Announcement

Collapse
No announcement yet.

E typhoon??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Det var kjedelig - men bra og høre at du er ved godt humør og vill opp igjen

    Hvor mye karbon er det i kroppen og hadde du antenne inne i kroppen eller stikker de ut - er Typhoon'en designet for å ha en 2.4GHz mottaker (karbon frie områder)?

    Gjorde du en 30m range sjekk og svingte modellen rundt i alle mulige vinkler under denne sjekken?

    Hvilken Rx brukte du?

    Jeg bruker aldri innebygget BEC hvis jeg ikke har mulighet for batteri backup i parallell (500-800mAh holder lenge - de skal jo bare redde flyet ned hvis BEC'en ryker!)

    Comment


    • #32
      hei. ja opp må jeg igjen, var en så go opplevelse dem turene jeg hadde brukte AR6255 6-CH DSMX Carbon Fuse Rx (SPMAR6255): Spektrum - The Leader in Spread Spectrum Technology med antenne på utsia av kropp.. det som er noe rart er att jeg hadde 3 turer med den uten prob. brukte bec i regulator , er jo så dårlig plass ,att extra batteri er den nesten ikke mulighet for.. tok test på motager å alt virka bra + jeg hadde somsagt noen turer uten prob.. men må si det er surt å gå ned på en slik måte. men men er vel baksia av hobbyn her det.. så det er mulighet for det er bec som har svikta kanskje ? brukt e flite pro 60 amp esc

      Comment


      • #33
        Tragisk at det skulle ende slikt. Jeg flyr min også med BEC løsning og har ikke hatt noen problemer med det.

        Jeg bruker Castle Phoenix ICE Lite 100SB

        Har aldri målt strømtrekket men vil tippe at jeg ikke drar over 60A
        Hans Petter Ytterbø
        Trondheim

        RCRCM; Strega F3F
        RCRCM; E-Typhoon
        RCRCM; Predator V1 F3F
        Wildflug; MDM Fox
        CA-Models; Epsilon m/ MVVS61
        Cambrian; Spitfire Funfighter m/ OS 15
        ESM; Seafury m/ MVVS 40
        ESM; FW-190 m/ OS FT-160 Twin
        ESM Seafury m/ OS FT-300
        + en velbrukt Vectorving som egner seg best som sitteunderlag...

        Comment


        • #34
          da var typhoon nr 2 flydd 7 ganger ser ut som alt fungerer som det skal nå håper jeg får mange fine turer med den Click image for larger version

Name:	typhoon.jpg
Views:	1
Size:	90.2 KB
ID:	602489

          Comment


          • #35
            Hvilken regulator bruker du denne gangen? Og bruker du Bec m eget batteri?
            Mvh Stin
            Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
            På vei inn i Hangaren.
            Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

            Comment


            • #36
              bruker Jeti Spin Pro 66 nå med innebygd bec å bar kjøre bateri.. normalt sett skal ikke det vere noe problem.. skal jo vere en bra esc/bec det, som skal tåle 8 servoer

              Comment

              Working...
              X