Announcement

Collapse
No announcement yet.

Top Flite P-47D Thunderbolt 1:5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Ferdig vinge til lakkering samt litt jobb gjort på stab, finne og sideror. Høyderorslinker skjult og tynn pull pull på sideror. Luker tilpasset på halehjul.

    Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1410419591722.jpg
Views:	1
Size:	160.4 KB
ID:	609161
    Attached Files
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #47
      Blir en liten skjønnhetsplate bak på finnen som dekker bakdelen og ytterkanten der karbonrørene er. Felles inn og skrus/limes så sitter heila skiten fast....


      more to come....
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #48
        Da er det endelig tid for jomfru tur med denne modellen, den første kom ned uten vinge.
        Vi var plaget med mye støy fra tenningen da den ble bygd opp igjen, det viste seg å være litt slak fjær rundt plugg hetten.
        Nå skal den flys uten tenninganlegg. GGT er en fin ting.

        Click image for larger version

Name:	20140922_152942.jpg
Views:	1
Size:	254.7 KB
ID:	609258
        Her er før vi fjerner litt dø vekt.

        Click image for larger version

Name:	20140922_153112.jpg
Views:	1
Size:	239.8 KB
ID:	609259
        Her er det vekke.

        Click image for larger version

Name:	20140922_152927.jpg
Views:	1
Size:	210.0 KB
ID:	609260
        En meget fornøyd eier som er mer en klar for jomfrutur.

        Click image for larger version

Name:	20140922_152917.jpg
Views:	2
Size:	262.1 KB
ID:	609261Click image for larger version

Name:	20140922_152932.jpg
Views:	1
Size:	274.2 KB
ID:	609262
        Da venter vi på været.

        Comment


        • #49
          Litt film.

          Comment


          • #50
            En film til.

            Comment


            • #51
              Hva er det du egentlig har gjort her? hva bruker du av plugg, fuel osv?

              Viggo

              Comment


              • #52
                Den der vil gå som ei støkt katte Har nesten samme prosjekt sjøl, ( GeeBee ) men fikk så mye tull med ZDZ 80cc motoren i våres at jeg la det på hylla en tid. Er temmelig sikker på at det er tenningsanlegget som slår seg av. Jeg er også interessert i hva du har gjort her. Liker ikke plugginnfestingen på ZDZ motorene og kunne godt ha tenkt meg å gjøre noe med det. Umbrako skruer som låsing på sidene...fysj spør du meg.

                Comment


                • #53
                  SO G5 glow plugg som kan brukes til 95 okt bensin uten tenningsanlegg.
                  OS har komet med en 15ccm GGT som vi har overført til ZDZ 90ccm
                  "Glow motor med 95okt bensin"

                  Det må settes inn en overgang fra vanlig plugg til gløde plugg i toppen, så er det bare å kaste tenningsanlegget.

                  Skal prøve oss med boxer så snart vi får tak i gløde plugger.

                  CubRune

                  Comment


                  • #54
                    Det er det tøffeste jeg har hørt på lenge. Trodde nesten du hadde laget deg dieselpurke he he. ( det var da heller ikke så langt unna )

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by CubRune View Post
                      SO G5 glow plugg som kan brukes til 95 okt bensin uten tenningsanlegg.
                      OS har komet med en 15ccm GGT som vi har overført til ZDZ 90ccm
                      "Glow motor med 95okt bensin"

                      Det må settes inn en overgang fra vanlig plugg til gløde plugg i toppen, så er det bare å kaste tenningsanlegget.

                      Skal prøve oss med boxer så snart vi får tak i gløde plugger.

                      CubRune
                      Meget interressant Rune!!!

                      Fint å slippe en potensiell feilkilde, ekstra vekt og nok et batteri som må lades

                      Noen spørsmål om du har svarene... du er jo god på motor.
                      Den overgangen fra "vanlig plugg" CM6 eller likn. til OS GGT-pluggen, er det noe du har laget selv eller finnes det å få kjøpt?
                      Har OS flere versjoner av GGT, eller er det kun den 15 ccm varianten som kom i februar-ish?
                      Finnes det GGT-plugger i forskjellige varianter "alla varm-kald" som på fuel/glow motor?

                      Mo'n tro om dette vil funke på bensinmotorer litt generelt? det hadde jo vært helt konge!

                      Comment


                      • #56
                        OS G5 er en plugg som er for 95okt, grunnen til flere typer ved bruk av metanol med nitro er at man må ha en kald plugg ved mye nitro, varm plugg ved lite nitro. "enkelt forklart"
                        Vi bruker denne G5 pluggen på 3 motorer nå, men holder på med flere.
                        Først en 3W 50i, skal også prøve på en SC 400 på bensin uten tenningsanlegg, så blir det en Moki 90 B2.

                        10mm til 1/4-32

                        Click image for larger version

Name:	10mm til 4-32.jpg
Views:	1
Size:	56.6 KB
ID:	609265

                        14mm til 1/4-32
                        Click image for larger version

Name:	14mm til 4-32.jpg
Views:	1
Size:	66.4 KB
ID:	609266
                        Det er leveringstid på G5 plugger.

                        CubRune

                        Comment


                        • #57
                          Overgangen er kjøpt med andre ord, ser nesten ut som rørkobling fra Claser'n det der
                          Kommer helt sikkert flere motorer med bensin/glow etter hvert, men det er jo hyggelig lesing at dette ser ut til å funke på diverse motorer beregnet for tenningsanlegg i utgangspunktet

                          Comment


                          • #58
                            Skulle vært morsomt å vite om denne G5 pluggen vil virke på E85. I så tilfelle kan den jo gi nyt liv i mange gamle glowmotorer. E85 er jo svært billig Kr 9,40 pr liter sist jeg kjøpte. Å det fine med det er at det fungerer fint i vanlige glow forgassere i motsetning til bensin.

                            Comment


                            • #59
                              Må jo være kjekt å slippe tenningsanlegget som virker som en problemskaper innimellom. (kun observasjoner av andre )
                              Balsa

                              Comment


                              • #60
                                Min første bensinmotor er bestilt, og ankommer posten i morgen ser det ut til.
                                Kommer sikkert til å kjøre litt break-in i jigg med originalt tenningsanlegg, deretter blir det inn med overgang og G5 Plugg.
                                Håper det kommer til å funke knall, for jeg har ikke lyst på enda et batteri som skal lades osv.

                                Om noen kommer over noen som har G5 Plugg på lager, så setter jeg pris på et lite hint

                                Comment

                                Working...
                                X