Announcement

Collapse
No announcement yet.

3D-printer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Click image for larger version

Name:	mb2xdigit.jpg
Views:	1
Size:	77.5 KB
ID:	605065
    …Og der var printeren og scanneren på kjøkkenbordet. Q; Pepsi Max i dag?
    Last edited by bjeff; 21-11-13, 09:46.
    Anders Eiebakke
    90078513

    Comment


    • #32
      Logg inn eller registrer deg for å se innholdet

      En liten test. Her har jeg skrudd av varmeplata og dekket med blåtape, fordi jeg printer med PLA og ikke ABS.
      Anders Eiebakke
      90078513

      Comment


      • #33
        Fankern, det derre er drit-tøfft. Ja, jeg så spantene inni vingen.
        Last edited by kwik; 27-11-13, 22:24.
        Dont expect, inspect.
        Fun Police everywhere!

        Comment


        • #34
          Det er morsomt, ja! Utfordringen er å holde vekta nede. Etter en del testing virker det som om jeg skal klare å oppnå akseptabel vekt, men det gjenstår mye arbeid og research.
          Anders Eiebakke
          90078513

          Comment


          • #35
            Sorry - såg ikkje heilt for meg at det var eit stort problem
            Last edited by mundsen; 05-12-13, 15:12.
            Mvh
            Øyvind Amundsen
            70 mod. fra sunnmøre
            Mi nettside: multiprop.no (vil prøve å samle prosjekta mine her)

            Comment


            • #36
              Hvorfor lukke en interessant gruppe på denne måten ig i tillegg dra folk bort fra ett velfungerende forum?
              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment


              • #37
                Gå til nærmeste Shell-stasjon og utgi deg for å være fra Statoil, også spør du om det er greit at du henger
                opp plakater for nybakte boller på veggen deres. Hva tror du de svarer?
                Tom I. Arntsen

                Comment


                • #38
                  Har fjerna innlegget, og beklagar - tenkte det ville vere ok, sidan det ikkje var direkte RC..
                  Mvh
                  Øyvind Amundsen
                  70 mod. fra sunnmøre
                  Mi nettside: multiprop.no (vil prøve å samle prosjekta mine her)

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by affa View Post
                    Hvorfor lukke en interessant gruppe på denne måten ig i tillegg dra folk bort fra ett velfungerende forum?
                    Hva er oddsen for at folk velger vekk et RC forum til fordel for en 3D printer facebookgruppe? Jeg er nå medlem, av begge deler

                    Comment


                    • #40
                      Er det noen her som kunne tenke seg å ta et 3d printing oppdrag? Trenger noe til en F-16
                      Stig-Arne Isaksen

                      Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                      Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                      Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Hanzo View Post
                        Hva er oddsen for at folk velger vekk et RC forum til fordel for en 3D printer facebookgruppe? Jeg er nå medlem, av begge deler
                        Oddsene er nok null. De fleste er medlemmer av mange grupper rundt omkring.

                        Jeg bestillte akkurat denne;

                        Alle kategorier – Våre produkter | Dustinhome.no

                        Er ingen ekspert i CAD verdenen, og har ingen lyst til å bli det heller.

                        Men har veeeldig lyst til å kunne lage mine egne smådeler til flyene mine.

                        Så da er det to ting jeg ser på som viktig;

                        -Velge rett CAD program

                        -Velge rett printer.

                        Når det gjelder CAD program har jeg liten lyst til å bruke noe som følger med en spesiell printer. Da vil man bruke maaange timer på å lære seg akkurat det programmet, og blir nærmest låst inne i den printerens verden.

                        Tror jeg, da. Men er ikke sikker. Det er vel STL output-formatet som gjelder, så man kan sikkert bruke disse filene på andre printere. Men alikevel, det programmet vil da ha sine sær-egenheter, skapt av en liten utviklings-gruppe, gjerne styrt av en person i det firmaet. Så da spørs det hvor heldig man er. Jeg vet ikke.

                        Da vil jeg heller lære meg et program som er utprøvd mot en større bruker-gruppe.

                        Jeg ser at på tyske ebay får man kjøpt f.eks TurboCad Pro 16,17,18,19 til en brukbar pris, men de sender ikke til Norge. Er sikkert en eller annen importør i norge som beskytter de sykt høye prisene de kan ta i det lille markeded her. Er ulovlig, har jeg en mistanke om, men orker ikke tenke mere på det. Så da ble det den versjonen ovan.

                        Printer? Sitter på gjerdet litt til. Er det like før noe nytt kommer, eller skal man gi seg ende over og handle, som Bjeff har gjort? Decisions, decisions.....
                        Dont expect, inspect.
                        Fun Police everywhere!

                        Comment


                        • #42
                          Har sikla på denne ; 404 Not Found
                          ____________________________
                          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                          Comment

                          Working...
                          X