Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bra jeg fant dette forumet !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bra jeg fant dette forumet !

    Fikk endelig prøvd den nye computerladeren i dag.

    Skal si jeg var småsvett da jeg ladet det det første batteriet.. Har sett en del videor på youtube på hvordan man gjør det samt leste bruksanvisningen nøye.. Valg lipo 3,7 v inn , lipo balace lading, bruk av balance plugg , cutoff på 4,2v , 3 celler 11,1 2,2a max = 1 c osv, var mye som kunne gå galt samt at jeg nesten glemte å stille inn vut på max 2200mah ..

    Da jeg ladet batteriet så jeg at den ene cellen hadde ca 3,52 v og de andre var rundt 3,62 er ikke dette ganske skjevt ? var svett i 2 minutter før jeg så at laderen balanserte de perfekt til samme v =)

  • #2
    Originally posted by klavis View Post
    Fikk endelig prøvd den nye computerladeren i dag.

    Skal si jeg var småsvett da jeg ladet det det første batteriet.. Har sett en del videor på youtube på hvordan man gjør det samt leste bruksanvisningen nøye.. Valg lipo 3,7 v inn , lipo balace lading, bruk av balance plugg , cutoff på 4,2v , 3 celler 11,1 2,2a max = 1 c osv, var mye som kunne gå galt samt at jeg nesten glemte å stille inn vut på max 2200mah ..

    Da jeg ladet batteriet så jeg at den ene cellen hadde ca 3,52 v og de andre var rundt 3,62 er ikke dette ganske skjevt ? var svett i 2 minutter før jeg så at laderen balanserte de perfekt til samme v =)
    Du har tappet batteriet for mye hvis dette var hvilespenningen. Da blir det fullt ubalanse på de mest slitne cellene, og du ødelegger batteriene hvis du gjør det for ofte. Ta litt kortere flyturer!
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

    Comment


    • #3
      roger that

      Comment

      Working...
      X