Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jeti DS-16 Unboxing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ikke sikker på hvordan original utgaven er men fløy med min i radiowarm i kulde og det fungerte bra. Ser også flere modifiserer den med oppvarmet baklokk, noe som er rimelig enkelt
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • Nei du vil ikke merke noen forskjell da baklokket er alu på begge.

      Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
      - Håvard Glad Andreassen
      - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

      Comment


      • Takk begge to for svar
        Audun

        Comment


        • Jeg har lagt inn varmetråd fra en HobbyKing lipo-varmepose. Siden radioen er laget i aluminium, så blir den god og lunken å holde i. Det er langt behageligere enn en kald plastradio...
          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

          Anything worth doing is worth overdoing!

          Comment


          • bruker hansker med pekefinger + langfinger avklippet fungerer i 15 minutter 10minus
            404 Not Found

            Comment


            • Hei, to spørsmål:

              1. Er det mulig å få mBar til å vise PSI istedenfor kPa på hjemskjermen på DS-16?
              2. Er det mulig å bruke mac uten windows til å oppdatere jeti-produkter? Eller må jeg skaffe meg windows PC eller emulator?
              Audun

              Comment


              • Originally posted by AudunT View Post
                Hei, to spørsmål:
                1. Er det mulig å få mBar til å vise PSI istedenfor kPa på hjemskjermen på DS-16?
                Tipper det er mulig å lage et LUA-script for det med nyeste Jeti-firmware.
                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                Anything worth doing is worth overdoing!

                Comment


                • Originally posted by AudunT View Post
                  Hei, to spørsmål:

                  1. Er det mulig å få mBar til å vise PSI istedenfor kPa på hjemskjermen på DS-16?
                  2. Er det mulig å bruke mac uten windows til å oppdatere jeti-produkter? Eller må jeg skaffe meg windows PC eller emulator?
                  2, Er vel studio til Mac og som brukes til oppdatering : http://www.jetimodel.com/en/JETI-Studio-2/

                  1, Kan vel velge dette i Device Explorer :MBAR MENU: ACTUAL VAUES - by pressing the D button (arrow down) selects the display of actualmeasured valuesPressure – pressure measured in units of hPa and psi.

                  Comment


                  • Originally posted by jotto View Post
                    Tipper det er mulig å lage et LUA-script for det med nyeste Jeti-firmware.
                    Ja... Det høres avansert ut... Lettere for en enkel sjel å gange første tall i hPa verdien (ligger mellom 450 og 700) med 15 og få ca PSI

                    Originally posted by tesa View Post
                    2, Er vel studio til Mac og som brukes til oppdatering : http://www.jetimodel.com/en/JETI-Studio-2/

                    1, Kan vel velge dette i Device Explorer :MBAR MENU: ACTUAL VAUES - by pressing the D button (arrow down) selects the display of actualmeasured valuesPressure – pressure measured in units of hPa and psi.
                    2. Supert, takk! Da bestilles USB-dings til oppdatering etc.

                    1. Nja, det der er vel sitert fra hva som vises på JETI-boxen når man kobler den til MBaren. Jeg får ikke til å bytte noen verdier i den menyen, men den viser trykk i PSI der. Men jeg vil altså ha trykk i PSI på "forsiden" på radioen. Som nevnt over er det til å leve med å ha trykket i hPa også, mye bedre enn ingen info som jeg har hatt hittil
                    Last edited by AudunT; 13-12-17, 15:35.
                    Audun

                    Comment


                    • Originally posted by AudunT View Post
                      Ja... Det høres avansert ut... Lettere for en enkel sjel å gange første tall i hPa verdien (ligger mellom 450 og 700) med 15 og få ca PSI



                      2. Supert, takk! Da bestilles USB-dings til oppdatering etc.

                      1. Nja, det der er vel sitert fra hva som vises på JETI-boxen når man kobler den til MBaren. Jeg får ikke til å bytte noen verdier i den menyen, men den viser trykk i PSI der. Men jeg vil altså ha trykk i PSI på "forsiden" på radioen. Som nevnt over er det til å leve med å ha trykket i hPa også, mye bedre enn ingen info som jeg har hatt hittil
                      Ja sakset fra jetibox ,men skal kunne gjøre det samme fra devise explorer, har ikke mbar selv så ikke 100% sikker.
                      Ser dette var oppe på RCG i 2015 RC Groups - View Single Post - Official: Jeti 12/14/16/24 2.4GHz/900MHz Radios, Telemetry & Device Integration

                      Du har vel ikke gammel FW ?

                      Comment


                      • Det viste seg å være enkelt å skifte til PSI på Mbar når man bare viste hvordan. Gjøres altså i menyen for "Sensors/logging setup", og man kan velge mellom en rekke forskjellige måleenheter.

                        Jeg er rimelig ny med jeti som dere skjønner

                        Click image for larger version

Name:	FullSizeRender.jpg
Views:	1
Size:	91.3 KB
ID:	617116
                        Audun

                        Comment


                        • Originally posted by tesa View Post
                          Ja sakset fra jetibox ,men skal kunne gjøre det samme fra devise explorer, har ikke mbar selv så ikke 100% sikker.
                          Ser dette var oppe på RCG i 2015 RC Groups - View Single Post - Official: Jeti 12/14/16/24 2.4GHz/900MHz Radios, Telemetry & Device Integration

                          Du har vel ikke gammel FW ?
                          Takk for tips, det var når jeg leste her jeg skjønte at jeg må inn i noen andre menyer enn på jetibox/device explorer.
                          Audun

                          Comment


                          • Ny utfordring med min DS-16...

                            Den ene modellen jeg har produserer ikke logg-filer. Jeg fløy i går, og ingen logg-fil på radioen. Det samme for de siste par gangene jeg fløy modellen. Første gangen jeg fløy modellen, for ca en måned siden, ble det produsert en logg-fil, men uten innhold på de parametrene jeg er ute etter.

                            Modellen er en hotliner med jeti mezon 135 opto lite esc, og de dataene jeg er ute etter i logg-filen blir sendt til radioen og vises i telemetrien.

                            Noen som har noen ide om hvorfor ikke produserer logg-filer? De andre modellene mine produserer fine filer med masse god info

                            Edit: Fikk tips på RCU om at jeg må ha en aktiv timer for at det skal produseres logg-fil. Sannsynligvis dette som manglet
                            Last edited by AudunT; 13-04-18, 22:49.
                            Audun

                            Comment

                            Working...
                            X