Announcement

Collapse
No announcement yet.

E typhoon??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    da blei det en slik motor MVVS 5.6/690 Electric Motor mener den skla gå akk in i fronten , å 15*10 aeronaut som blir kjørt på 2200 4seller som går akkurat oppi blir kanskje ikke en rå hotliner men valgte å gå uten gir ..hva trur dere om det her ?
    Last edited by laker47; 01-05-13, 09:15.

    Comment


    • #17
      da var mesteparten av utstyr i hus motoren får jeg akkurat klemt in men må korte snuten in en 5mm så er den i box blei en liten bom med spinnerda men Click image for larger version

Name:	CIMG3466.JPG
Views:	1
Size:	140.5 KB
ID:	600517
      Last edited by laker47; 16-05-13, 21:58.

      Comment


      • #18
        Originally posted by laker47 View Post
        da var mesteparten av utstyr i hus motoren får jeg akkurat klemt in men må korte snuten in en 5mm så er den i box blei en liten bom med spinnerda men
        Ser spennende ut dette - om spinner diameteren blir et par mm for liten spiller ikke så stor rolle hvis man ser bort fra det estetiske Da er det bare å sette ting sammen og fyre opp!

        Comment


        • #19
          Heisan! Vil bare oppfordre alle til å dra til Bud neste uke. Der vil det være flere av oss som har med eTyphoon. Selv bruker jeg en Kira 480-34 med 3S batterier og JiveLV regulator til den.
          Lekker finish. Lakkert i forma, så den har sømløse overganger. Flyr som en drøm.
          Det er bare å glede seg. En snerten modell med snert!
          mvh
          Øystein Bach
          Skedsmokorset

          Comment


          • #20
            høres bra ut hvor er bud? er inngen der idag da ?

            Comment


            • #21
              Originally posted by laker47 View Post
              høres bra ut hvor er bud? er inngen der idag da ?
              Ca 7 timers biltur fra deg - i den delen av landet som sto først i køen når hang-områdene ble delt ut
              Guds gave til de som ønsker å fly på hang!

              her er en link til info om selve treffet

              og her finner du stedet på g-maps

              Comment


              • #22
                Da er de første turene tatt.En ny opplevelse innen hobbyen.Var en del vind,men den lot seg ikke hindre av det.Stort potensiale.
                Tok termik i therm mode og akselrerte bra i speed mode.Med mitt oppsett veier den 1780gr.Neu 1110\6.7 14\10 prop og 3 cell 3300.
                Hadde 8 turer på batteriet uten problemer.Stiger vertikalt.Ny favoritt i bagasjerommet.
                Click image for larger version

Name:	bilde (3).JPG
Views:	1
Size:	78.1 KB
ID:	600577Click image for larger version

Name:	bilde.JPG
Views:	1
Size:	55.3 KB
ID:	600578Click image for larger version

Name:	bilde (1).JPG
Views:	1
Size:	37.8 KB
ID:	600579

                Comment


                • #23
                  høres veldig bra ut pers, hvor havna du ut på med cg? hadde vert greit å vite til jeg ska ta maiden

                  har nå fåt montert og justert servoer i vinger og montert motor,, testa ut watt og amp og den havna på ca 700w og 53amp å med 4s drar 3kg med fiske vekta så trur det burde funke bra har du pers testa hva din drar med vekt? Click image for larger version

Name:	CIMG3468.JPG
Views:	1
Size:	70.4 KB
ID:	600625Click image for larger version

Name:	CIMG3469.JPG
Views:	1
Size:	82.9 KB
ID:	600626

                  Comment


                  • #24
                    Har frest ut hull til mottaker i fra servorommet i kroppen.Plasserer da den mot karbonbjelken for vingen.Batteriet dyttes mot den samme bjelken forfra.Med motor og regulator så er cg perfekt.85 mm i fra fremkant av vingen.

                    Comment


                    • #25
                      oki tenkte å frese hull der jeg å takker for info

                      Comment


                      • #26
                        Har en typhoon på tur jeg og..... men klarer ikke å bestemme meg for hvilket motoralternativ jeg skal gå for!?

                        Kan dere som har neu 1110 og Kira 480 si noe om performance, amperetrekk og propellervalg - det er vel i hovedsak disse det står mellom.
                        Tenkte jeg skulle kjøre 3s 55+C og skal ha god vertikal climb (trenger ikke være blårøyk hotliner climb) og har en RFM 15x16 slim som hadde vært gøy å sette i snuten
                        Knut Eirik Lyngmo

                        Bodø Modellflyklubb http://www.bodomfk.net/portal/

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by limvingen View Post
                          Kan dere som har neu 1110 og Kira 480 si noe om performance, amperetrekk og propellervalg
                          Har følgende oppsett på en 3,5meter, 2kg+ F5J modell

                          Motor: KIRA480-38 5,2:1
                          ESC: Kontronik JAZZ 80-6-18
                          Propell: CAM-C-BL 15.0 X 10.0
                          Batteri: 3300mA 3celler 25-35C

                          Konfigurasjonen drar F5J modellen greit oppover og oppsette gir knapt lunk i motor/batteri/ESC - får 6-8 200-250meter opptrekk på batteriet.
                          Dette er et ekstremt konservativt oppsett og her er det mye å gå på, propell stigning / diameter kan økes uten problemer. Det eneste som bør endres ved et "hottere" oppsett er C-ratingen på batteriet.
                          Husker ikke i farten hva strømtrekk var men jeg tror ikke at jeg tar mye feil hvis jeg sier at det maksimale ligger på ca 55-60A
                          Det beste av alt - dette er vel det oppsette som jeg er mest fornøyd med av de jeg har, ingen problemer så langt (3år) og det bare går og går!


                          God plass selv i en smal snute:
                          Click image for larger version

Name:	IMGP1885.jpg
Views:	4
Size:	95.7 KB
ID:	600709
                          Click image for larger version

Name:	1-IMGP3173-001.jpg
Views:	1
Size:	108.1 KB
ID:	600710
                          Click image for larger version

Name:	1-IMGP1316-001.jpg
Views:	1
Size:	233.5 KB
ID:	600711

                          Comment


                          • #28
                            Har en NEU 1110-6.7 3s på 3300 og 14-10prop.Målte 550 watt og et trekk på 55amp.Stiger vertikalt.Har ikke noe erfaring eller noen å
                            sammenligne med så for meg er det mere en nok av krefter.

                            Comment


                            • #29
                              da var maiden klar,blir til helga om jeg får det nye batteriet,så håper aerobertics klarer å levere Click image for larger version

Name:	CIMG3479.JPG
Views:	1
Size:	105.4 KB
ID:	600740Click image for larger version

Name:	CIMG3478.JPG
Views:	1
Size:	99.9 KB
ID:	600741[ATTAC
                              Attached Files

                              Comment


                              • #30
                                da var min typhoon historie , nul kontakt med fly ca 100 meter oppe å endte med en syk fart i bakken.er veldig usikker hva som kan ha godt galt, brukte dx18 radio å har aldri vert noe problemer med andre fly. men du verden for ett nydelig fly å fly så nå er det bestilt nytt bruker dere andre bec som er i esc? eller egen bec? sjønner bare ikke hva som gikk galt her hmm

                                Comment

                                Working...
                                X