Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jeti DS-16 Unboxing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Originally posted by jotto View Post
    Du kan lage så mange flight modes du vil. De settes opp i prioritert rekkefølge, så du kan f.eks. bruke én toveisbryter som alltid velger en gitt flight mode uavhengig av den andre bryteren.

    Jeg kan lage noen screenshots hvis du ikke får det til. Jeg har tilsaverende oppsett på quaden min.
    Skitt, var det så enkelt! Takker Sånn er det når en ikke ser lengre enn nesen rekker

    Er på tur til å sette opp min quad`en min mot jetien.
    Bruker gimbal utgangene på naza´en til kamerajiggen min, sånn det ser ut for meg må jeg bruke heli modusen i jetien for å få tilgang gyro oppsettet, på Jr9X radioen (som snart blir til salgs) bruker jeg flymodus. Må vel krype til korset å bla opp i manualen igjen!! Har du din i heli eller fly modus?
    Veldig kult med jetina som snakker, men jeg må vel lage meg noen fine strofer på Vågå dialekt!! Den har jo vært litt i vinden i det siste

    Comment


    • #77
      Jeg bruker "jatakk begge deler"-modus. Den heter vel Generic eller noe sånt. Du får iallefall tilgang til alt av heli- og flyoppsett. Du trenger ikke å bruke gyrooppsett til det da, bare sett opp kanalene som generiske kanaler. Du kan lage kurver eller hva du måtte ønske på hvilken som helst kanal.
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

      Anything worth doing is worth overdoing!

      Comment


      • #78
        Originally posted by jotto View Post
        Jeg bruker "jatakk begge deler"-modus. Den heter vel Generic eller noe sånt. Du får iallefall tilgang til alt av heli- og flyoppsett. Du trenger ikke å bruke gyrooppsett til det da, bare sett opp kanalene som generiske kanaler. Du kan lage kurver eller hva du måtte ønske på hvilken som helst kanal.
        Skjønner. På JR`en bruker jeg en "gyrokanal" som styrer gyroene som er koplet til gimbal servoene på quaden, trodde egentlig jeg måtte bruke gyro kanal til dette. Bla. må jeg under 50% gain, ellers går gyroen i heading hold. Men for å si det sånn, gyroer er ikke min sterkeste side!!
        Om du gidder kunne du jo sendt meg jsn fila som du bruker mot naza`en din, så ser jeg hvordan du har programert din.

        Kjell Arne

        Comment


        • #79
          Nå har jeg installert treveisbryter på throttle hold. Da har jeg to "throttle off"-modi: throttle hold med autorotation bailout og en "throttle cut" som setter throttle til -125% slik at V-Baren går ut av autorotation bailout-modus.

          Det er selvsagt annonsering av throttle hold og throttle cut med damestemmen
          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

          Anything worth doing is worth overdoing!

          Comment


          • #80
            Da er DS-16 bestilt her og

            Ville dere anbefalt 1stk mottaker m/satelitt, eller 2 mottakere uten sat + de EN-link greiene? (på en 35% bensinmodell, med rundt 4 sensorer totalt i telemetri).

            Har fortstått det slik iallefall, at det er enden 1 rx + sat, eller alternativt 2 rx uten sat, som kan brukes?
            Last edited by OlaGB; 31-07-13, 15:27. Reason: skriveleif
            Ola G Bråten -77
            Sunndal flyklubb avd. Modellfly
            Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
            3DHS Slick 89" Q80-8m
            Jeti DS-16

            Comment


            • #81
              Originally posted by OlaGB View Post
              Da er DS-16 bestilt her og

              Ville dere anbefalt 1stk mottaker m/satelitt, eller 2 mottakere uten sat + de EN-link greiene? (på en 35% bensinmodell, med rundt 4 sensorer totalt i telemetri).

              Har fortstått det slik iallefall, at det er enden 1 rx + sat, eller alternativt 2 rx uten sat, som kan brukes?
              Grattis!

              Jeg kan ikke svare deg på antall mottakere (jeg kjører én mottaker uten satelitt på alle mine modeller), men husk at du må ha en expander for å koble på 4 sensorer: Jeti Duplex 2.4GHz EX Expander E4 - elefun.no - Radiostyrt hobby
              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

              Anything worth doing is worth overdoing!

              Comment


              • #82
                Jess, expander har jeg oppfattet at trengs.

                Alf, bruker du satelitt i reka, eller var det bare den 18ch mottakeren uten sat du kjørte?
                Holder det med 2 batteri tilkoblinger litt separert inn i mottakeren for strømfordelingens skyld? Eller bør en splitte opp enda mer?
                Ola G Bråten -77
                Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                3DHS Slick 89" Q80-8m
                Jeti DS-16

                Comment


                • #83
                  Vil anbefale deg å kjøre med minst 1 satelitt. Mot en Jeti sender kan du kjøre 2 mottakere (1 på hver sendermodul) og hver av disse mottakerne (hvis det er R14/R1 kan igjen ha 2 satelitter hver.

                  På turbinmodellene kjører jeg nå med en mottaker med 2 satelitter (hvorav den ene satelitten er bundet opp i DoublePath oppsett).

                  enlink har jeg ikke brukt. Tenker du på det ville jeg ventet litt til central power boxen til jeti kommer (rett rundt hjørnet). Da får du all den redundante funksjonaliteten + kobler til 2 satelitter (merk at det ser ut som det kommer nye satelitter RSAT3 med støtte for EX BUS digital overføring). Dette vil være det beste oppsettet. Da har du også power bus som en del av det.

                  Men Jeti sin R11 tåler 12A kontinuerlig og 20A peak i strømtrekk (som eksempel)
                  TMFK/CMFK
                  Jeti DC-24, JR DSX9 DSM2
                  CARF Tucano Turboprop JetCat SPT5 V3 Turbin, C&C MB339
                  Align T-rex 600PRO perf boost m/Ikon, Brain V2, 470M m/Beastx
                  Indoor Elanor 2015, Clik NG
                  EF Laser 60", TAFT Viper, T-28
                  Freestyler 3, Ocelot

                  Comment


                  • #84
                    DUPLEX 2.4EX Central Box 200 | Receiver | 2.4 GHz Duplex

                    Prisen ser ut til å bli OK, og den har 3 sensor input så du kanskje slipper expanderen.


                    Jeti Duplex Power Management “Wireless Switch & Central Box”
                    Check out our newest video of the Jeti Duplex Power Management Unit. You will see the fully programmable Jeti Duplex Central Box power distribution unit and revolutionary Wireless Power Switch fully integrated into the 2.4GHz radio system. For first time your receiver can be turned ON/OFF with simple flipping of the switch wirelessly from the Jeti DC/DS-16 transmitter.

                    #### Revolutionary Wireless Receiver Switch ####

                    The Central Box features (15) Programmable Servo Output Channels. (3) Sensor Inputs, (2) Protected Power Input Connectors, and (1) Wireless or Magnetic Switch Connector.
                    TMFK/CMFK
                    Jeti DC-24, JR DSX9 DSM2
                    CARF Tucano Turboprop JetCat SPT5 V3 Turbin, C&C MB339
                    Align T-rex 600PRO perf boost m/Ikon, Brain V2, 470M m/Beastx
                    Indoor Elanor 2015, Clik NG
                    EF Laser 60", TAFT Viper, T-28
                    Freestyler 3, Ocelot

                    Comment


                    • #85
                      Ok takker for svar..

                      Tror jeg blir å satse på en mottaker med en satelitt, og en ekspander.

                      Er vel generelt litt skeptisk til å fylle flyet med unødvendig mange potensielle feilkilder, når jeg ikke trenger teknikken/fordelene.
                      Ola G Bråten -77
                      Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                      Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                      3DHS Slick 89" Q80-8m
                      Jeti DS-16

                      Comment


                      • #86
                        Er det slik å forstå at en har rx spenning på telemetri, uten sensorer tilkoblet? Med alle jeti rx?
                        Ola G Bråten -77
                        Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                        Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                        3DHS Slick 89" Q80-8m
                        Jeti DS-16

                        Comment


                        • #87
                          Originally posted by OlaGB View Post
                          Er det slik å forstå at en har rx spenning på telemetri, uten sensorer tilkoblet? Med alle jeti rx?
                          Ja, og signalstyrke.
                          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                          Anything worth doing is worth overdoing!

                          Comment


                          • #88
                            Bare på EX mottagere, tror jeg!
                            GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
                            sigpic



                            Comment


                            • #89
                              Originally posted by sub_sonic View Post
                              Bare på EX mottagere, tror jeg!
                              Ja, det tror jeg du har rett i. Men alle nye mottakere er vel EX-mottakere.
                              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                              Anything worth doing is worth overdoing!

                              Comment


                              • #90
                                Oki. Da er det bestilt 4 mottakere, og endel sensorer/expandere også
                                Ola G Bråten -77
                                Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                                Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                                3DHS Slick 89" Q80-8m
                                Jeti DS-16

                                Comment

                                Working...
                                X