Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jeti DS-16 Unboxing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by Balsahøvel View Post
    Er det den samme feikonstruerte stikkemekanikken i DS om i DC?
    Hva var det du ikke likte? Jeg vurderer hele tiden å få meg en bedre radio enn MX-20 til pattern pga stikkene, men dersom DS-16 også har dårlig definert nullpunkt og slark, bortfaller den som alternativ.
    Last edited by bjeff; 15-05-13, 12:03.
    Anders Eiebakke
    90078513

    Comment


    • #47
      Jo nå skal du høre Anders:

      For de som liker slappe stikker uten motstand funker det greit, men for oss som ikke ønsker at flyvingen skal se ut som en «plastpose tatt av vinden» er nok ikke det optimalt. Skal man inn med stivere fjærer må du først frese plass for så å merke at stivere fjærer gir ugjevn friksjon. Løftearmene som holder fjærene er av stål noe som er uheldig når de sklir på ståltapper. Friksjonen blir for stor og det føles som om fjæra skraper borte i noe inne i radioen. Selv om man fetter opp med kulelagerfett skraper det.

      Ser man bor i fra stikkene kan det nevnes at senderen må kles inn med noe som isolerer. Å holde på metall er ikke varmt for oss som bor i Norge uten om den dagen i året det er over 25 grader.

      Programmeringen/menyene kan brukes, men har et grensesnitt som minner meg mest om en Ericsson mobil jeg hadde for 15 år siden.

      Dette var tidenes salgannonse. Det er bare å ta kontakt hvis noen vil overta min DC16. Storkoser meg med Futaba 18MZ og telemetrisensor fra SM-modelbau.

      Futaba vs Jeti blir som Lexus vs Skoda.

      Comment


      • #48
        Alltid fint å sammenligne en sender til 8500,- og en annen til 20.000,- har jeg hørt, blir sånn passe saklig. Hehe..

        Flaks jeg flyr som en ( plastpose tatt av vinden ) ! Puh.

        Last edited by alflovvold; 15-05-13, 19:41.
        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • #49
          Originally posted by Balsahøvel View Post
          Jo nå skal du høre Anders:

          For de som liker slappe stikker uten motstand funker det greit, men for oss som ikke ønsker at flyvingen skal se ut som en «plastpose tatt av vinden» er nok ikke det optimalt. Skal man inn med stivere fjærer må du først frese plass for så å merke at stivere fjærer gir ugjevn friksjon. Løftearmene som holder fjærene er av stål noe som er uheldig når de sklir på ståltapper. Friksjonen blir for stor og det føles som om fjæra skraper borte i noe inne i radioen. Selv om man fetter opp med kulelagerfett skraper det.

          Ser man bor i fra stikkene kan det nevnes at senderen må kles inn med noe som isolerer. Å holde på metall er ikke varmt for oss som bor i Norge uten om den dagen i året det er over 25 grader.

          Programmeringen/menyene kan brukes, men har et grensesnitt som minner meg mest om en Ericsson mobil jeg hadde for 15 år siden.

          Dette var tidenes salgannonse. Det er bare å ta kontakt hvis noen vil overta min DC16. Storkoser meg med Futaba 18MZ og telemetrisensor fra SM-modelbau.

          Futaba vs Jeti blir som Lexus vs Skoda.
          Jeg har skjønt at du liker å ha stikkene ekstremt stive. Jeg vet ikke om det er mulig å justere dem stivere på DS-16 enn DC-16, men jeg har iallefall mine veldig løse i forhold til fabrikkinnstillingene. Smak og behag.

          Jeg synes forøvrig at menyene er utrolig mye bedre og intuitiv enn på Spektrum DX8 og Futaba 8FG, som jeg har hatt før. I firmware 2.0 har de forresten flyttet veldig mye fra JetiBox-emuleringen og over i selve radiomenyene. Jeg har aldri brukt Futaba 18MZ, men det kan godt hende at touch-grensesnittet der er bedre. Det ser iallefall pent ut.
          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

          Anything worth doing is worth overdoing!

          Comment


          • #50
            Originally posted by alflovvold View Post
            Alltid fint å sammenligne en sender til 8500,- og en annen til 20.000,- har jeg hørt, blir sånn passe saklig. Hehe..

            Flaks jeg flyr som en ( plastpose tatt av vinden ) ! Puh.

            Nå har jeg heldig vis ikke betalt norske butikkpriser for noen av mine radioer, men med bomkjøp av Jeti ble jo tatalen litt høy.....

            Comment


            • #51
              Som en som også flyr F3A føler jeg for å forsvare Jeti litt her. Jeg har byttet til strammere fjærer, og ja, måtte frese litt, men dette var ingen stor jobb. Litt fett, og resultatett ble de beste stikkene jeg har hatt til nå, mer kontant følelse har ikke jeg hatt på noen annen radio jeg har hatt til nå. Kjenner ikke igjen det som er sagt om friksjon og subbing.

              Når det gjelder grensesnittet, så er det mindre fancy enn 18mz sitt og det mener jeg er styrken til Jeti også. Det enkle er ofte det beste..

              Konge radio

              Lars
              Sebart Wind S Pro, Sebart Miss Wind, Stratair Viper, T-rex 550, Topline Standard, V-ultra ++

              Comment


              • #52
                Originally posted by Balsahøvel View Post
                Nå har jeg heldig vis ikke betalt norske butikkpriser for noen av mine radioer, men med bomkjøp av Jeti ble jo tatalen litt høy.....

                Det er litt drøyt å kalle det "feilkonstruksjon" fordi du har hatt et mislykket forsøk på å frese plass til større fjærer, men det er jo bra at du har funnet en radio som du er lykkelig med
                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                Anything worth doing is worth overdoing!

                Comment


                • #53
                  Originally posted by jotto View Post
                  Det er litt drøyt å kalle det "feilkonstruksjon" fordi du har hatt et mislykket forsøk på å frese plass til større fjærer, men det er jo bra at du har funnet en radio som du er lykkelig med
                  At jeg kaller det feilkonstruksjon har ingen ting med fresing/filing for å få inn andre fjærer. På min radio er løftearmene feilkonstruerte eller feilproduserte. Selv med standard fjærer som blir strammet er det ugjevn friksjon og ugjevn motstand. Jeg mener det ikke er normalt at man må bruke mer kraft på stikka for å rolle mot venstre enn høyre. Fjærene jeg har brukt i vinter er noen gamle Futaba 14MZ fjærer. Med de ble stikkene minst ille.

                  Kjente for øvrig på stikkene på en annen DC16 med harde fjærer nå i helgen. De var verre enn mine.

                  Comment


                  • #54
                    Sikler veldig på DS-16 radioen. Elefun to på lager, ser for meg ut som om det ikke er så veldig mye å spare på å kjøpe utenskjærs.. Noen som vet hvor den er rimeligst?
                    Kommer fortrinnsvis til å bruke den på Quad/fpv/kamerajigg, og seilfly f3J. Ser det følger med en R9 mottaker i "kitet". Trenges det noen sensor i tillegg for å kunne lese av høyden?

                    KAK

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by kaklei View Post
                      Sikler veldig på DS-16 radioen. Elefun to på lager, ser for meg ut som om det ikke er så veldig mye å spare på å kjøpe utenskjærs.. Noen som vet hvor den er rimeligst?
                      Kommer fortrinnsvis til å bruke den på Quad/fpv/kamerajigg, og seilfly f3J. Ser det følger med en R9 mottaker i "kitet". Trenges det noen sensor i tillegg for å kunne lese av høyden?
                      Jeg bestilte fra Espritmodel i USA, men det var med preorder-rabatt. Tror kanskje jeg ville ha bestilt fra Norge nå mhp service og sånt.

                      Jeg bruker den på en quad med fpv selv. For å lese av høyden kan du bruke GPS eller Vario-sensor. Sistnevnte gir mere presis høydemåling, for høydemåling med GPS er ganske upresist. Jeg har GPS, men vurderer å slenge på vario i tillegg.
                      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                      Anything worth doing is worth overdoing!

                      Comment


                      • #56
                        Om det blir handel tror jeg det blir fra Norge, har forøvrig bare godt å si om espiritmodel, har handlet med de flere ganger, veldig god service, men med frakt og toll blir den vel faktisk dyrere enn fra elefun.
                        Hadde vært spennende å testet ut vario sensoren i seilflyet, har vært ymse forsøk på varioer som ikke alltid har fungert like bra..
                        Har de noen egnet mottaker som egner seg til carbon kropp på min pike perfect f3j mon tro? seks kanaler er nok på den.

                        Comment


                        • #57
                          Jeg bruker jeti sin R9 i perfecten! Passer perfekt. Lange antenner, så du kan få de ut!
                          GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
                          sigpic



                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by sub_sonic View Post
                            Jeg bruker jeti sin R9 i perfecten! Passer perfekt. Lange antenner, så du kan få de ut!
                            Uff det var ikke bra å høre... enda nærmere kjøp knappen...
                            Bruker i dag JR9x, som jeg er veldig fornøyd med. Regner med at jeg får satt opp alle funksjonene på jetien som jeg har på Jr´en ?
                            Har du testet Perfecten din med varioen til Jeti?
                            Har også et par dlg´er jeg må finne egnet mottaker til, ønsker å bruke en radio til alt. Ene ankepunktet jeg ser er at den er større og tyngre enn radioen jeg har i dag, litt mer masse å slenge rundt med når jeg hiver dlg´en!!

                            Er feks denne: Jeti Duplex 2.4ghz R5 EX Mottaker 5ch - elefun.no - Radiostyrt hobby god nok til en dlg?

                            Kjell Arne
                            Last edited by kaklei; 25-05-13, 10:48.

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by kaklei View Post
                              Ene ankepunktet jeg ser er at den er større og tyngre enn radioen jeg har i dag, litt mer masse å slenge rundt med når jeg hiver dlg´en!!
                              Pffft! Når dattera mi på 8 klarer å bruke den, så klarer du det også

                              Click image for larger version

Name:	inaflyr.jpg
Views:	2
Size:	111.6 KB
ID:	600668


                              Originally posted by kaklei View Post
                              Den der har ikke full range på telemetrien. Jeg vet ikke hvor langt unna du flyr en dlg (jeg aner ikke engang hva en dlg er), men jeg ville ha fått for en full range-mottaker.
                              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                              Anything worth doing is worth overdoing!

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by kaklei View Post
                                Uff det var ikke bra å høre... enda nærmere kjøp knappen...
                                Bruker i dag JR9x, som jeg er veldig fornøyd med. Regner med at jeg får satt opp alle funksjonene på jetien som jeg har på Jr´en ?
                                Har du testet Perfecten din med varioen til Jeti?
                                Har også et par dlg´er jeg må finne egnet mottaker til, ønsker å bruke en radio til alt. Ene ankepunktet jeg ser er at den er større og tyngre enn radioen jeg har i dag, litt mer masse å slenge rundt med når jeg hiver dlg´en!!

                                Er feks denne: Jeti Duplex 2.4ghz R5 EX Mottaker 5ch - elefun.no - Radiostyrt hobby god nok til en dlg?

                                Kjell Arne
                                Er veldig lett å sette opp, eneste jeg savner er at man kan avslutte time-delay mellom flight modes. Bruker dette mellom launche og speed. Har fått mekket det til med 2 speed moder. Ene med delay og andre uten. "Speed2" aktiveres med at mode switchen står i speed og elevator får 10% dykkror. Om noen vet om en bedre løsning mottas det med takk

                                Har bare en gammel vario. Men har en ny en på vei i posten. Pass på å bestill EX utstyr!

                                Den mottageren du referer til, vil jeg tro at passer perfekt.
                                Last edited by sub_sonic; 25-05-13, 13:20.
                                GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
                                sigpic



                                Comment

                                Working...
                                X