vel et godt forslag

                            Comment


                            • #74
                              Sett denne bildeserien Bjørn ?
                              SAM SNYDER - MASTER CRAFTSMAN

                              Litt varierende kvalitet på bildene, men noen viser en hel del..Spørs om du får noe ut av det ?
                              __________________________________________________ ___
                              Jørn Kaasbøll
                              Scale Warbirds of Norway

                              Comment


                              • #75
                                burde i alle fall være overbevisning nok til å bygge en selv.
                                Ser beinrått ut
                                Tom I. Arntsen

                                Comment

                                Working...
                                X