Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan har DU kræsjet helikopteret ditt idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by ragge1 View Post
    tipisk , nu er nestan allt byggt up , hade en atom 500 swash som vil testa om de funka men så mangla eg Tail Rotor Control Arm , så nu mår man legge en bestelling
    Også selge?
    Kjell Ove
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
    Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

    Comment


    • #47
      Lære kurven er stiggende, og nå er endelig nesen inn ganske stabil. Så jeg gikk videre til å fly 8 tall... gikk bra men på slutten av 3 batteriet avsluttet jeg turen litt raskt etter noen herlige low-fly-by stoppet det i hodet på piloten og jeg "vaglet" litt etter en bråstopp i luften og så mistet jeg høyde mens jeg var veldig nære bakken i utgangspunktet.

      Uten å tenke ble TH vippet opp og så datt det pluttselig ned den siste 1m og landet litt "unormalt på siden", resultat, bøyd hale, knekte link holdere på maingripp og kanskje noe annet men har ikke sett grundig over saken.. Var på tide å komme seg på jobb...

      * Men GØY var det så lenge jeg var i luften.... blir nok hangar tjeneste i kveld og SS Ensjø i morgen... (jippy endelig en grunn for å reise til "leketøys meka"...

      Click image for larger version

Name:	IMAG0862.jpg
Views:	1
Size:	199.1 KB
ID:	600779Click image for larger version

Name:	IMAG0864.jpg
Views:	1
Size:	148.6 KB
ID:	600780

      * Har flydd denne modellen ca 5 til 10 turer pr uke siden september med minimale uhell, så dette var ventet..
      - Bør jeg bytte tail-belt og de litt vriende delene rundt halen når man ført tar alt fra hverandre pga normal slitasje.... ?
      -----
      Hadde i kveld litt kvalitets tid, på stuebordet etter dagens morgen havari og det viste seg å bli litt omfattende, med deler som må byttes og da er det ikke listet mainshaft, main grip etter som jeg hadde dette fra før i kassa. men lister her hva som må handles i morgen på SS.

      Så kort fortalt ble dette krasket ca 1000kr, men det er vel små penger i forhold til de som flyr store modeller:


      Handlevogn

      1 x 7.6-Gram Digital Sub-Micro Servo kr.140,00
      1 x 7.6-Gram Sub-MicroDigitalTailservo B450 kr.140,00
      1 x Main Gear (2): B450 kr.92,00
      1 x FBL Linkage Set: 300 X kr.44,00
      1 x Main tail Drive Gear (2): 300 X kr.55,20
      1 x Tail Drive Belt: 300 X kr.44,00
      1 x Tail Booms (2): 300 X kr.55,20
      1 x Tail Pushrod Support/Guide Set: 300 X kr.39,20


      kr.762,00
      Last edited by AudunJ; 31-05-13, 23:29. Reason: Lagt til deleliste over hva som må byttes.
      Audun Johnsrud
      Nittedal - HMFK

      * Flyr divserse planker og noen visper.
      En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

      Comment


      • #48
        heli er gøy!

        sjekk lagerne dine bare og belte for defekter/slitasje, dette er jo en modell uten så stor motor og som vel ikke er flydd så hardt enda, så slitasjen er nok minimal, tut & kjør

        Comment


        • #49
          idag så fikk G700 smaka mother nature hade noe batt som eg vill fly - de var fulladat men baklengs inverted og lite lav så tog eg feil sving
          Goblin 700 : vbar 5,3 pro
          Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

          HD 500 Cell : brain2

          DX9

          Comment


          • #50
            mye skade?

            Comment


            • #51
              faktist ikke , alla servolink , plast bolter , main og hale blade men nu har fixat kund setter ditt blader å testa
              vbar vibrasjon analys
              Attached Files
              Goblin 700 : vbar 5,3 pro
              Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

              HD 500 Cell : brain2

              DX9

              Comment


              • #52
                Idag fikk Compass 7HV gjennomgå...

                Click image for larger version

Name:	compasscrash.jpg
Views:	1
Size:	145.8 KB
ID:	601014


                Jeg tok en auto som landet litt vel hardt. Det jeg ikke la merke til da var at halestaget poppet av haleservoen. Da gikk det dårlig med takeoffen etterpå.

                Note to self: sjekk linker etter en hard auto :P


                Hvor er det kjappest å bestille Compass-deler fra nå da tro? Mikronor sin websjappe er jo übercrap, og de er stengt når jeg er ferdig på jobb.
                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                Anything worth doing is worth overdoing!

                Comment


                • #53
                  mainshaft.. og?

                  Comment


                  • #54
                    Halen på min goblin 700 eksloderte i dag, alt fra halebommen og bakk forsvant i lufte og ble aldri funnet igjen... Ble dyrt, går inn på sølvplass i kategori dyreste krasj jeg har hatt

                    Comment


                    • #55
                      kipt, hva skjedde? aner du?

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by jotto View Post
                        Idag fikk Compass 7HV gjennomgå...

                        Jeg tok en auto som landet litt vel hardt. Det jeg ikke la merke til da var at halestaget poppet av haleservoen. Da gikk det dårlig med takeoffen etterpå.

                        Note to self: sjekk linker etter en hard auto :P


                        Hvor er det kjappest å bestille Compass-deler fra nå da tro? Mikronor sin websjappe er jo übercrap, og de er stengt når jeg er ferdig på jobb.

                        Uff da.. Mye skade eller?
                        Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                        T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                        T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                        Comment


                        • #57
                          Mikronor.no suger. De må få seg PayPal eller noe annet betalings greier
                          Kjell Ove
                          ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                          Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by Brumm View Post
                            Uff da.. Mye skade eller?
                            Hovedblader, haleblader, noen linker og understell.

                            Den jævla halebommen med det irriterende hakket er like hel. Den stygge canopyen fikk en liten sprekk, men den var jeg kjapp til å gjøre større sånn at jeg kunne bestille et som var nytt og kulere

                            Jeg har lagt inn bestilling fra Fast-Lad. Mikronor har jo hverken lagerbeholdning eller åpningstider på websiden.
                            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                            Anything worth doing is worth overdoing!

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by andersand View Post
                              kipt, hva skjedde? aner du?
                              Tja, litt usikkert. Men hele halesystemet knakk av i lufta og ble slengt avgårde. Disse to karbonplatene som du skrur på halebommen, den minst knakk på midten og slenge hele halen avgårde. Antar noe kjørte seg fast og ble revet rett av. Vi gikk fire mann opp og ned omtrent der det fløy av, men vi klarte dessverre aldri å finne det igjen. Irriterende da jeg for de første må kjøpe absolutt alt på ny igjen bak der, pluss at jeg hadde håpt dele kunne si noe mer om hva som skjedde...

                              Comment


                              • #60
                                det var tråkigt
                                hade en lite episoder før noe dager sedan med min G700 , först hade krashat den '' pilot feil '' men så allt var fixat og så skulle testa igen , den ena canopy pin ( rcbooya ) ramlat i gresset , fannt den ikke så tenkte skall '' bara '' testa , tog den up utan canopy , fikk veldigt fint men under nångra flips så løsnat batteri rett in i blader og en ny krash , aldrig mer skal fly utan canopy
                                Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                                Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                                HD 500 Cell : brain2

                                DX9

                                Comment

                                Working...
                                X