Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jeti DS-16 Unboxing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Jeg kunne ikke dy meg... har satt opp stemme på flight modes på helikopterne også

    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

    Comment


    • #32
      Originally posted by Sundtair View Post
      Og jeg synes jeti er høyt på ønskelisten. Så når du for "low speed" .. STALL STALL på de er det ikke lenge før det blir kjøp. Ønsker meg AIRSPEED måling Og Jeti ser litt "Mann" ut. ikke noe jugel
      Her har du: Jeti Telemetry Sensor Airspeed MSpeed EX

      Jeg har ingen fly, men hvordan vil en stall-indikator fungere? Går det bare på hastighet? Du kan koble alarm på outputen fra alle sensorene. Da kan du velge mellom predefinert alarm (f.eks. "STALL STALL") eller at den forteller deg hastigheten. Du kan muligens kombinere de to.

      NB: Jeg har aldri brukt MSpeed-sensoren, så jeg kan ikke garantere at det funker. Men jeg er rimelig sikker på det ut fra det jeg har testet av andre sensorer.
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

      Anything worth doing is worth overdoing!

      Comment


      • #33
        Hvilken "stemmegenerator" bruker du for å lage alle disse lydene?
        Jan Eric Klausen
        Forus RC Klubb

        Comment


        • #34
          Originally posted by Ja9 View Post
          Hvilken "stemmegenerator" bruker du for å lage alle disse lydene?
          IVONA Text-to-Speech Voices | TTS Voices | Text To Voice

          Det eneste jeg savner er "engelsk med sexy tsjekkisk aksent" eller "engelsk med sexy fransk aksent".
          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

          Anything worth doing is worth overdoing!

          Comment


          • #35
            Du kan jo få en dame fra russianhousewifes.com til å lese inn stemmer for deg på litt småkinky engelsk, det er jo bare .wav filer trigret av events strengt tatt! Hehe..



            Akselometer? Pffff. Hehe..
            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

            Comment


            • #36
              Den har jo true airspeed sensor. stilig en stund siden jeg fokuserte på det, må desverre gjøre opp boet først, så en hyggelig damestemme på radioen frister, Hobbyrom FØRST . Jeg gleder meg alt.
              Ser ut som jeg må starte å spare med en gang.
              Det man må gjøre er å fly flyet til det går i stall. få noen til å lese av hastigheten din ( lese av etterpå?) så programere inn Stall stall Ukrainegirl voice på en litt høyere fart end da flyet gikk i stall( varslet må komme før flyet flyr for sakte)
              Jeg regner med at du kan programere det på jetien. Og ALF må jo ha end sånn, han som flyr noe bortover
              Mvh Andreas
              Stevensaero, glede i noen balsaflak.
              PCM.at mye glede i litt carbon
              Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

              Comment


              • #37
                Originally posted by Sundtair View Post
                Den har jo true airspeed sensor. stilig en stund siden jeg fokuserte på det, må desverre gjøre opp boet først, så en hyggelig damestemme på radioen frister, Hobbyrom FØRST . Jeg gleder meg alt.
                Ser ut som jeg må starte å spare med en gang.
                Det man må gjøre er å fly flyet til det går i stall. få noen til å lese av hastigheten din ( lese av etterpå?) så programere inn Stall stall Ukrainegirl voice på en litt høyere fart end da flyet gikk i stall( varslet må komme før flyet flyr for sakte)
                Jeg regner med at du kan programere det på jetien. Og ALF må jo ha end sånn, han som flyr noe bortover
                Ja, det burde ikke være noe problem. Du kan enten få noen til å lese av hastigheten på displayet for deg når du staller, lese ut av grafen i etterkant, eller du kan få den til å fortelle deg hastigheten ved å vippe på radioen eller på en bryter idet du staller. Du kan også ha en ekstern JetiBox der en annen kan lese av hastigheten for deg.
                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                Anything worth doing is worth overdoing!

                Comment


                • #38
                  Gratulerer med ny sender.

                  Jeg har stått på venteliste hos Head RC i 1,5 år og det begynner å hende noe der nå. Det jeg er mest spent på er hvordan senderen er å holde i. Dvs er den god å holde i, er du fornøyd med ergonomien på brytere o.l. (Alt annet er jeg sikker på er helt topp).

                  Til de som lurte på strømtrekk gjennom Jeti mottaker.


                  Jeti har svar meg personlig på R11EX-EPC
                  >nominal (long time) current for servos is 12 Amps, peak 20 Amps.
                  >The weakest part is JR connector.
                  >I personally use two JR connectors for each servo, soldering parallel PLUS(s) and MINUS(s).
                  >Impuls only from one channel.
                  TMFK/CMFK
                  Jeti DC-24, JR DSX9 DSM2
                  CARF Tucano Turboprop JetCat SPT5 V3 Turbin, C&C MB339
                  Align T-rex 600PRO perf boost m/Ikon, Brain V2, 470M m/Beastx
                  Indoor Elanor 2015, Clik NG
                  EF Laser 60", TAFT Viper, T-28
                  Freestyler 3, Ocelot

                  Comment


                  • #39
                    En annen DS 16-bruker har laget en artikkel om sine erfaringer så langt, for de som er interessert: Jeti DS-16 initial review and thoughts | mark kovalcson's blog

                    Og for min egen del: jeg er fremdeles frelst! =)
                    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                    Anything worth doing is worth overdoing!

                    Comment


                    • #40
                      Nå er den jaggu på lager i Norge også: Jeti Duplex DS-16 EX Sender - elefun.no - Radiostyrt hobby

                      To på lager - løp og kjøp!
                      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                      Anything worth doing is worth overdoing!

                      Comment


                      • #41
                        Hm, rart at det er et såpass stort prishopp fra den "ordentlige" DC-versjonen " " til DS-versjonen?

                        Er vel strengt tatt bare gyro-greia som er nytt..?

                        Alt annet som følger med ser ut til å være likt, som R9 mottaker, alu-kasse, USB, lader ++

                        Jeti Duplex DC-16 EX Sender - elefun.no - Radiostyrt hobby
                        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                        Comment


                        • #42
                          Alt annet enn gyroen er visst helt likt ja. Men det er kanskje dyrere å produsere den samme innmaten i en mindre boks?
                          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                          Anything worth doing is worth overdoing!

                          Comment


                          • #43
                            Hehe.. kanskje de innså at de måtte opp med prisen litt for å ha litt bedre marginer på nye runde med sendere?

                            Tipper de er temmelig like sånn innvendig også, masse ekstra plass inni min i alle fall..
                            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                            Comment


                            • #44
                              Er det den samme feikonstruerte stikkemekanikken i DS om i DC?

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by Balsahøvel View Post
                                Er det den samme feikonstruerte stikkemekanikken i DS om i DC?
                                Ja, stikkene er opp-ned.
                                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                                Anything worth doing is worth overdoing!

                                Comment

                                Working...
                                X