Announcement

Collapse
No announcement yet.

problemer med ustabil dji naza

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • problemer med ustabil dji naza

    Har en dji f450 quad med dji naza og gps. den har blitt veldig ustabil. den vippe plutselig litt til en side eller opp og ned. Har byttet propeller og tenkte kanskje det kunne ha noe med gain justeringene. men har prøvd å justere på alle der uten att det ga noen forandring. propellene jeg har på er gws 9x5 3blader. Har ikke fått ballansert dem enda, men kan det være det som gjør dette. virker nesten som motorene fusker innimellom. har laget en liten video for å vise problemet. og det er nesten umulig å holde den i jevn høyde. flyr i atti mode på videoen. slår jeg på gps så er den like ille.

    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    kan problemet være 3 blader propellene? Gir jo ganske annet løft enn tobladers?



    Comment


    • #3
      Har samme probleme selv. Har du mottakeren nær ESCèn eller andre komponenter? det hadde vertfall jeg å lurer på om det kan være grunnen =/ (kræsja i går, så får ikke testa dette)

      Jeg kjører 2 bladers. Tror ikke det skal ha no med saken. Virker mer som det kan være no forstyrrelser i elektronikken eller no=/

      Comment


      • #4
        problem løst
        Ballanserte propellene og problemet er helt borte. nå flyr den silkemykt som før Hadde ikke trodd det skulle virke inn slik.

        gjorde slik som i videoen her, men har bare en slik ballanserer som du holder mellom fingrene, må få meg en med magneter.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Får du den ustabiliteten som videoen viser p.g.a. dårlig balanserte propeller så er jeg sikker på at du også har et annet lik i lasten....

          Er kontrolleren så følsom for vibrasjoner så ville jeg nesten tro at det er en eller annet feil med den - har du hatt en har landing etc.?
          Selvfølgelig kan det være en udokumentert feature men DJI kontrolleren, jeg har hatt mange kontrollere av forskjellige typer (ikke DJI) opp igjennom og ingen av dem har reagert slik på ubalanse.
          For meg så virker det som en vakkel eller tilsvarende i eller rundt en av sensorene (trolig gyro eller akselerometer)
          Med å blansere propellene så kan det virke som om feilen er forsvunnet p.g.a. at vibrasjonene forsvinner, men den kan ligge latent. I turbulente forhold som skaper vibrasjoner kan den komme frem igjen og gjøre quaden periodisk mer ustabil.
          Last edited by Quadrocopter; 26-03-13, 20:04.

          Comment


          • #6
            skjønner hva du mener. skal ta en nærmere sjekk på alle tilkoblinger
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment

            Working...
            X