Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan har DU kræsjet helikopteret ditt idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ups! Bedre lykke neste gang, orand Satte du all trimmen til null etter at du hadde rettet ut swashplata?
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

    Comment


    • Jupp! Jeg hadde den i lufta på tirsdag og da hovret den helt greit. Som jeg skrev i swashplatetråden her om dagen så var den noe mer ustabil enn den andre Raptoren jeg har. Uansett så klarte jeg ikke å hente den inn da den begynte å "rygge" i mot bakken..... Shit happens!
      Øystein Solvang Randen
      Røyken og Hurum modellflyklubb

      Menneskelig svikt er utelukket!

      Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

      Comment


      • Originally posted by Orand View Post
        Jupp! Jeg hadde den i lufta på tirsdag og da hovret den helt greit. Som jeg skrev i swashplatetråden her om dagen så var den noe mer ustabil enn den andre Raptoren jeg har. Uansett så klarte jeg ikke å hente den inn da den begynte å "rygge" i mot bakken..... Shit happens!
        Oooopp igjen!
        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

        Anything worth doing is worth overdoing!

        Comment


        • På bedringens vei allerede! Når jeg allerede har den plukket ned så skal jeg sette den opp litt "snillere" enn den var. Så får vi håpe den blir litt snillere mot meg i neste sving.....
          Øystein Solvang Randen
          Røyken og Hurum modellflyklubb

          Menneskelig svikt er utelukket!

          Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

          Comment


          • Håper det blir ordnings

            Eg bestilte meg Thunder Tiger Raptor E550 FBL i frustrasjon Noken erfaringer?
            BlackOut Mini H Quad--Thunder Tiger Raptor E550 FBL--Align/Tarot 450 Pro V2 DFC--Blade mSR-X--E-Sky Twinstar
            Spektrum DX8--OrangeRX T-SIX 6CH--nEXT CGM Heli Simulator

            Comment


            • skadet rotorblad er helt krise slik du beskriver det, kast kast kast

              Comment


              • Originally posted by jonny View Post
                Bruk en dremel og kutt ett spor så du kan løsne skruen med flatskrujern. Det fungerer alltid for meg.
                Fungerte ypperlig for meg i dag, da jeg byttet fra 11T til 13T pinion på Blade 200SRX. Ny skrue fant jeg i en skuff jeg har samlet PC skruer i gjennom mange år. Nå er det ut en tur igjen, og teste for full peising.
                Last edited by Loke; 20-09-14, 15:59.
                mSR, mSRX, Mini CP, mCPXv2, V120D02S, T-Rex250DFC/iKon, Forza450EX/iKon

                Comment


                • Testet. Og kræsjet på fjerde batteri. Mistet halen igjen (kjent problem) i en høyde av 1,5 meter på vei inn for landing. Byttet main gear og en av de latterlige servoene, samt rettet ut halebommen. Ble uansett finfin med 13T, kjekt med mer power.
                  mSR, mSRX, Mini CP, mCPXv2, V120D02S, T-Rex250DFC/iKon, Forza450EX/iKon

                  Comment


                  • Originally posted by KimSorland View Post
                    Håper det blir ordnings

                    Eg bestilte meg Thunder Tiger Raptor E550 FBL i frustrasjon Noken erfaringer?

                    Ingen erfaring, men den ser kul ut då
                    - Nano CPX med diverse options.
                    - T-Rex 450L

                    Disse fjernstyrtes med en dx6i.

                    Comment


                    • Originally posted by KimSorland View Post
                      Håper det blir ordnings

                      Eg bestilte meg Thunder Tiger Raptor E550 FBL i frustrasjon Noken erfaringer?
                      Ingen erfaring her heller, men liker utseendet godt, og ting og tang ser solide ut. Tror jeg forstår din situasjon...eneste årsaken til at jeg kjøpte T-Rexen var at jeg kunne fly den rett ut av postkassa, da jeg hadde grapset min eneste "uteflyver", Blade 200SRX. Jeg kjøpte og T-Rexen fordi jeg visste man kunne pine inn en iKon på den. Den flyr fint, men kun i nesten vindstille, og det liker jeg ikke. Derfor er jeg nå meeget nøye på hvilken 250 jeg velger (synd utvalget er lite)...så derfor går jeg opp til 450 size.
                      mSR, mSRX, Mini CP, mCPXv2, V120D02S, T-Rex250DFC/iKon, Forza450EX/iKon

                      Comment


                      • 250 er og blir en drittstørrelse, sorry til de som har disse.

                        Comment


                        • Ja, det må jeg bare si meg enig i, basert på 200SRX og T-Rex 250. Men når 200SRX er intakt, flyr den meget bra i litt vind. Bare så synd at jeg ikke har vertikal kraft som med et CP heli. Det hjalp godt med en 13T pinion, men hva hjelper det, når jeg ikke kan stole på halen på begge?

                          Last edited by Loke; 25-09-14, 16:41.
                          mSR, mSRX, Mini CP, mCPXv2, V120D02S, T-Rex250DFC/iKon, Forza450EX/iKon

                          Comment


                          • Ja når eg syns 450 er for lite er noke 250 for lite for meg iallefall. Var til legen og sjekka synet for litt sia Det var jo meget bra sa ho, men trur Raptor i 550 størrelse blir kjekt og lettare å sjå på litt avstand. Trur eg vil vere litt meir forsiktig i flyginga med den også, I og med at det kosta meir cash å krasje. Eg har akkurat fått ar7200bx gyro/reciever i posten som eg "vann" på ebay (totalt 1100,-)
                            Ser at det følger med en GT5.2 Gyro med Raptoren, men lure på om eg skal prøve å selge den i og med at eg har Spektrum telemetri eg kan bruke. Har også 2 stk Tarot ZYX s2 gyro, men no har eg bare 1 stk 450 heli etter krasjen, så eg sitter med alt for mykje deler og elektronikk Luksusproblem..
                            BlackOut Mini H Quad--Thunder Tiger Raptor E550 FBL--Align/Tarot 450 Pro V2 DFC--Blade mSR-X--E-Sky Twinstar
                            Spektrum DX8--OrangeRX T-SIX 6CH--nEXT CGM Heli Simulator

                            Comment


                            • obs , den ovan inlegg var ment på '' Hva har du gjort for helikopteret ditt idag? ''
                              hamna på feil tråd , moderat eller admin kan kanske flytte den dit
                              Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                              Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                              HD 500 Cell : brain2

                              DX9

                              Comment


                              • Du er bare nødt til å kræsje helikopteret nå..
                                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                                Anything worth doing is worth overdoing!

                                Comment

                                Working...
                                X