Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jeti DS-16 Unboxing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • @Affa.

    Det er 1000 måter å gjøre ting på på Jeti, og alt fungerer - det viktigste er hva som fungerer for deg.

    For 2017 sesongen vil jeg ha et sterkt Egil (infisert/inspirert) oppsett.

    1. Kjør flightmodes på alt (også takeoff, landing, normal, acro, hjul inne, hjul ute, full stopp, etc). Jeg har nå 7 flightmodes på fly med flaps.
    2. Kjør flightmode spesifikk trimm på elevator, rudder og aileron (da kan du trimme alle faser akkurat slik du vil mens du er i lufta)
    3. Ikke kjør butterfly funksjonen, men sett opp butterfly/crow ved å kjøre offset på aileron i function curves (Egil lærte meg dette og det knuser butterfly oppsettet i enkelhet og kontroll syntes jeg)
    4. D/R og Expo kobler du til flightmodes
    5. Funksjoner som skal være rolig i hvisse flightmodes tar du til rette streker i function curves (som nesehjul med hjul inne, flaps, lys, etc istedenfor å bruke mix eller annet)

    = Da får du et oppsett hvor du kan justere nesten alt med function curves pr flightmode (og dermed har full kontroll på ett sted), med litt D/R og Expo i sidemenyen. Da slipper du unna med færre mix'er og andre kompliserende ting. Syntes dette fungerer veldig bra. Kjør diskusjon
    Last edited by thomasek; 12-02-17, 08:47.
    TMFK/CMFK
    Jeti DC-24, JR DSX9 DSM2
    CARF Tucano Turboprop JetCat SPT5 V3 Turbin, C&C MB339
    Align T-rex 600PRO perf boost m/Ikon, Brain V2, 470M m/Beastx
    Indoor Elanor 2015, Clik NG
    EF Laser 60", TAFT Viper, T-28
    Freestyler 3, Ocelot

    Comment


    • Takk for feedback, jeg er nok et par hakk mer KISS pilot og bruker helt minimalt med fancy oppsett. Ser fordelen på feks seilfly men fly med flaps og normale fly egenskaper så liker jeg å kjenne på modellen. Så bruker fjerne flap/elevator trim osv men flightmodes brukes evt til forskjellige utslag men ikke til fly faser. Er jo samme flyet 😆. Så jeg bruker ikke avgangsflaps eller landingsflaps. Jeg bruker den flapsen som jeg synes er mest fornuftig etter bane i bruk, vind og vær. Men det er jo bare smak og behag. Men det kunne vært morosamt å kopiert et av dine oppsett og sett hvordan du gjorde det i menyene hvis mulig? 😊
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • Originally posted by affa View Post
        Takk for feedback, jeg er nok et par hakk mer KISS pilot og bruker helt minimalt med fancy oppsett. Ser fordelen på feks seilfly men fly med flaps og normale fly egenskaper så liker jeg å kjenne på modellen. Så bruker fjerne flap/elevator trim osv men flightmodes brukes evt til forskjellige utslag men ikke til fly faser. Er jo samme flyet ��. Så jeg bruker ikke avgangsflaps eller landingsflaps. Jeg bruker den flapsen som jeg synes er mest fornuftig etter bane i bruk, vind og vær. Men det er jo bare smak og behag. Men det kunne vært morosamt å kopiert et av dine oppsett og sett hvordan du gjorde det i menyene hvis mulig? ��
        Hei!
        Gratulerer med ny radio. Jeg tror ikke det er noe du ikke får til på en Jeti som du ville fått til på et annet fabrikat. Jeg har hatt Hitec, Spektrum og Graupner de siste årene. Jeti er i en helt annen liga. Det er et par gode kilder til informasjon og opplæring mht. Jeti som jeg har hatt stor glede av. Spesielt alle instruksjonsvideoene som ligger hos Esprit Models:

        Esprit Tech/Model 1.321.428.3066

        På dette forumet hos RCgroups.com er det høy aktivitet. Her får du alltid svar:

        Official: Jeti 12/14/16/24 2.4GHz/900MHz Radios, Telemetry & Device Integration - RC Groups

        Comment


        • Originally posted by Timeout View Post
          Hei!
          Gratulerer med ny radio. Jeg tror ikke det er noe du ikke får til på en Jeti som du ville fått til på et annet fabrikat. Jeg har hatt Hitec, Spektrum og Graupner de siste årene. Jeti er i en helt annen liga. Det er et par gode kilder til informasjon og opplæring mht. Jeti som jeg har hatt stor glede av. Spesielt alle instruksjonsvideoene som ligger hos Esprit Models:

          Esprit Tech/Model 1.321.428.3066

          På dette forumet hos RCgroups.com er det høy aktivitet. Her får du alltid svar:

          Official: Jeti 12/14/16/24 2.4GHz/900MHz Radios, Telemetry & Device Integration - RC Groups

          Og han her har god Jeti Info :
          RC-Thoughts.com

          laget 3 stk høyde/temp måler for under 100 lappen med info derfra

          Comment


          • Originally posted by tesa View Post
            Og han her har god Jeti Info :
            RC-Thoughts.com

            laget 3 stk høyde/temp måler for under 100 lappen med info derfra
            Hei,
            Har vært innom RC-thoughts ved noen anledninger. Dette var et artig prosjekt. Jeg benytter høydemåler primært som vario på seilfly.
            Kan denne benyttes til dette formålet?

            Comment


            • @Affa. Her er oppsettet mitt på MB339n. skal bare være å kopiere det inn på senderen, men bryterne stemmer nok ikke. Syntes ikke dette er noe mer avansert oppsett enn det du beskriver at du er vant til, det er bare annerledes (selv syntes jeg dette er enklere og mer oversiktlig. Merk at offset på functioncurves på ailerons for crow ikke er egnet for seilfly - da bør man bruke butterfly for å få det proposjonalt med venstre stikka, men på motorfly så har jeg faste posisjoner på alt - og da er det perfekt.

              Dropbox - 404
              TMFK/CMFK
              Jeti DC-24, JR DSX9 DSM2
              CARF Tucano Turboprop JetCat SPT5 V3 Turbin, C&C MB339
              Align T-rex 600PRO perf boost m/Ikon, Brain V2, 470M m/Beastx
              Indoor Elanor 2015, Clik NG
              EF Laser 60", TAFT Viper, T-28
              Freestyler 3, Ocelot

              Comment


              • Tusen takk! Kjekt å få testet ut slik at jeg kan finne mitt oppsett, ikke umulig at det blir som du gjør det. Må bare teste og leke litt med det 😆👍
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • Originally posted by Timeout View Post
                  Hei,
                  Har vært innom RC-thoughts ved noen anledninger. Dette var et artig prosjekt. Jeg benytter høydemåler primært som vario på seilfly.
                  Kan denne benyttes til dette formålet?
                  Skulle til å si nei , her får du bare meter på skjermen og eventuelt opplest høyde meter.
                  Men var inni vario menyen nå,og jaggu kunne sensoren kobles opp der og ,så en fikk den bip bip lyden når den gikk høyere

                  Click image for larger version

Name:	Screen001.jpg
Views:	1
Size:	33.6 KB
ID:	616015Click image for larger version

Name:	Screen002.jpg
Views:	1
Size:	25.9 KB
ID:	616016

                  Comment


                  • Den høydemåleren til rc-thoughts der hadde vært gøy å prøve seg på... hvordan får man programmert den arduinoen slik han beskriver?
                    - Håvard Glad Andreassen
                    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                    Comment


                    • Originally posted by flypilot View Post
                      Den høydemåleren til rc-thoughts der hadde vært gøy å prøve seg på... hvordan får man programmert den arduinoen slik han beskriver?
                      Brukte XLoader han har link til på siden ,var mye letter en arduinoen måten.
                      Jeg brukte en sånn Usb til TTL dings for koble til sensoren
                      Start Xloader,link til hex filen du har lastet ned ,hold inne knappen på sensoren og trykk upload ,slipp knappen og vent litt....done
                      Attached Files

                      Comment


                      • Sweet, takker og bukker..
                        - Håvard Glad Andreassen
                        - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                        Comment


                        • Vil denne fungere å flashe med?

                          Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
                          - Håvard Glad Andreassen
                          - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                          Comment




                          • Ja sikkert ,bruker min til OSD programering ol og.


                            Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

                            Comment


                            • Fikk Tero fra Rc-thoughts til å kikke på muligheten til å lage noen current sensorer og Grei kar..
                              - Håvard Glad Andreassen
                              - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                              Comment


                              • Hmm. Får bare upload fail når jeg prøver å programmere arduinoen. Alt er koblet i henhold til rc thought. Dvs rx-tx osv.. riktig com Port er og valgt.. rart..kan det være noe feil på arduinoen?

                                Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
                                - Håvard Glad Andreassen
                                - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                                Comment

                                Working...
                                X