Announcement

Collapse
No announcement yet.

Predator II som ikke flyr godt....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Predator II som ikke flyr godt....

    Hei,

    Har en Predator II(glassversjon). Er på Hanstholm om dagen, og har hatt denne ute nå 2 ganger. Flyet har tidligere vært flydd noen ganger før her nede, og har flydd brukbart. Har satt opp flyet på ny sender, men får ikke flyet til å fly godt. Flyet oppfører seg som om det er baktungt, men CG er på 110 mm, noe som burde være OK. Jeg har ikke gjort endringer på flyet, kun satt det opp på ny sender.

    Er det noen som har tips til hva jeg kan se etter for å få flyet til å fly bedre. Flyet henger med halen, og det er ikke greit å få opp farten på det på hangkanten. Alle tips mottas med takk!

    Mvh
    Baard
    Med vennlig hilsen
    Baard Lindberg
    Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

    "I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

  • #2
    ser at noen flyr den på 107-108 og klager over at den flyr dårlig på 111 eller mer

    Comment


    • #3
      Hei. Takk for informasjonen. Jeg legger mer bly i nesa Så får vi se om det hjelper i løpet av dagen.
      Sent from my GT-I8750 using Board Express
      Med vennlig hilsen
      Baard Lindberg
      Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

      "I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Mer differensiering på balanse kan hjelpe på i inngangen til sving.
        **********************
        Mvh
        Stig Olsen
        Lillehammer MFK


        Nan Xplorer FullCarbon X tail
        Pike Perfect X tail
        Pike Brio / Giant
        Alpina 4001
        DG 500/22 Elan under opppussing
        Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

        Futaba 12Fg Fasst

        Comment


        • #5
          Hei,

          Har nå lagt i 30 gram mer i nesen, og flyet flyr mye bedre enn før. Tyngdepunkt ligger vel nå på ca. 107mm. Den virker fortsatt litt urolig, men mye bedre.

          Jeg har fylt kammeret med standardballasten, men får fortsatt ikke den farten jeg kunne ønske meg, men det kan også være at jeg ikke er i stand til å ta ut potensialet i flyet.

          Vi har hatt 4 knalldager på Hanstholm denne gangen, og gleder oss til neste gang 😊
          Sent from my Windows 8 device using Board Express Pro
          Med vennlig hilsen
          Baard Lindberg
          Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

          "I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Høres litt rart ut..
            Men du bør kanskje enda litt lengre frem.
            Når det er sagt så vil du antagelig se at flyet levner opp og sparker mer ifra på annen luft, død sjøluft krever ofte at en kjenner flyet og har optimert det.
            Men du er på rett vei, og det er bra .
            Mvh
            Gudmund

            Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
            Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

            Comment


            • #7
              Kan og prøve deg fram med bitte litt ned-trim på høyderoret. Skal ikke mye så mye endring i trim på høyderoret, særlig hvis CG er langt bak, for at det flyr annerledes.

              Comment


              • #8
                Har den vært reparert/mekket på i f.eks halen??
                Det skal ikke så mye til før det må fylles opp med med bly i nesa

                Comment


                • #9
                  Hei,

                  Flyet er ikke reparert eller noe slikt. Det fremstår som nytt. (Og selv om det hadde vært reparert så ville jeg sjekket CG etter reparasjon) Dette er glassutgaven, så den er i utgangspunktet veldig lett. Husker ikke flyvekt uten ballast i farta. Jeg har veldig lite erfaring med andre hang enn Hanstholm, da vi som bor på Østlandet dessverre ikke er tilgodesett med særlig mange heng. Dermed går det nok noen måneder før jeg kan prøve flyet videre ut. Jeg er jo en ren amatør når det kommer til dette, men har en gammel Scar F3B som jeg får like god fart på, og jeg hadde regnet med at jeg ville få mer sprut i Predatoren, da den har fått skryt for å være et godt fly....Ser frem til neste tur til et hang hvor jeg kan få luftet den litt igjen
                  Med vennlig hilsen
                  Baard Lindberg
                  Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

                  "I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

                  Comment

                  Working...
                  X