Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan har DU kræsjet helikopteret ditt idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan har DU kræsjet helikopteret ditt idag?

    Som jeg nevnte rundt nyttår, hadde jeg tenkt å starte en tråd som heter "Hvordan har DU kræsjet helikopteret ditt idag?". Her kan du dele kræsjbilder, -videoer, teorier fra havarikommisjonen og annen moro. Kanskje vi andre kan lære noe av det - eller så kan vi i det minste få oss en god latter
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

  • #2
    Jeg er først ute da

    Click image for larger version

Name:	20130425_182451[2].jpg
Views:	1
Size:	210.4 KB
ID:	600172

    Min arbeidshest T-Rex 500 ESP gikk i bakken idag. Jeg har ikke helt funnet ut av hva som skjedde, men halen begynte plutselig å slippe. Jeg prøvde å fly inn, men etterhvert gav halen bare helt etter og roterte ukontrollert. Da var det bare å ta throttle hold og håpe på det beste. Halebommen, hoveddrev og gikk iallefall åt skogen - og har ikke sett så nøye over den enda.

    Jeg er ikke sikker på hva som skjedde, men jeg lurer på om servoen kan tatt kvelden.

    Click image for larger version

Name:	20130425_182626[1].jpg
Views:	1
Size:	89.8 KB
ID:	600173

    Synd at favoritt-Kina-canopyen min ble ødelagt (enkelte av de som kaller seg mine venner påstår at den er STYGG).

    Det som er litt kjipt er at den gikk ned i en nypløyd åker, så det blir litt jobb å få ut sand og gjørme :/
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

    Comment


    • #3
      Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk 21366925270.671330.jpg
Views:	1
Size:	72.9 KB
ID:	600174

      Fra i fjor sommer. Ble litt overivrig etter Viking Smackdown..
      Denne ble aldri frisk igjen gitt.
      Kristian Westgård
      Nittedal

      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
      — Neil Armstrong

      Comment


      • #4
        Sist helg gikk min Trex 500 litt ukontrollert ned i grusen på gårdsplassen ved garasjen min (fly i hagen) og halefinnen gikk litt ned i løsmassene da den landet med halen 5cm lavere en hovedskia. Resultatet var et noen små stein ble flyttet på av halerotoren og jeg ser noen "hakk" i bladene.


        Click image for larger version

Name:	Trek_i_bakken..jpg
Views:	1
Size:	72.1 KB
ID:	600176
        Bilde fra "on-board" kamerat som skulle filme huset osv, noe steinete omgivelser.


        Den hovrer fortsatt stabilt, men inne på hobbyrommet fant jeg litt slark i akslingen i halebomen.

        * Når jeg holder fast på tannhjulet på enden av halebommen inn mot selve helikopteret, har jeg en dødgang på rundt "2 timer" på tannhjulet som står på samme aksel bak ved halenavet. Er ikke sikker på om dette var slikt før denne "grus-landingen" men er dette noe jeg MÅ se på og fikse asap eller er det normalt med litt "dødgang" mellom bakere og fremere tannhjul på halebommen ?

        Jotto: Dette blir en morsom tråd, med mye jord og prøyd åker tenker jeg.... Sesongen med snø er jo forbigående så det blir vel mer skader når vi lander litt hardt...
        Last edited by AudunJ; 25-04-13, 23:56.
        Audun Johnsrud
        Nittedal - HMFK

        * Flyr divserse planker og noen visper.
        En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

        Comment


        • #5
          Originally posted by kristianwest View Post
          [ATTACH]67571[/ATTACH]

          Fra i fjor sommer. Ble litt overivrig etter Viking Smackdown..
          Denne ble aldri frisk igjen gitt.
          Uuh, den så sliten ut ja..
          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

          Anything worth doing is worth overdoing!

          Comment


          • #6
            Originally posted by AudunJ View Post
            Sist helg gikk min Trex 500 litt ukontrollert ned i grusen på gårdsplassen ved garasjen min (fly i hagen) og halefinnen gikk litt ned i løsmassene da den landet med halen 5cm lavere en hovedskia. Resultatet var et noen små stein ble flyttet på av halerotoren og jeg ser noen "hakk" i bladene.
            Click image for larger version

Name:	702938d1336488703-what-watches-do-lawyers-wear-simpson-pics-didnt-happen.jpg
Views:	1
Size:	56.8 KB
ID:	600175

            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

            Anything worth doing is worth overdoing!

            Comment


            • #7
              Originally posted by AudunJ View Post
              ...Når jeg holder fast på tannhjulet på enden av halebommen inn mot selve helikopteret, har jeg en dødgang på rundt "2 timer" på tannhjulet som står på samme aksel bak ved halenavet.
              ...er dette noe jeg MÅ se på og fikse asap eller er det normalt med litt "dødgang" mellom bakere og fremere tannhjul på halebommen ?
              Det kommer mye an på om det er 2 timer i ref. langviseren eller kortviseren...
              arhennie

              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
              http://hadelandmfk.no/
              www.henniehobby.no/arne

              Comment


              • #8
                nestan to uke sen , men nu er den klart bara venta før fint vær
                Attached Files
                Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                HD 500 Cell : brain2

                DX9

                Comment


                • #9
                  Nå fant jeg ut hvorfor halen gikk amok: haleservoen er steindau.

                  Det er jo greit når man i det minste finner ut hvorfor ting feiler...
                  Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                  Anything worth doing is worth overdoing!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by jotto View Post
                    Nå fant jeg ut hvorfor halen gikk amok: haleservoen er steindau.

                    Det er jo greit når man i det minste finner ut hvorfor ting feiler...
                    Selv om det nesten et bedre å krasje sjøl enn at utstyret krasjer for en..
                    Kristian Westgård
                    Nittedal

                    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                    — Neil Armstrong

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by kristianwest View Post
                      Selv om det nesten et bedre å krasje sjøl enn at utstyret krasjer for en..
                      Ja, absolutt! Det er best å kræsje fordi man har prøvd på noe spektakulært. Men det er kjipere å kræsje pga utstyr og ikke vite hvorfor enn å kræsje pga utstyr og finne feilen..
                      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                      Anything worth doing is worth overdoing!

                      Comment


                      • #12
                        Trex 500 gikk ner idag , mistat orientering men ikke mye skadat , landings stallet og lite bøjd boom , nu friskmeldt kund venta til locktite tørke
                        Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                        Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                        HD 500 Cell : brain2

                        DX9

                        Comment


                        • #13
                          Skulle ta av med 450en etter å ha landet, da helikopteret bare tipper over på sida... Lurer på om det kan ha vært vinden som tok det. Det rauk en servo og, byttet gir på den, men er en del dødgang på servoene.... Lurer på å bytte disse til noen som ikke koster skjorta osv...

                          Selvfølgelig så rauk et skrujern i går og et i dag.... juhu... Noen som har 1,5mm umbraco å anbefale?
                          Kjell Ove
                          ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                          Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by kjellovel View Post
                            Skulle ta av med 450en etter å ha landet, da helikopteret bare tipper over på sida... Lurer på om det kan ha vært vinden som tok det. Det rauk en servo og, byttet gir på den, men er en del dødgang på servoene.... Lurer på å bytte disse til noen som ikke koster skjorta osv...

                            Selvfølgelig så rauk et skrujern i går og et i dag.... juhu... Noen som har 1,5mm umbraco å anbefale?
                            Align settet. Det best of the best.

                            Comment


                            • #15
                              er align...
                              Kjell Ove
                              ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                              Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                              Comment

                              Working...
                              X