Announcement

Collapse
No announcement yet.

Første tur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Første tur

    Er det noe jeg bør tenke på før jeg tar første turen ? Er eks t-rex 450 slik at hvis det går i bakken så går garantert noen deler til h eller er det som et billig helikopter at bladene bøyer seg unna og at det går bra ?

    Noe annet jeg bør tenke på før jeg letter ?

    Hva er typisk nybegynner feil og hva av deler burde man ha på lager ,)

  • #2
    Det spørs jo kor hardt du treffer bakken og hvordan. Men blader, Main shaft og understell er greit å ha. Hvis ikke du har handlet helikopter enda, vil eg anbefale deg et flybarless helikopter. Dette pga denne har mindre deler og du slipper å kjøpe hele deleliste til elefun
    Kjell Ove
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
    Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

    Comment


    • #3
      Tar sjangsen ,) har avtalt å hente helikoptret i dag =)

      ER vell bare å bestille deler da =) , kjenner ejg megselv rett blir det sikkert et nytt ett om ikke lenge

      betalte 3100 spenn for allt med lader batteri, masse reservedeler =) hørtes ut som en ok pris
      Last edited by klavis; 15-04-13, 09:43.

      Comment


      • #4
        Har du link?
        Kjell Ove
        ---------------------------------------------------------------------------------------------------
        Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

        Comment


        • #5
          Jeg gikk ganske hardt i bakken med min trex 450 på lørdag, eneste som gikk var ene bladet og en del på understelelt, så jeg hadde ganske flaks der!
          Goblin 500 Ikon
          Blade 230S
          Spektrum DX7

          Comment


          • #6
            T-Rex 450 med Hitec Eclipse 7 radio og koffert - FINN Torget

            Comment


            • #7
              gratulere med handel! eg ser du har fått med en del deler, og du klarer deg sikkert med det inntil videre.

              Vil anbefale deg å bytte halefinne til 500 finne, da slipper du å bytte haleblader så ofte. Ser du har reimdrift på halen, mulig du kan kjøpe deg en ekstra reim. Kan sette opp en handle liste hvis du skulle ønske det.
              Kjell Ove
              ---------------------------------------------------------------------------------------------------
              Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

              Comment


              • #8
                Høres supert ut kjellovel ! Håper dette er et ok heli for en nybegynner... ER jo standard å bite seg i hånda første gang man går inn i en ny hobby.... eks : denne er så gammel at.... denne har ikke og da kan du ikke, denne trenger du også xxxx så du må nok legge på 5 lapper til osv ,)

                Comment


                • #9
                  Trex 450 er et supert helikopter. Eg begynte i feil ende da eg såg på pris på helikopteret. Har hatt 7 helikopter på det meste, men tynner nå ut i rekkene.
                  Kjell Ove
                  ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                  Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by klavis View Post
                    Høres supert ut kjellovel ! Håper dette er et ok heli for en nybegynner... ER jo standard å bite seg i hånda første gang man går inn i en ny hobby.... eks : denne er så gammel at.... denne har ikke og da kan du ikke, denne trenger du også xxxx så du må nok legge på 5 lapper til osv ,)
                    Jeg ble anbefalt å bruke ett trenings kryss frem til jeg hadde hovret noen batterier, gratulerer med en fin 450
                    Det er helt likt som det 3 av de proffe i klubben i Ny adresse har.

                    Bronto Treningsunderstell for 30/50-size - elefun.no - Radiostyrt hobby

                    Comment


                    • #11
                      Eg har et helt nytt treningsunderstell til salgs. Dette festes med strips eller strikk til helikopteret.
                      Kjell Ove
                      ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                      Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                      Comment


                      • #12
                        Før første tur anbefaler jeg deg å skaffe en simulator og prøve å fly helikopteret der. Da får du litt feeling med hvordan der er å hovre og sette helikopteret forsiktig ned. En vanlig nybegynnerfeil er at instinktet slår inn når en får litt panikk og drar throttle/pitch-stikken rett ned og helikopteret smeller i bakken. Jeg fikk en skikkelig aha-opplevelse første gang jeg prøvde simulator. Skjønte at her måtte det trening til FØR jeg kunne teste det ekte helikopteret.

                        Spiff
                        TRex 250 | TRex 450 Pro V2 DFC Beast X |TRex 450L Dominator Beast X |TRex 500 DFC V-Bar | TRex 500 Beast X | TRex 550 ​V-Bar |Gaui X5 Beast X |TRex 600N Beast X |Synergy E5 Beast X |

                        Spektrum DX18

                        Youtube:
                        http://www.youtube.com/channel/UCB69FEKD5skQDfiNJehjNJA

                        Comment


                        • #13
                          Click image for larger version

Name:	IMG_0597.jpg
Views:	1
Size:	80.1 KB
ID:	599906

                          hmm hvor skal denne , ikke fått med allt =( ???

                          Comment


                          • #14
                            Fikk med av han jeg kjøpte av .)

                            Comment


                            • #15
                              Det er for tilkobling til batteri i bilen feks... Slik at laderen får strøm der i fra
                              Kjell Ove
                              ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                              Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                              Comment

                              Working...
                              X