Announcement

Collapse
No announcement yet.

enda en nybegynner og hjelp til valg av fly post

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    takker for tilbudet bjornal. men jeg endte opp med å kjøpe et stm easy fly st-330 i går hos globy. Montering gikk veldig bra, men utrolig dårlig bruksanvisning ihvertfall engelsken. Det som er kjedelig var at etter montering og batteriet var ferdig lada viser det seg at servoen i høyre vinge(sett bakfra) ikke virker. når begge vingene er koblet på virker ingen ting, men har jeg bare venstre vinge i virker den fint alene. kobler jeg høyre vinge inn alene virker den ikke. så da må jeg nok tilbake til globy på mandag, det var jo litt kjipt men men finner nok en ordning på det.

    Comment


    • #17
      Jeg synes det var smart å kjøpe en seiler om du holder på selv. Jeg Har bestilt en Funcub som skal brukes som treningsfly til min yngste sønn og min far som bygger en Estar Pilatus Porter. Han trenger også litt flytrening før Porteren skal flys. Har hørt veldig mye positivt om MPX Funcub. Hadde en MPX twinjet som tålte masse juling.(henger nå i taket med ødelagte motorfester). Mulig jeg lager en tråd om skoleflyging om det blir tid. Er i en flytteprosses dette året, så ting tar tid.
      Mvh Andreas
      Stevensaero, glede i noen balsaflak.
      PCM.at mye glede i litt carbon
      Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

      Comment


      • #18
        Var innom hos globy på mandag med flyet og fikk ny vinge med en gang. Kjempe greie folk der.eneste som er kjedelig nå, er at det bare er meldt "dritt" vær framover så får ikke prøvd det ennå. De dagene med opphold er det for mye vind til at jeg tør prøve meg. What to do!!

        Comment


        • #19
          Er jo altid slik at det er drittvær når man har lyst å gå ut å gjør noe:-/ Jeg håper selv på maiden til helga, men som du sier..myyyee vind. Flyet ligger på fødselssenga nå, og blir ferdig idag, så kjipt om været ikke spiller på lag på en stund.

          Comment


          • #20
            Off var ute for å prøve å fly flyet mitt på lørdags morning. Hehe det gikk ikke helt som planlagt, tror min totale flytid var under 20 sek. Var så giret på prøve det ut at jeg glemte å sjekke hvor vinden kom fra og før jeg klarte å gjør noe så var flyet oppi det eneste treet som var der,før det styrtet med nesen først i bakken. Men tror alt gikk bra med flyet. Så tror gjerne jeg må ta i mot tilbudet ditt matsi81 om å stikke innom dere for noen tips og triks, en dag det passer for dere.

            Comment


            • #21
              redning av fly, i tre må du regne med, uansett kunnskapsnivå skal du se dette skjer

              dette er "trim" aspektet i hobbyen!

              Comment


              • #22
                Aiaiai. Ja, i denne hobbyen er det Murphys law som gjelder; "Det som kan gå galt, vil gå galt". Så det er klart at flyet ditt skulle innom det eneste treet der:-/ Men du er selvsagt velkommen innom oss. Vi venter enda på avklaring når vi får stripa, men bør være på plass denne måneden. Ble ikke maiden på meg i helga, da det ble å hjelpe en kollega med en RC båt, samt at vinden var litt for heftig i helga.
                Kan du sende meg tlf.nr ditt på privat melding, så slipper vi å ta alt her inne?

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Matsi81 View Post
                  Aiaiai. Ja, i denne hobbyen er det Murphys law som gjelder.
                  .
                  .
                  Definetivt, mitt første 4 kanalers fly (valgte å teste det når det var dyp løs snø) det fant den ene
                  bare flekken med is og "landet" der ... opp ned selvsagt ... I dag ville jeg ikke valgt stedet jeg
                  fløy fra + at jeg ville ha sjekket om balanseror gikk riktig vei ... Stress og forvirring = kræsj!

                  Balanseror fadesen greidde jeg å gjenta i fjor med et EDF fly ...

                  Comment


                  • #24
                    Uff ja. Det værste er å kræsje sitt første fly. Enten så mister man motet helt...slik jeg gjorde, eller så blir man mer gira på nytt fly.
                    Jeg kjøpte mitt første fly for rundt 10 år siden, dum som jeg var, så ble det en Edge 540 EPO modell. kanjo se for deg hvordan det gikk. 3dje turen, (om det kan kalles det da), så gikk det med nesa først i bakken...full fart,

                    Det gikk en god dtund før jeg kjøpte nytt fly, og denne gangen en cessna i EPO. Men, jeg brukte Realflight som grunntrening i mange år, og det har spart meg for mange tusen kroner.

                    Bank i bordet, så har jeg etter det første flyet, aldri kræsjet grunnet pilot-error...enda!! Men utstyrsfeil?? Jupp. Og det er jo for meg den mest irriterende måten å gå ned på

                    Comment


                    • #25
                      Off kjenne jeg begynner å gå lei av å vente på finere vær nå.eller været er greit, verre med den vinden. Blir jo aldri vind stille her i Stavanger

                      Comment


                      • #26
                        Ja, vet hva du mener. Har enda ikke fått tatt maiden på det nye flyet. Og de dagen det er fint vær, så passer det jo ikke, typisk nok

                        Comment

                        Working...
                        X