Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align DS 655 haleservo.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Align DS 655 haleservo.

    Har problemer med at min Raptor spiser hale servoer, de holder ca 20 turer så er gear havarert. har så langt ødelagt 3 stk, har en Raptor til med ca 120 turer der ser det ut til at det går greit. Har ikke noen problemer før den bare slutter å virke hører motor jobber men skjer ikke noe på servoarm. Overføring er ikke treig og ellers så er halen stabil i normal mode og i heading hold. Noen som har god ide hva som er årsaken?.

  • #2
    Er det noe galt med strømforsyningen kanskje? Defekt regulator? DS655 er ratet til maks 6 volt, får den mer enn det blir vel levetiden deretter.
    Kristian Westgård
    Nittedal

    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
    — Neil Armstrong

    Comment


    • #3
      Kjører med uregulert LIFE på begge helikopter. Spørs om jeg får prøve en BL750H HV?. og håpe den varer lenger.

      Comment


      • #4
        jeg har nesten 300 flights på ds655 ca 150 på 7hv med lifepo4 og 150 på goblin 500 med bec og er happy, er det nitroheli?

        Comment


        • #5
          Ja det er nitroheli (Raptor 50). Det er rein mekanisk skade motor i servo går men drar ikke med seg alle dreva. Rart det er bare det ene helikoptret det gjelder også.

          Comment


          • #6
            Er ikke drivstoff som kommer inn og knekker den på noen måte? mente dette var mer kjent på nitro i gamle dager? ref derfor servo er forran motor ofte? skal sies at jeg ikke er god på nitroheli.

            Comment


            • #7
              Har du justert endepunktene så det ikke binder da?
              arhennie

              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
              http://hadelandmfk.no/
              www.henniehobby.no/arne

              Comment


              • #8
                Ja endepunkt er justert.

                Comment


                • #9
                  Begge gangene det har skjedd i lufta har det heldigvis vært med små ror input, så har fått landa greiene.
                  Åpnet servo ikke spor etter drivstoff.
                  Er små toleranser i gir så ser ikke umiddelbart hva som er galt heller, men det er jo et mekanisk problem når jeg hører det "raper" drev når servo får beskjed om å gå.
                  Merkelig at det skjer etter ca 20 turer hver gang også.
                  Kan det være at jeg kjører uregulert på gyro (Futaba 401), at gyro sender ut mye hurtigere signaler da ? slik at det slites ut etter kort tid.
                  Merker ikke noe skjelving på servo på bakken og i lufta oppfører det seg også bra.
                  Merkelig i hvert fall og dyrt blir det jo også med ny servo en gang i uka.

                  Comment


                  • #10
                    kan ikke være feil frekvens eller noe?

                    Comment

                    Working...
                    X