Announcement

Collapse
No announcement yet.

Futaba og JR Propo støttes nå i UniSens-E telemetrisensor fra SM-Modellbau

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    han tomlingen snakker til han blir grønn...får finne oppdatering å se hva som skjer
    Rune Gjelsnes
    Vikersund
    92624841

    Comment


    • #32
      Hva er vel bedre enn å kunne holde på i fred og ro mens resten av folket hjemme er ute og kikker på 17mai toget.
      Har nå fått det til ..tror jeg...måtte oppgradere radioen slik at jeg fikk hivd ut gubben som snakka, fikk da en kvinne stemmeog vil tro det også lå endel annet i det opgraderingen da fruen nå sier ifra 2 ganger når grensa er nådd, har kjørt 4 tester hjemme med sensor grenseverdi på 200Mah til alarmen gikk .
      Satte Speech Interval til 1 sec og D/L på 1 sec , det virker nå som alt er som det skal så da er det praktisk test i morra om været vil.
      Rune Gjelsnes
      Vikersund
      92624841

      Comment


      • #33
        Jeg har kjøpt et par av disse jeg også, men jeg sliter med og få de til og virke på min fut 14sg. Ligger det noe lektyre på engelsk på nett som kan gjøre meg litt klokere????
        BOOMA Intelliswitch

        Odd A Eriksen

        Comment


        • #34
          har du fyllt bensin odd?!

          Comment


          • #35
            Jeg har kjøpt et par av disse jeg også, men jeg sliter med og få de til og virke på min fut 14sg. Ligger det noe lektyre på engelsk på nett som kan gjøre meg litt klokere????
            finner du sensoren i radioen? det er jo en stund siden jeg satte opp min (mot 18mz) men mener å huske at jeg fant var det 4 sensorer og den for strømmåling (eneste int. for meg) kommer synelig som en temp måler i senderen.
            Du setter da grense verdiene i sensoren (med en usb kabel) og når sensoren når ønsket sier den ifra at det er -100 grader og du får alarm.
            Jeg har kjøpt en annen sensor nå fra en danske som jeg tror er enklere og sette opp , denne skal vel også funke mot futabas nye software (for 1 slik at en kan måle strøm ikke temp... det gikk vel også noen "rykter" om at SM skulle komme med ny firmware til sensoren som skulle passe mot dette
            Rune Gjelsnes
            Vikersund
            92624841

            Comment


            • #36
              Den oversatte engelske bruksanvisningen jeg vet om gjelder bare en gammel versjon.
              Jeg har brukt disse i hele sommer sammen med 14SG og 18MZ - funker knallbra.

              1. Du må ha matchende SW i Uniense-E og senderen, aktuell er vel V2.0 i T14SG og 1.06 i Unisense. Da får du "ekte" kapasitetsmåling og ikke gjengitt som temperatur.
              2. Slett alle sensorer i senderen før du registrerer Unisense-E. Det blir mere oversiktilig da.

              Jeg har en google oversatt engelsk tekst (uten bilder) om Futaba s.bus2 oppsettet fra manualen, ikke bra engelsk, men forståelig.
              Kan gjerne sende fila - E-mail?

              Hilsen Widar H.
              99153386

              Comment


              • #37
                har du fått "ekte" kapasitetsmåling i 18MZ? holdt det da med opdatering av senderen?? ville ikke gjøre det føre sesongen var ferdig?
                Rune Gjelsnes
                Vikersund
                92624841

                Comment


                • #38
                  Originally posted by RGJ View Post
                  har du fått "ekte" kapasitetsmåling i 18MZ? holdt det da med opdatering av senderen?? ville ikke gjøre det føre sesongen var ferdig?
                  Begge må oppdateres.
                  Legg inn V2.4 i 18MZ, samt 1.06 på Unisense E. Da forteller "damen i radioen" meg klart og tydelig hvor mange mAh jeg har brukt, både på forespørsel via bryter eller som alarm. Sensorer slettes og registreres/konfigureres påny etter update.

                  Widar

                  Comment


                  • #39
                    gull...da må det prøves
                    Rune Gjelsnes
                    Vikersund
                    92624841

                    Comment

                    Working...
                    X