Announcement

Collapse
No announcement yet.

Første nitro heli. Trenger noen råd :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by jonny View Post
    Er vel litt tidlig å gjøre seg opp en mening enda.
    Nå må jeg først få ting til å fungere bra, så må jeg få testet det ut skikkelig.
    Blir det multifly treff i gulen helgen 31mai da? Jeg er litt giret om noen kjente forumfjes skal avgårde..

    Comment


    • #17
      Originally posted by Trulsen View Post
      Ja du syns det er greit med nitro? Jeg er vell på 1 runde ut nå. Har null tendenser til vibrasjoner til beastx. Kjører kun ett lag vbar tape under ingen metallplate mellom. Føles veldig locked in nå
      Hvor mange shim flyr du på Trulsen?
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • #18
        Originally posted by arhennie View Post
        Hvor mange shim flyr du på Trulsen?
        Original + 0.3. Vurderer å bytte ut 0.3 til 0.2 Motoren er veldig lean og ikke akkurat kjempevarm Kanskje litt mer effekt med mindre shim? Mye vil ha mer

        Comment


        • #19
          Jeg spurte om nettopp dette på HF, og tilbakemeldingen jeg fikk var at jeg ikke måtte kompensere effekttapet (ved å sette på for mye shims og dermed senke kompresjonen), med å leane motor for mye. Så slik jeg tolker det så er det ikke er noe problem å øke kompresjonen så lenge motoren går godt, ikke blir for varm og ikke får tenningsbank. Jeg har ikke gjort noe selv ennå, og det sitter fortsatt i orginal + 0.2 + 0.3. Men tenker jeg tar bort 0.2 nå først og ser åssen det blir.

          1 runde høres jo veldig leant ut da...
          arhennie

          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

          Comment


          • #20
            Originally posted by arhennie View Post
            Jeg spurte om nettopp dette på HF, og tilbakemeldingen jeg fikk var at jeg ikke måtte kompensere effekttapet (ved å sette på for mye shims og dermed senke kompresjonen), med å leane motor for mye. Så slik jeg tolker det så er det ikke er noe problem å øke kompresjonen så lenge motoren går godt, ikke blir for varm og ikke får tenningsbank. Jeg har ikke gjort noe selv ennå, og det sitter fortsatt i orginal + 0.2 + 0.3. Men tenker jeg tar bort 0.2 nå først og ser åssen det blir.

            1 runde høres jo veldig leant ut da...
            Ja men den går som en klokke og har mye effekt. Hadde vært artig å skrudd opp motoren for å sett på den innvendig nå når jeg likevell må bytte clutch nr 3

            Comment


            • #21
              Ja, går den som den skal/bør og ikke blir varm så er det vel ingen vits i å forsøke provosere frem for mye varme i allefall. Den blir ikke kjempevarm sier du, og det skal den ikke være heller. Blir det "god og varm" så er du vel i mål. Min derimot er nærmest kald.
              arhennie

              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
              http://hadelandmfk.no/
              www.henniehobby.no/arne

              Comment


              • #22
                Originally posted by arhennie View Post
                Ja, går den som den skal/bør og ikke blir varm så er det vel ingen vits i å forsøke provosere frem for mye varme i allefall. Den blir ikke kjempevarm sier du, og det skal den ikke være heller. Blir det "god og varm" så er du vel i mål. Min derimot er nærmest kald.
                Den er så varm at jeg kan holde på bunnplata uten å brenne meg de første fem sekundene. Så den er varm, men ikke heit.

                Får også ca 9min flytid og da får den kjørt seg noenlunde greit.
                Last edited by Trulsen; 11-05-13, 20:51.

                Comment


                • #23
                  Det er vel akkurat så varm som den skal være det mener jeg. Og flytiden høres og veldig fornuftig ut. Så det høres ut som du er i mål Mr Trulsen
                  arhennie

                  MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                  http://hadelandmfk.no/
                  www.henniehobby.no/arne

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by arhennie View Post
                    Det er vel akkurat så varm som den skal være det mener jeg. Og flytiden høres og veldig fornuftig ut. Så det høres ut som du er i mål Mr Trulsen
                    Kanskje jeg bare skal være glad og fornøyd altså? Hvordan gikk smack i dag?

                    Comment


                    • #25
                      Du må ikke la den bli noe varmere nei.

                      Smack var dritbra. Masse folk, og like hyggelig å møte de som alltid. Og masse bra flyging. Det er mange skikkelige hardinger der ute. Har inntrykk av at de fleste på mitt nivå ikke tør stille opp, men noen er vi da. Og morro har vi det alle sammen tror jeg, uansett nivå
                      Nå lades det litt her så tar jeg turen på ny i morra.
                      arhennie

                      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                      http://hadelandmfk.no/
                      www.henniehobby.no/arne

                      Comment


                      • #26
                        Da har jeg fått begynt å leanet den litt mer både på high og low needle.
                        Føler enda den går litt for rikt.
                        Jeg tror bunnplata bare er ca 40 grader på varm motor, så jeg kan sikkert leane den en god del mer.
                        Men jeg føler det er bra med guff i den nå, og den har ikke noen tendenser til å ville stoppe under flyging

                        Jeg har ganske løs hale når motoren er kald, men den blir bra når motoren er varm. Tror dette er vibrasjons relatert.

                        Med blå vbar har jeg mellom 900 og 1500 i vibrasjoner i hover uten gov på kald motor.
                        Hva er egentlig normalt på nitro med blå vbar sensor?
                        Regner med vibrasjonsnivået er en god del lavere så snart motoren er varm, men har ikke målt enda.

                        Hva bruker dere til å rengjøre modellen med etter flyging?
                        Bruker dere noen poser el. lignende rundt mottaker og elektronikk for å beskytte mot nitrosøl?
                        Last edited by jonny; 12-05-13, 18:12.
                        ---------------------------------------------
                        Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                        Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                        Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                        Mikado logo 600 3D Vbar
                        Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                        Comment


                        • #27
                          Jeg tørker av med JIF kluter. Den skal normalt ikke grise så mye at du kliner ned mottaker og sånt.
                          arhennie

                          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                          http://hadelandmfk.no/
                          www.henniehobby.no/arne

                          Comment


                          • #28
                            All min elektronikk er under canopy og får ikke noe særlig gris på seg. Har faktisk ikke tenkt over problemstillingen før nå

                            Comment


                            • #29
                              Jeg begynte bare å lure på om det var en problemstilling etter att jeg fant en nettside som sa rx poser ved nitro. Flyr du uten canopy kan jeg se for meg att det blir ett belegg, men blir det blåst mye opp på innside av canopy?
                              Da regner jeg med det ikke er nødvendig
                              ---------------------------------------------
                              Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                              Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                              Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                              Mikado logo 600 3D Vbar
                              Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by jonny View Post
                                Jeg begynte bare å lure på om det var en problemstilling etter att jeg fant en nettside som sa rx poser ved nitro. Flyr du uten canopy kan jeg se for meg att det blir ett belegg, men blir det blåst mye opp på innside av canopy?
                                Da regner jeg med det ikke er nødvendig
                                Ikke så mye at jeg har registrert at det er fettlag på noen av komponentene mine. Tror nok ikke det er veldig nødvendig for å være ærlig

                                Comment

                                Working...
                                X