Announcement

Collapse
No announcement yet.

Der røk NC1 på Forus for min del, eller?...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Der røk NC1 på Forus for min del, eller?...

    På BMK sin stripe (Jordbru) flyr man foran en fjellveg som "alle" sier er så langt unna at man aldri kommer bort iden. Det viste seg i dag tidlig å være en sannhet med modifikasjoner. Jeg fly min Wind 50 i et lite tre halvvei opp, 200 meter over stripet. Fordelen med GPS telemetry er at man har en posisjon, slik at man kan klatre opp til siste posisjonen.

    Og der var flyet, nokså grundig skadet men med, tror jeg, uskadet drivverk og elektronik. Kroppen har mange spant som har brukket og en vinge er smadret.

    En Sebart Wind S50 er ikke lagervare, so det tar lit tid før jeg er i luften igjen. Dette setter nok en punktum for førsommerens konkuranser, om ingen her har en glimerende ide hvor man finner et fly på kort varsel.

    Lucas Hofman (som er litt nedfor nå).
    91601305

  • #2
    Kondolerer!

    Har null peil på hva F3A-kjerrer koster, men dette skal være en veldig bra pakke til salgs!
    (MFN) ModellflyNytt.no

    (Jada. vet at det er forskjell på flyene også. Men artig med noe nytt vel?
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      er en identisk tilsalgs her lucas, den ble lagt tilsalgs for noen timer siden og er bar een kjøretur unna

      RCMarked.no / Seb Art wind S 50E

      Comment


      • #4
        Lucas: jeg ville kjøpt en ferdig bygget Wind 50, slik at du bare trenger å trimme den inn slik du er vant til, eller lånt en.

        Dersom du iløpet av sesongen er interessert i å prøve deg på en full tometer, er min elektro-konverterte Integral (RTF) som jeg fløy i fjorårets Nordic-sesong til salgs for det jeg betalte for den i fjor. Da følger det med en Jeti 99 som ikke fulgte med i fjor. Jeg fikk den svinebillig av Jon Wold, så den må nesten selges videre svinebillig. Det sitter kvalitetselektronikk i den (Plettenberg motor, Jeti 99 esc, Futaba-servoer), men den er ikke optimalisert ang kjøling av motor da den har hel vinge og umulig å lage skikkelig gjennomtrekk. Derfor følger det med en elektrisk kjølevifte jeg laget som kjøler ned motoren på under to minutter. Motoren tåler varmen mens den er i lufta uten problemer, men dersom man skal opp med en gang, slik jeg liker, må den kjøles. Jeg husker ikke om jeg betalte 5 eller 6000 for den, men det finner jeg ut. Den er en glimrende første tometers komposittmodell. Absolutt ikke uten skjønnhetsfeil, og litt upraktisk mht hel vinge, men på den annen side står man ikke med hjertet i halsen når man flyr den.
        Anders Eiebakke
        90078513

        Comment


        • #5
          [QUOTE=andersand;351701]er en identisk tilsalgs her lucas, den ble lagt tilsalgs for noen timer siden og er bar een kjøretur unna

          Dette var gulltipset! Jeg har ringt og kjøpt den. Hentes på fredag og med litt hell får jeg noen turer i løpet av helgen / neste uke.

          Da blir det Stavanger likevel!

          Igjen takk. Lucas

          Lucas

          Comment


          • #6
            Hei Anders,

            Rådet ditt er tatt til hjerte og jeg har akkurat kjøpt den Wind 50 som ble lagt ut på rcmarket. Men om jeg i løpet av sesongen får virkelig blod på tann skall jeg skal huske ditt tilbud.

            Hilsen, Lucas

            Comment


            • #7
              [QUOTE=LucasHofman;351742]
              Originally posted by andersand View Post
              er en identisk tilsalgs her lucas, den ble lagt tilsalgs for noen timer siden og er bar een kjøretur unna

              Dette var gulltipset! Jeg har ringt og kjøpt den. Hentes på fredag og med litt hell får jeg noen turer i løpet av helgen / neste uke.

              Da blir det Stavanger likevel!

              Igjen takk. Lucas

              Lucas

              Så hyggelig at ting ordnet seg, flaks, i uflaks! noen andre fra "klubben" som skal konkurere der?

              Comment


              • #8
                Hei Anders,

                Rådet ditt er tatt til hjerte og jeg har akkurat kjøpt den Wind 50 som ble lagt ut på rcmarket. Men om jeg i løpet av sesongen får virkelig blod på tann skall jeg skal huske ditt tilbud.

                Hilsen, Lucas
                hehehe da du blir eier nr 4 og bruker nr 3!!
                Rune Gjelsnes
                Vikersund
                92624841

                Comment

                Working...
                X