Announcement

Collapse
No announcement yet.

Foam eller selvklebende neopren til radio/batteri koffert

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Foam eller selvklebende neopren til radio/batteri koffert

    Jeg har, som sikkert veldig mange andre, en Clas Ohlsen pelicase kopi jeg har brukt de siste årene for å dra med meg radio og de nødvendige batteri til stripa. Denne har fungert fenomenalt i flere år, men byttet ut min DX7 mot en DX18, og den er så brei at jeg må tenkte litt nytt. Vanlig skum ala den typen du har i en madrass tåler litt lite, rives fort i stykker og er et helv... å bearbeide med de verktøy jeg har. Jeg har vurdert en hardere type skum, skum som blir litt som en blanding av skum og gummi. De tåler mye juling, er greit å skjære og sage i med skikkelig verktøy. Men, vanskelig å finne og ofte synes jeg prisen blir latterlig dyr. Å betale 5-6 hundrelapper for en bit skummgummi synes jeg faktisk er blodpris.

    Jeg har også vurdert å lage et ferdig oppsett i kryssfiner og kle dette med 5mm neopren. Ser jeg får greit fatt i dette fra england til en halvveis fornuftig pris, men finner ingen i norge?

    Er det noen som har tips til produktnavn som enten egner seg for utskjæring eller fressing, eller som er godt egnet til å kle en ferdig ramme med?

  • #2
    Du kan prøve denne metoden: Pamper your tools in a cosy drawer space!
    Duken som legges over skummet hindrer at skummet rives i stykker.

    Her er en annen tråd om temaet: (MFN) ModellflyNytt.no

    Comment


    • #3
      Om du har sett ned i Teng tools verktøyskap så er det snart mulig å kjøpe det "skummet" litt hardt? men to farget. Skal bestille til jobben neste uke. Tror det var 1000kr for 2.2 kvm i ca5cm tykkelse. Da er det 3-5mm sort først og resten rødt. Dette sises det at kan skjæres,freses, "smeltebøyle" isoporskjærer. "facom på bilde tror jeg
      Click image for larger version

Name:	IMG_1756.jpg
Views:	1
Size:	104.0 KB
ID:	600369
      Mvh Andreas
      Stevensaero, glede i noen balsaflak.
      PCM.at mye glede i litt carbon
      Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

      Comment


      • #4
        Jeg brukte byggskum trikset funker flott og DX18 min ligger veldig godt
        Min Hjemmeside..

        http://sveininge.iflogg.com

        Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

        Comment


        • #5
          Fikk pris på et gigantisk stykke stratocell, 1x2m etter så, 5cm tykk for rett over 500,- Høres rimelig ut, tror stratocell er noe hardt, men det får vel radio tåle

          Comment

          Working...
          X