Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan har DU kræsjet helikopteret ditt idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    500'ern måtte lide idag. Den tippet over etter en auto som egentlig var helt grei. Det så ganske uskyldig ut, men drevene på begge aileron-servoene ble ødelagt. Tror jeg skal bytte til metalldrev, for nylondrevene tåler jo ingenting. Det er greit nok at man bør ha et eller annet svakt ledd som ofres, men den jobben får plasthornene gjøre.

    Tror likegodt at jeg kan begynne å abonnere på deler. Det går jo med litt for tiden. Men like blid!
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

    Comment


    • #77
      Var det tredje kræsjen på tre dager eller noe sånt, jotto?
      Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

      Comment


      • #78
        Skal vi se...

        Søndag for en uke siden:

        Rev av umrelladrev på T-Rex 500 i en "uheldig" auto.
        Rev istykker hoveddrevet på den andre 500 (men det var fordi bailoutfunksjonen var satt altfor hissig)

        Mandag:

        Gruset Compass 7HV

        Fredag:

        Ødela halebladene på den nyfiksede 7HV'en

        Søndag:

        Rev istykker servodrevene på nyfikset 500.


        Det har gått litt hardt for seg i det siste ja.

        Lørdag var vel eneste dagen jeg fløy uten å kræsje noe.
        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

        Anything worth doing is worth overdoing!

        Comment


        • #79
          Click image for larger version

Name:	image-3486371767.jpg
Views:	1
Size:	124.8 KB
ID:	601148



          Dette er skrevet i ren frustrasjon.

          Jeg kjøpte en Goblin 500 da den kom i vinter. Talon esc, Scorpion 1350 motor. Maiden ble tatt, og jeg hadde flere knallbra turer med heliet. Så plutselig en dag, kanskje to-tre uker etter maiden, stoppet motoren. Jeg hadde akkurat tatt av, hovret et par meter over snøen, og skadene var ikke mer enn to brukne skid-braketter.

          Først tenkte jeg det var batteriet, selv om
          måleren min sa at alt var ok. Etter å ha skrudd på understellet igjen, prøvde jeg med en relativt ny pakke. Da fungerte det nesten. For nå stoppet ikke motoren helt, den gikk bare ned på veldig lavt turtall.

          Jeg prøvde flere batterier, men det samme skjedde, så jeg bestemte meg for å bytte regulator. Det ble putta inn en Castle 100A og en Castle PRO bec (ikke det mest sexy oppsettet for en Goblin 500, nei).

          Voila! Det ble det boller av. Jeg kjøpte til og med flere batterier, for jeg tenkte at endelig skal jeg ha mye moro med Goblin!

          Nå fløy heliet som jeg ville. I alle fall 10 batterier. For hva skjedde nå? Jo, dritten stoppa igjen. Helt. Null guffe. Og denne gangen var jeg godt inne i en inverted sving (noen kunne kanskje ment det var et forsøk på huricane, men hey!).

          Goblinen skal ha for at den tåler en trøkk, for selv om jeg klarte å rette det opp i et forsøk på å lande sånn passe høvelig var det ikke mer igjen til auto. Kabang!

          Heldigvis har jeg flere skid-braketter.

          Men hva pokker kommer det av at heliet tuller sånn? Kan det rett og slett være motoren him self?

          Jeg vet ikke. Men at jeg begynner å bli temmelig oppgitt vet jeg. Hadde ikke dette heliet vært så knallbra å fly, skulle jeg kvittet meg med det asap. Men jeg har mer lyst til å få det til. Forslag og/eller testmotor tas imot med takk
          Kristian Westgård
          Nittedal

          Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


          Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
          — Neil Armstrong

          Comment


          • #80
            1350 motoren er kjent for å tulle, men på akkuratt 100A castlen skal den faktisk virke.

            både KE og jeg snurrer 4025-1100 og er VELDIg happy, min varte faktisk 150 flights før jeg planta den!

            Comment


            • #81
              Det er jo poweroppsettet, så det stakkars helikopteret ditt er jo helt uskyldig oppi dette

              Vi er en gjeng her som kjører Quantum motorer uten problem, men det er ikke ofte, eller aldri, at jeg hører om motorer som kutter periodisk.

              Hva slags FBL kjører du, og mister du kun power og ikke servo? Har du telemetri som sier noe om du mister strøm når dette skjer?

              Hadde tilsvarende sak på min Goblin700, etter 625 turer kutter plutselig motoren. Den kommer tilbake o jeg får landet etter noen sekunder, tar 3 nye turer uten problem, og da jeg tror alt var tilfeldig skjer det samme igjen på fjerde turen. Står og tester litt, så plutselig eksploderer halen og hele greia går i bakken. Nå står jeg og lurer på om det var tilfeldig at halen gikk samtidig, eller om jeg også har et powerissue en eller annen plass... Og sånn for at det skal være ekstra moro feilbestilte jeg lagerer, så jeg mangler kun 2 forbanna lagrer på hovedakslingen for å få det bygget i sammen igjen, og RCPro er utsolgt! Deler fra Fast-Lad tar vel en ukes tid...

              Øh ja, nok ranting fra meg, over til deg igjen Kristian

              Comment


              • #82
                Hehe, heliet i seg selv er jo bare plast, karbon og litt alu så det skal vel ikke få skylda Bortsett fra at jeg har lurt på om reimene fra motor til hoveddrev / hoveddrev til hale kan ha sittet alt for tight på og dermed fått esc/motor til å gi opp. Men da hadde det vel heller gått opp i røyk enn å bare kutte, og teorien i seg selv er nok heller tynn.

                Jeg leste også om problemene med 1350-motoren, men så vidt jeg har kunnet lese meg fram til er det kun med Talon-escen. Det var derfor jeg bytta esc.
                Fordelen med 100A-escen er at den har logging, hvilket Talon (av en eller annen uforståelig grunn) ikke har. Jeg får rydde plass på byggebordet så jeg kan se nærmere på loggen.

                Men det heller vel mot å teste en annen motor. Quantum, sier du? Mot Talon esc eller?
                Kristian Westgård
                Nittedal

                Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                — Neil Armstrong

                Comment


                • #83
                  Originally posted by Hanzo View Post

                  Hadde tilsvarende sak på min Goblin700, etter 625 turer kutter plutselig motoren. Den kommer tilbake o jeg får landet etter noen sekunder, tar 3 nye turer uten problem, og da jeg tror alt var tilfeldig skjer det samme igjen på fjerde turen. Står og tester litt, så plutselig eksploderer halen og hele greia går i bakken. Nå står jeg og lurer på om det var tilfeldig at halen gikk samtidig, eller om jeg også har et powerissue en eller annen plass... Og sånn for at det skal være ekstra moro feilbestilte jeg lagerer, så jeg mangler kun 2 forbanna lagrer på hovedakslingen for å få det bygget i sammen igjen, og RCPro er utsolgt! Deler fra Fast-Lad tar vel en ukes tid...
                  Det er det vi gutta på Romerike kaller møkkhøgg. RCPro skal ha kredd for å ta inn et nytt merke, men det er desto kjipere når de ikke har det man trenger. Første gang jeg gikk ned med 500n i vinter måtte jeg vente i nesten en måned på nye skid-braketter. Så nære, men akk så langt unna. Teit!
                  Kristian Westgård
                  Nittedal

                  Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                  Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                  — Neil Armstrong

                  Comment


                  • #84
                    Originally posted by kristianwest View Post
                    Men det heller vel mot å teste en annen motor. Quantum, sier du? Mot Talon esc eller?
                    Yes, Quantum og Talon har fungerte kjempebra for vår del. Gikk for Quantum da den var endel billigere en Scorpion, og jeg lurte litt på kvaliteten. Så langt har den funka bra, men det burde vel bare mangle. Til sammenligning har 700'en en Align 700MX motor med 650 turer, uten at verken lagrer eller aksling har tegn til slitasje. Ganske godt fornøyd med det, men den fikk full service etter krasjen, så får vi se hvordan det funker når ting er satt sammen igjen. skikkelig kjipt når du overhode ikke stoler på utstyret!

                    Comment


                    • #85
                      hmm , eg bruker 1350 scorp motor med YGE 120LV , hittils ingen problem , men trist ner detta sjer , har du kontrollert motor isulasjon

                      Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                      Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                      HD 500 Cell : brain2

                      DX9

                      Comment


                      • #86
                        Get a room! Hvis dere ikke har kræsjet faenskapen, så flytt til en annen tråd!
                        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                        Anything worth doing is worth overdoing!

                        Comment


                        • #87
                          Originally posted by jotto View Post
                          Get a room! Hvis dere ikke har kræsjet faenskapen, så flytt til en annen tråd!
                          Hoho! Hvis terskelen for å skrive her er bulls eye på en låvevegg med tommelen blodsprengt mot throttlestikka kan vel hele tråden stenges ganske fort.

                          Smil og ta deg en bolle!
                          Kristian Westgård
                          Nittedal

                          Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                          Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                          — Neil Armstrong

                          Comment


                          • #88
                            1350en virker ikke på kontronik heller

                            Comment


                            • #89
                              Originally posted by kristianwest View Post
                              Hoho! Hvis terskelen for å skrive her er bulls eye på en låvevegg med tommelen blodsprengt mot throttlestikka kan vel hele tråden stenges ganske fort.

                              Smil og ta deg en bolle!
                              Ta deg en møkkhøgg og kom deg ut og kræsj så du kan bidra med noe fornuftig!
                              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                              Anything worth doing is worth overdoing!

                              Comment


                              • #90
                                Originally posted by andersand View Post
                                1350en virker ikke på kontronik heller
                                Høres ut som en skikkelig skikkelig ekkel motor.

                                Jeg har en 100A Hobbyking-esc liggende her. Kanskje jeg skal hive på den og se om den flyr bedre da. Ellers er jeg vel klar for å få tak i en annen motor.

                                Så på loggene også. Den sier meg ikke mer enn det jeg fant ut i sta - batteriet er i orden, men på 119 sekunder slutter motoren å be om strøm. Spenninga går opp og strømtrekket går i null.
                                Kristian Westgård
                                Nittedal

                                Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                                Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                                — Neil Armstrong

                                Comment

                                Working...
                                X