Announcement

Collapse
No announcement yet.

God lader for AA NIMH

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • God lader for AA NIMH

    Heisan, bruker en "haug" med NIMH AA (2700 Mah) batterier til foto, har brukt billigladere fra f.eks Claes Ohlson. Disse utmerker seg ved å funke dårlig (: Her i går hørte jeg tilfeldigvis at det knitret ganske heftig i lader/batterier, trakk ut laderen og kjente at batteriene var betydelig varme.
    Noen som kan anbefale en god sikker og stabil lader for 4-8 AA. (230v)
    /Frode

  • #2
    Regner med det er lader for løse celler du er ute etter. For løse celler har jeg ingen annen erfaring enn PowerEx MH-C9000, som lader 4x AA/AAA:
    PowerEx MH-C9000 automatisk lader til AA og AAA NIMH/NiCd batterier, med display som viser kapasitet
    Den har fungert helt problemfritt i ca. 2 år. Grunnen til at jeg kjøpte denne er at den har flere muligheter enn kun automatisk opplading (som de fleste billiglader), bla. program for utlading og sykling. Man stiller ladestrøm individuelt for hver celle. Hvis jeg husker rett så kommer den alltid automatisk opp med 1000mAH per celle. Kanskje litt tungvint hvis man stadig skal ladde masse batterier på en annen spenning enn 1000mAH, da man hele tiden må drive å taste ny spenning for hvert batteri man putter inn. Den viser spenning for hver celle og hvor mye den putter inn i hver celle. Mao. en fin lader for å følge med på tilstanden til batteriene.

    Ser at Altitec har ett par andre PowerEx ladere som tar 8 celler i slengen, men som ikke har alle de samme mulighetene.
    Ladere for alle typer ladbare battericeller, AA, AAA, CR123, 18650, C, D etc.

    Comment


    • #3
      regner ikke med det har skjedd så mye utvikling her ... så blir vel å handle powerex'en som tar 8 celler.
      Så gjenstår det bare å finne noen NiMh'er som kan levere strømmen kjapt (til blits)
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #4
        Har ikke testet disse på blitz, men de fungerer veldig bra disse Sanyo Eneloop-cellene.
        Har utrolig liten selvutladning sammenliknet med det meste annet av NiMh.
        404 Siden ikke funnet NO

        Comment


        • #5
          Har jo skjedd litt. Bluetooth med app for android så du kan se grafer etc pr celle.

          Der Himmlische Höllein GmbH & Co. KG - Bitte beachten Sie!

          Comment


          • #6
            ja, titta litt på den som de har hos Elefun også. Er jo fancy, og normalt burde jeg kjøpt
            det pga. antall LED og lamper som lyser osv. Men fornuften seiret
            Bestilte den som lader 8 AA/AAA (Powerex) da den helt klart er kjekkere for mitt bruk.

            Ser for meg at jeg skal bruke den til Mini-Z bilene også
            Tom I. Arntsen

            Comment


            • #7
              Sanyo eneloop har litt lite futt til en blitz om du ikke beregner å ha flere sett. Ville heller sett på Varta
              Propellen skal være på toppen!
              Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

              Comment


              • #8
                Jeg bestilte de tidligere i dag... får se åssen det går, MEN!

                Thanks for your purchase.

                We are sorry that Sanyo(old packing) was End of Life because Panasonic bought Sanyo and Sanyo brand is no longer exist. The latest model is Panasonic BK-3HCCE/4BT. They are same, Panasonic(latest generation) is new because Following the discontinuation of the Sanyo brand in 2013, the Eneloop brand was changed to Panasonic Eneloop.

                Can we send latest Panasonic BK-3HCCE/4BT to you ? Please confirm. Once confirm, we will send to you immediately. Thanks a lot.

                Eneloop - Wikipedia

                Tom I. Arntsen

                Comment


                • #9
                  Hællemåne altså...
                  Bestilte som nevnt batteriladeren på Altitec.no ... Også står det på varen:
                  "Tilgjengelighet: Kan bestilles. Leveres innen 4-30 virkedager."

                  01.03: vare bestilt/betalt
                  11.03: purring til kundeservice. Svar: "Denne laderen kommer mest sannsynlig inn til vårt lager i løpet av neste uke."
                  31.03: her sitter jeg .. uten lader. Ny purring sendt.

                  Så dere som sutrer over treg levering (4-5 dager), ta dere en bolle =)
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by xilian View Post
                    Hællemåne altså...
                    Bestilte som nevnt batteriladeren på Altitec.no ... Også står det på varen:
                    "Tilgjengelighet: Kan bestilles. Leveres innen 4-30 virkedager."

                    01.03: vare bestilt/betalt
                    11.03: purring til kundeservice. Svar: "Denne laderen kommer mest sannsynlig inn til vårt lager i løpet av neste uke."
                    31.03: her sitter jeg .. uten lader. Ny purring sendt.

                    Så dere som sutrer over treg levering (4-5 dager), ta dere en bolle =)
                    30 virkedager.... Blir noen dager det med lørdager, søndager og påskedager i tilegg
                    Bfight 210
                    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                    Phoenix RC Club

                    Comment


                    • #11
                      Nesten kjappere fra Banggood
                      Kjøpte forresten denne derfra: NITECORE Digicharger D4 LCD Display Universal Smart Charger. Grei om man, som meg, har både NiMh og LiIon celler (18650/18350/AA) som skal lades, Ikke så mye valg når det gjelder ladestrøm, men jeg har sjeldent dårlig tid når slike skal lades. Eneste ulempen er at AAA celler havner litt langt ned, slik at det blir dårlig kontakt. Måtte lage "madrass" til disse.
                      Fred Larssen

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by flarssen View Post
                        Nesten kjappere fra Banggood
                        Kjøpte forresten denne derfra: NITECORE Digicharger D4 LCD Display Universal Smart Charger. Grei om man, som meg, har både NiMh og LiIon celler (18650/18350/AA) som skal lades, Ikke så mye valg når det gjelder ladestrøm, men jeg har sjeldent dårlig tid når slike skal lades. Eneste ulempen er at AAA celler havner litt langt ned, slik at det blir dårlig kontakt. Måtte lage "madrass" til disse.
                        Interresang lader. Hvordan er den mot Ni-Mh batterier som har ligget en stund, eller begynner å miste kapasitet ? Lader den uansett, eller bryter den å gir feilmelding ?
                        Bfight 210
                        De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                        De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                        Phoenix RC Club

                        Comment


                        • #13
                          Jeg fikk aldri noe svar på mailen min, men dagen etter fikk jeg beskjed om at laderen er sendt.
                          (eller i alle fall at det er laget fraktlapp
                          Tom I. Arntsen

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by bth View Post
                            Interresang lader. Hvordan er den mot Ni-Mh batterier som har ligget en stund, eller begynner å miste kapasitet ? Lader den uansett, eller bryter den å gir feilmelding ?
                            Har bare brukt den på NiMh LSD celler, men testet nå med et par gamle NiCd 800 celler på ca. 1V. Begge ble ladet på 750mA og nådde 1,46V, den ene etter 4 minutter, den andre etter 40 minutter. Finnes nok bedre ladere når det gjelder slitne batterier, men med prisene på nye, f.eks. Turnigy LSD, er det ofte like greit å kaste dem og kjøpe nye.
                            Fred Larssen

                            Comment

                            Working...
                            X