Announcement

Collapse
No announcement yet.

Opplæring-ønsker-ris-ros.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Opplæring-ønsker-ris-ros.

    Når nye pilotemner begynner med flytimer, har de som regel respekt for instruktøren og sjelden utrykker sine egne ønsker om hva de har lyst til å øve på og overlater allt til instruktøren.
    Jeg benytter alltid trainerkabel til jeg anser piloten så sikker som nødvendig.
    Som instruktør vektlegger jeg at den nye piloten skal bli trygg på flyging fra seg og mot seg.
    Så er det landingsinnlegg, der flyet skal ha riktig retning og høyde, slik at man slipper retningskorreksjon.
    Landing fra begge retninger må det også øves på. (Har sett piloter som bare lander etter venstresvinger).
    Når piloten behersker dette er det på tide med A-tentamen.

    Fortell om forventninger til og erfaring med opplæring, slik at jeg og andre instruktører kan forholde oss til det.
    Karl Hans Glommen.
    Mjøsa Modellflyklubb

    Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

  • #2
    Hallo,en ting jeg har tenkt på er når første gangen man skal fly alene ,altså uten wire,,det står for meg som en glede / grue sak. Ellers så har jeg en sånn følelse for meg selv at opplæringen , altså att jeg ikke lærer fort nok... har ikke med instruktøren å gjøre, bare en selvfølelse. Men vet jo at ting må terpes på,noen lærer fortere enn andre.
    Samtidig er det godt å fly og vite att instruktøren står parat til å overta, men som med kalven, en dag er det slutt på melka...

    Comment


    • #3
      Jeg tror det (iallefall for helikopter) er viktig å få inn muskelminne slik at eleven ikke blir stående å overtenke. Det er gjerne da det går til blokksberg... Hvordan man kan løse dette praktisk er vel en utfordring jeg ikke har svar på. Løsningen for meg å få det tilbake i blodet etter en pause på mange år var masse simulator. Nå bare flyr jeg, istedenfor å tenke hva jeg må gjøre.
      Propellen skal være på toppen!
      Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

      Comment


      • #4
        Om propellen skal være på toppen , foran eller bak kan vi jo diskutere til vi blir blå,, men åkkesom hvor den er, har vi vel samme glede av å drive med dette... God helg til dere alle..

        Comment

        Working...
        X