Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jeti DS-16 Unboxing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Originally posted by jotto View Post
    Pffft! Jeg vet ikke hvor langt unna du flyr en dlg (jeg aner ikke engang hva en dlg er), men jeg ville ha fått for en full range-mottaker.
    Dlg : Discus Launch Glider. Flyene er 1,5m i vingespenn, kastes i lufta som navnet sier, som en diskos. Avstanden til flyet blir vel maks 200m vil jeg tro, det er ofte veeldig dårlig plass i kroppen til utstyr, i tillegg er det om å gjøre å holde vekta nede.
    Her er en liten videosnutt innspilt for et par år tilbake:




    Originally posted by sub_sonic View Post
    Er Pass på å bestill EX utstyr!

    Den mottageren du referer til, vil jeg tro at passer perfekt.
    Bruker Spektrum AR6255 i dag, vet ikke hvordan den er samnlignet med R5. Får muligens plass til en Duplex R6 EX i ene dlg'en, ser den er litt bedre enn R5 ?
    EX skal bli!

    Kjell Arne

    Comment


    • #62
      Fra sidelinja angående rx i DLG: jeg flyr flere hundre meter unna med ultra mikro mQX (FPV). Den har den simpleste Spektrum-mottakeren. Jeg ville ikke hatt noen betenkeligheter med å sette inn den minste Jetien i en DLG, så lenge antenna stikker ut av kroppen (karbon) uten at den aktive delen kommer borti karbon.
      Anders Eiebakke
      90078513

      Comment


      • #63
        Klarte ikke stå imot, radio er på vei!


        Originally posted by sub_sonic View Post
        Er veldig lett å sette opp, eneste jeg savner er at man kan avslutte time-delay mellom flight modes. Bruker dette mellom launche og speed. Har fått mekket det til med 2 speed moder. Ene med delay og andre uten. "Speed2" aktiveres med at mode switchen står i speed og elevator får 10% dykkror. Om noen vet om en bedre løsning mottas det med takk

        Har bare en gammel vario. Men har en ny en på vei i posten. Pass på å bestill EX utstyr!

        Den mottageren du referer til, vil jeg tro at passer perfekt.
        Hvor flyr dere f3j på Gjøvik kanten? Sønnen min bor der, så jeg er i traktene iblant. Skal si ifra om jeg finner ut noe smart med delay mellom flight mode´ene. Men det er vel en viss fare for at jeg trenger hjelp istedefor å hjelpe andre

        Kjell Arne

        Comment


        • #64
          Originally posted by kaklei View Post
          Klarte ikke stå imot, radio er på vei!




          Hvor flyr dere f3j på Gjøvik kanten? Sønnen min bor der, så jeg er i traktene iblant. Skal si ifra om jeg finner ut noe smart med delay mellom flight mode´ene. Men det er vel en viss fare for at jeg trenger hjelp istedefor å hjelpe andre

          Kjell Arne
          Grattis med ny radio straks! =)

          Vi flyr på Bøverbru seilfly/mikrofly plass. 10min unna Gjøvik. Er mange hunde meter med super gressbane der =)
          Bare si i fra om du er i nerheten.

          Tror du fikser programmeringen lett. Veldig lett og finne frem på!
          GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
          sigpic



          Comment


          • #65
            Nå har jeg hatt DS-16 i snart en måned, og jeg har fått brukt den en del både til flyging og til simulator. Jeg er minst like fornøyd nå som da jeg fikk den. Jeg har aldri vært borti noen radioer som er i nærheten på kvalitetsfølelse og funksjonalitet.

            Det kan vel oppsummeres slik - fornøyd kar med fin radio og fint heli:

            Click image for larger version

Name:	jottoheli.jpg
Views:	1
Size:	69.9 KB
ID:	600727




            Hvis det er interesse for det, så kan jeg jo skrive en liten artikkel med erfaringer og generell synsing.
            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

            Anything worth doing is worth overdoing!

            Comment


            • #66
              Originally posted by Balsahøvel View Post
              Jo nå skal du høre Anders:
              >
              >
              Ser man bor i fra stikkene kan det nevnes at senderen må kles inn med noe som isolerer. Å holde på metall er ikke varmt for oss som bor i Norge uten om den dagen i året det er over 25 grader.

              Programmeringen/menyene kan brukes, men har et grensesnitt som minner meg mest om en Ericsson mobil jeg hadde for 15 år siden.

              Dette var tidenes salgannonse. Det er bare å ta kontakt hvis noen vil overta min DC16. Storkoser meg med Futaba 18MZ og telemetrisensor fra SM-modelbau.
              >
              >
              .
              Jeg kan godt tenke meg å ta en prat med deg om overtagelse av DC'n din

              Send meg gjerne en pm om du fortsatt har den, eller svar her i tråden om den er solgt.

              Mvh
              Gandalv

              Comment


              • #67
                Og om noen vet å få kontakt med Balsahøvel, så tips han gjerne om en kjøper

                Comment


                • #68
                  Henning svarer vel hvis du sender han pm.
                  Anders Eiebakke
                  90078513

                  Comment


                  • #69
                    Da var ds'n i hus.. Ser meget bra ut!
                    GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
                    sigpic



                    Comment


                    • #70
                      En artikkel med noen forklaringer er fint, Skjermen ser stor ut på bilde, genialt plasert .
                      Mvh Andreas
                      Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                      PCM.at mye glede i litt carbon
                      Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                      Comment


                      • #71
                        Fikk et lite problem her. Har byttet om på bryterplassering. Da jeg gjorde det samme på DC-16 fikk jeg opp en melding, at det var byttet om på brytere. Da jeg gjorde dette på DS-16 kom det ikke opp noe. Prøvde å gå inn på switch setup, men får ikke endret noe på dem. Eneste valget jeg har, er Auto og None. Blir problem når man flytter rundt på 3punkt brytere.

                        Noen som har prøvd det samme?
                        Last edited by sub_sonic; 30-05-13, 10:03.
                        GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
                        sigpic



                        Comment


                        • #72
                          Originally posted by sub_sonic View Post
                          Fikk et lite problem her. Har byttet om på bryterplassering. Da jeg gjorde det samme på DC-16 fikk jeg opp en melding, at det var byttet om på brytere. Da jeg gjorde dette på DS-16 kom det ikke opp noe. Prøvde å gå inn på switch setup, men får ikke endret noe på dem. Eneste valget jeg har, er Auto og None. Blir problem når man flytter rundt på 3punkt brytere.

                          Noen som har prøvd det samme?
                          Har prøvd det samme, og kommet til samme konklusjon. Her må det være en feil i programvaren. Er jeti kjent med feilen montro?

                          Utsnitt fra manualen:
                          One of the most important features of a Jeti transmitter is the switch function assignment flexibility.The DC-16 transmitter automatically detects the type of switch and assigns the selected function. The following switch typesare available:
                          • 2-position shortorlong switch
                          • 2-position spring-loadedlong switch
                          • 3-position shortorlong switch
                          Jeg ønsker å ha trepunkt bryter på posisjon SD.
                          Det jeg gjorde, var først å bytte bryter på SE med SD, resultatet da var at begge ble topunkt brytere, men jeg byttet om kontaktene SD med SA ut fra printkortet, da fikk jeg trefpunkt på SD, den heter da for SA i menyen, men det spiller ingen rolle. Men jeg "mister" da en trepunkt bryter.

                          Kjell Arne

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by kaklei View Post
                            Har prøvd det samme, og kommet til samme konklusjon. Her må det være en feil i programvaren. Er jeti kjent med feilen montro?

                            Utsnitt fra manualen:


                            Jeg ønsker å ha trepunkt bryter på posisjon SD.
                            Det jeg gjorde, var først å bytte bryter på SE med SD, resultatet da var at begge ble topunkt brytere, men jeg byttet om kontaktene SD med SA ut fra printkortet, da fikk jeg trefpunkt på SD, den heter da for SA i menyen, men det spiller ingen rolle. Men jeg "mister" da en trepunkt bryter.

                            Kjell Arne
                            Fikk det til i går! Da jeg lagde en ny modell, så gikk inn på den "gamle", fikk jeg opp at radioen hadde funnet forandringer i oppsettet.
                            GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
                            sigpic



                            Comment


                            • #74
                              Originally posted by sub_sonic View Post
                              Fikk det til i går! Da jeg lagde en ny modell, så gikk inn på den "gamle", fikk jeg opp at radioen hadde funnet forandringer i oppsettet.
                              Var litt for Kjapp på avtrekkeren, Fikk det til jeg også, men jeg måtte inn i stikkemenyen og slå av auto, for så og velge riktig type bryter på posisjonen.

                              Håper det er greit å bruke tråden til ds/dc-16 relaterte temaer?

                              Lurer på hvordan jeg enklest legger inn lanch settingen på min dlg. (gjelder også for mine f3j modeller)
                              Har tre flight moduser på en bryter: speed, normal, therminal. Brems på throttle stikke.
                              Ønsker i tillegg å ha launch setting på en annen bryter, når denne aktiveres så skal den overstyre de andre flight modusene. Hvordan gjør jeg det?

                              Kjell Arne

                              Comment


                              • #75
                                Originally posted by kaklei View Post
                                Var litt for Kjapp på avtrekkeren, Fikk det til jeg også, men jeg måtte inn i stikkemenyen og slå av auto, for så og velge riktig type bryter på posisjonen.

                                Håper det er greit å bruke tråden til ds/dc-16 relaterte temaer?

                                Lurer på hvordan jeg enklest legger inn lanch settingen på min dlg. (gjelder også for mine f3j modeller)
                                Har tre flight moduser på en bryter: speed, normal, therminal. Brems på throttle stikke.
                                Ønsker i tillegg å ha launch setting på en annen bryter, når denne aktiveres så skal den overstyre de andre flight modusene. Hvordan gjør jeg det?
                                Du kan lage så mange flight modes du vil. De settes opp i prioritert rekkefølge, så du kan f.eks. bruke én toveisbryter som alltid velger en gitt flight mode uavhengig av den andre bryteren.

                                Jeg kan lage noen screenshots hvis du ikke får det til. Jeg har tilsaverende oppsett på quaden min.
                                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                                Anything worth doing is worth overdoing!

                                Comment

                                Working...
                                X