Announcement

Collapse
No announcement yet.

Multicopter bilder og video

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Multicopter bilder og video

    Fant ingen tråd med en slik topic som vi har i helikopterdelen av forumet, så tenkte jeg kunne starte en ny her.

    Legg ut bilder og/eller video tatt fra/med multicopter!

    Jeg kan starte met et par. Var ute på et lite "oppdrag" i dag, og dette er noe av resultatet. (Filmene er uklippet så de kan jo bli litt langtekkelig, samt at lyden er "gratismusikk" fra youtube kun for å slippe unna den grusomme susingen fra motorer og propeller).



    og



    (Hvis det finnes en slik tråd fra før så er det bare å flytte denne).

    (Og hvis folk er nøye på det, så er godkjenningen fra NSM i orden...).
    * T-rex 450 PRO DFC 6S * T-rex 500 PRO EFL DFC * DJI Inspire 1 * E-flite Carbon Z Cub * Multiplex Dogfighter * Futaba 14SG *

  • #2

    Comment


    • #3

      Comment


      • #4
        Fin filming av Synergy Heli flyving fra noen i USA med Quadcopter

        Video

        Comment


        • #5
          Originally posted by Kjetil B View Post
          Fant ingen tråd med en slik topic som vi har i helikopterdelen av forumet, så tenkte jeg kunne starte en ny her.

          Legg ut bilder og/eller video tatt fra/med multicopter!

          Jeg kan starte met et par. Var ute på et lite "oppdrag" i dag, og dette er noe av resultatet. (Filmene er uklippet så de kan jo bli litt langtekkelig, samt at lyden er "gratismusikk" fra youtube kun for å slippe unna den grusomme susingen fra motorer og propeller).



          (Hvis det finnes en slik tråd fra før så er det bare å flytte denne).

          (Og hvis folk er nøye på det, så er godkjenningen fra NSM i orden...).
          kult, likte rundbanebåtene, ser ut som du har fått bort ca alt av jelly også, så bra kvalitet.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Kjetil B View Post
            (Og hvis folk er nøye på det, så er godkjenningen fra NSM i orden...).
            Kva med godkjenning frå Luftfartstilsynet? Flyfotolisens frå NSM åleine kvalifiserer vel kun til lovleg flyging med FPV...
            Runar Sandnes
            Medlem i Gloppen modellflyklubb

            ------
            Constantly fighting gravity

            Blade MCPX - T-Rex 250 FBL - T-Rex 500CF FBL - T-Rex 700E FBL - Yak54-50EP - DJI F550 Hexa - Pilot RCŽish Yak-54 m/DLE 30 - BeastX - Spektrum DX7

            Comment


            • #7
              Bra tråd. Bare å fylle på. Masse video og lite prat

              Jeg kjenner ingen på NSM anyway...
              Tom I. Arntsen

              Comment


              • #8
                Du trenger vel kun tillatelse fra tilsynet om du skal fotografere kommersiellt...
                Uansett må du jo følge regelverket, men det later til at det er noe de færreste bryr seg om



                Comment


                • #9
                  Originally posted by RunarS View Post
                  Kva med godkjenning frå Luftfartstilsynet? Flyfotolisens frå NSM åleine kvalifiserer vel kun til lovleg flyging med FPV...
                  Alle må ha fotolisens fra NSM dersom man lovlig skal fotografere fra luften. Godkjenning fra LT trenger man kun dersom man skal fly kommersielt. Jeg er i gang med den prosessen også, og håper å ha godkjenningen på plass ila sommeren.

                  For å ikke bare være heeeelt OT så kan jeg jo bidra med en video til fra helgen (ikke spesielt spennende hvis man har sett mer enn 20 sek av noen av de andre):

                  * T-rex 450 PRO DFC 6S * T-rex 500 PRO EFL DFC * DJI Inspire 1 * E-flite Carbon Z Cub * Multiplex Dogfighter * Futaba 14SG *

                  Comment


                  • #10
                    Gårsdagens økt!

                    Comment


                    • #11
                      Satt akkurat og tenkte, Pass deg for ledningen nå, og så traff du den. Utrolig bra, dette her. Jeg sitter med en Scorpion Y 650 ved min side, som skulle testes idag, men været er heller dårlig. Er spent på rekkevidden med oppsettet mitt, har testa det ved å sette senderen oppe i lia, og kjørt unna med bil, ca 3 km, så begynte det å bli mye flimmer. Men så langt unna har jeg ikke planer om å fly.

                      Skal poste film når jeg er klar
                      Knut Erik
                      But it flies, so who cares??
                      www.torqueroller.com
                      Steikje galen
                      www.skalamodellflyklubb.no
                      www.teamflyingcircus.com

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Efti View Post
                        Gårsdagens økt!
                        Flott film!

                        Hvordan gikk det med quaden i kræsjen?
                        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                        Anything worth doing is worth overdoing!

                        Comment


                        • #13
                          Takker

                          Gikk bare 2 propeller, så var heldig med den

                          Comment


                          • #14
                            Kan ikke sees på iPad og mobil, feilmelding fra YouTube er at den ikke er gjorde tilgjengelig for mobile devicer.
                            Synd



                            Comment


                            • #15
                              Pga musikken.. men den ligger her og:

                              Comment

                              Working...
                              X