Announcement

Collapse
No announcement yet.

Top Flite P-47D Thunderbolt 1:5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Originally posted by SmurfAir View Post
    Om noen kommer over noen som har G5 Plugg på lager, så setter jeg pris på et lite hint
    Ser ut som du må ut av landet, jeg bestilte mine hos Tower hobbies.

    Comment


    • #62
      Originally posted by Viggkri2 View Post
      Ser ut som du må ut av landet, jeg bestilte mine hos Tower hobbies.
      Takk for det!
      Har nettopp bestilt to stk. snaut 3$ i frakt men "gjenge-konvertere" da? Noen innenlands som selger det?
      Last edited by SmurfAir; 30-09-14, 03:17.

      Comment


      • #63
        Da har jeg også bestilt G5 plugger fra Tower hobbies.
        Nå er det bare å friske opp gløderen som ikke har vært i bruk på en stund.
        Overgangene fra 10mm til 1-4/32 er ganske svake så vær veldig forsiktig med å teite dem til.
        Jeg har vridd av en allerede.
        Her er det noen linker til overganger.

        404

        Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking

        Hobbyking er selvfølgelig tomme.

        Kjekt å se at flere prøver dette.

        CubRune

        Comment


        • #64
          Har en ASP 180 4t motor som jeg har montert CDI tenning på, kjører den på E85 med 9% olje. Må vel bestille en slik plugg for å se om den fungerer på den blandingen.

          Comment


          • #65
            Originally posted by bardp View Post
            Har en ASP 180 4t motor som jeg har montert CDI tenning på, kjører den på E85 med 9% olje. Må vel bestille en slik plugg for å se om den fungerer på den blandingen.
            Har akkurat samme prosjekt med (motor altså på gang) til en Cmpro Zero.
            Gjorde du noen mod'er på motoren, som feks så redusere kompresjon eller bytte til Walbrogasser ?

            Jeg har tenkt tenningsanlegg som del 1 av prosjektet, og så evt vurdere å gå over til bensin som step2, siden det jo er litt griseri med fuel..
            Har en forhåpning om at det skal bli mindre griseri med tenningsanlegget.
            __________________________________________________ ___
            Jørn Kaasbøll
            Scale Warbirds of Norway

            Comment


            • #66
              En trenger ikke endre på noe i motoren da E85 har 104 i oktantall tåler da fint kompresjonen uten å gi tenningsbank. forgasseren fungerer også greit med E85. Skal du på bensin må du dekomprimere motoren og montere en annen forgasser. Synes E85 fungerer mye bedre en bensin på disse motorene. Og så er det jo det billigste drivstoffet en kan få kjøpt. Men du må bruke en 2t olje som blander seg med sprit. Jeg bruker Klotz Techniplate Synt. olje.
              Last edited by bardp; 30-09-14, 10:26.

              Comment


              • #67
                Originally posted by CubRune View Post
                Kjekt å se at flere prøver dette.

                CubRune
                Det er jo genialt! Så den opprinnelige tråden din har blitt litt avsporet CubRune.
                Siden du kom opp med denne geniale ideen (se hvordan det smitter ), så kan du kanskje like godt lage en egen tråd på det?
                Hvor folk utveksler erfaringer med hvilke motorer som er testet, resultatene osv.

                Dette er nok såpass interressant for mange, at det sikkert er like lurt å starte en egen tråd for dette.

                Har du målt turtall eller thrust både med tenningsannlegg og G5 plugg CubRune? og om det er noe forskjeller å snakke om?

                Comment


                • #68
                  Re. overganger 10mm til 1/4 " finnes de her :

                  http://www.cncengines.com/orderpage.html

                  Er en stund siden jeg bestillte fra dette firma,
                  men mener og huske at det blir kortere leveringstid fra USA enn fra China.

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by strilen View Post
                    Re. overganger 10mm til 1/4 " finnes de her :

                    http://www.cncengines.com/orderpage.html

                    Er en stund siden jeg bestillte fra dette firma,
                    men mener og huske at det blir kortere leveringstid fra USA enn fra China.
                    Det er CM-6 plugg på motoren jeg har bestilt.
                    Etter å ha sjekket på google nå, så ser det ut som om det er 10mmm gjenger på CM-6, og at sekskanten er 14mm
                    Er det den overgangen som heter (10mm to 1/4-32) som jeg skal ha da?

                    Comment


                    • #70
                      Ja, du skal bestille ( 10 mm to 1/4-32)

                      Comment


                      • #71
                        Re. glow plugg til bensin.
                        Jeg hadde et innlegg sakset fra Model Airplane News i 07-09-11 med tittel: Nyhet fra Enya ?
                        Pluggen som brukes her er :
                        https://cs206.xbit.jp/~w041133/store...dex&cPath=1_35
                        I søket på emnet kommer det fram at der var brukt en spesialolje her .
                        Hvorvidt pluggen kan brukes uten oljen vites ikke av meg, men det står en hver fritt til og
                        undersøke temaet.
                        The Enya Range of Glow Plugs

                        Comment


                        • #72
                          Da var disse på plass.

                          Click image for larger version

Name:	20141002_175938.jpg
Views:	1
Size:	145.8 KB
ID:	609334

                          CubRune

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by CubRune View Post
                            Da var disse på plass.

                            CubRune
                            Hvilke sted bestilte du fra CubRune? Det stedet du pekte på tidligere i tråden?
                            Jeg så det ene stedet ikke skulle shippe noe før den 6/10 pga. fri i forb. med noe helligdags-greier.

                            Jeg har ikke kjøpt overgangene enda, OS G5 plugger er på vei.

                            Comment


                            • #74
                              Sitter bare på med dere så lenge. Spennende dette her. Får dere det til så får jeg vekke til live min 80cc motor jeg også.

                              Comment


                              • #75
                                Overgangene kommer fra sdshobby.com
                                Jeg bestilte dem 23/9 å fikk dem 30/9 Å det må jeg si er bra, G5 plugger kommer fra Tower Hobby, 5 stk 61$, disse ble bestilt 25/9 så de er sikkert rett rundt hjørnet.

                                CubRune

                                Comment

                                Working...
                                X