Announcement

Collapse
No announcement yet.

Notodden 2013

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    -Jan Erik Arud

    Comment


    • #92
      Originally posted by Sniper View Post
      Jeg ser slik en gild Sukhoi, gul/rød, på noen av bildene. Hvilket fabrikat? En ting til; Jomfrutur på stevne hører ingen plass hjemme. Synes modellen bør være ferdig-ferdig i GOD tid før stevne. Man bør vel ikke strekke strikken noe lenger enn man behøver? Hva mener forbundet, JGW?
      Jeg synes det er et godt innspill til sikkerheten at de som skal fly på slike stevner har fløyet modellen før, jeg har notert meg det. Er det vanlig at det skjer?
      MVH

      Jon Gunnar Wold

      Comment


      • #93
        Mine innspill er på generelt grunnlag...
        Så kan man tolke det som man vil.
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • #94
          Kjempe fine bilder, hvilken linse/kamera bruker du?
          Unnskyld stod i informasjon ( EOS-1D ark IV )

          Mvh
          Terje
          Last edited by Pistepirkko; 04-09-13, 23:30.

          Comment


          • #95
            Knallbra bilder Jarud.
            Du har de beste bildene her inne. Mange som kunne lært litt av deg(spesielt jeg)!
            EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
            EF Yak-54. 110"
            EF MXS 83"
            GB Yak-55 2,2m

            Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
            Takk til:
            Autopartner.se
            http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

            Comment


            • #96
              Knall bilder / film mister Jarud!

              Usj, der kom den litt ugne/dårlige landingen ut ja, var køddent å lande sånn i guffsen vind. Note to self - går ann å lande vanlig innimellom også.

              Hehe..
              Last edited by alflovvold; 05-09-13, 11:44.
              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • #97
                sniper du skriver jomfrutur på stevner det er altid lov å ta jomfrutur på fredagen og så vidt jeg vet så var der ikke noen som tog jomfru tur på lørdagen eller søndagen deroppe på notodden syntes dere råber ulv ulv lit for tidligt

                Comment


                • #98
                  Vel, det var en som tok jomfrutur der oppe, og det var ikke fredag...
                  Men det er ikke poenget. Jeg satte opp et par forslag som kan brukes på stevner I FREMTIDEN.
                  Det som har vært, har vært og er ikke noe poeng å henge seg opp i.
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • #99
                    Mente det i generelle vendinger, og ønsket ikke å rope ulv ulv. Jeg synes det er veldig gode holdninger blandt flygerne her på berget. Liker bare ikke tanken på "panikkmontering" av ny modell før et stevne, for deretter å ta jomfrutur på stevnet. Greit å lufte her på forumet det vel?
                    Geir


                    3D plane - 1D brain

                    Comment


                    • Mente det i generelle vendinger, og ønsket ikke å rope ulv ulv. Jeg synes det er veldig gode holdninger blandt flygerne her på berget. Liker bare ikke tanken på "panikkmontering" av ny modell før et stevne, for deretter å ta jomfrutur på stevnet. Greit å lufte her på forumet det vel?
                      nå er ikke type Notodden stevnet et typisk stevne jeg er på , men nok om det.

                      Jeg vil vel mene at på et slikt stevne som er et mer "publikums" stevne som er et ansikt utad mot folk flest skal det ikke taes noen sjanser så en ny modell (også om den er prøveflydd kvelden føre) ser jeg som et sjanse spill å bruke, snakker da ikke om små modeller som depron tjafs, men det er vel ikke som regel temaet på slike arr.
                      SÅ min holdning her ...kun velprøvd modeller.

                      Så nå gutter ....skyt meg
                      Rune Gjelsnes
                      Vikersund
                      92624841

                      Comment


                      • Eneste gangen jeg får flydd mine store modeller, er stortsett arrangementer av noen form...

                        Comment


                        • Det er vel egentlig mer artig å vise frem en modell, for publikum, som du er trygg på og som man veit funker.
                          Støtter dette innspillet om at man ikke bør "stressmontere" en modell for å få tatt maiden på ett "publikumsstevne".
                          Veit av erfaring at det ofte er litt småplukk på en ny modell, selv om en føler en både har tatt seg god tid med montering, og at det er gjort etter "boka".
                          Fort gjort at man glemmer elementære ting også når det er mye stress og folk rund deg, når en skal ta Maiden på ett stevne.
                          Terje Egeberg
                          "Opp ska det og det får bare virke"


                          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                          3DHS slick 89" EME 60.
                          3DHS Slick 71"

                          Comment


                          • Originally posted by oistein View Post
                            Mine Øyne skuer en Fischer F4F Wildcat tror jeg. Hvem er den heldige eier? Fløy den? Nydelig fly. Har to kamerater i us som har maken, de er kjempetøffe.
                            Ikke umulig den dukker opp på wbw i år Øistein....
                            ____________________________
                            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                            Comment

                            Working...
                            X