Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valgets kvaler... Pitts Python , Ultimate eller Challenger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Valgets kvaler... Pitts Python , Ultimate eller Challenger

    Kan noen fortelle meg noe om forskjellene på disse? Vil neste år prøve meg på IMAC Basic og har lyst på en av disse, må sies at Pitts Python er den som vel ser penest ut, men så ser jeg diverse diskusjoner at Ultimate er visstnok den med best fly egenskaper. Tips og råd tas i mor med takk.
    Jon Kristiansen

  • #2
    Hva slags fabrikat har du sett på?
    AW-ultimate flyr meget bra. H9-beast er jo i utgangspunktet en Python og den flyr også meget bra.

    Comment


    • #3
      Har ikke klart å finne så mange kit enda, men har så langt tittet på EMHW sine kit, men kan ikke finne en Python i samme størrelsene. Vil ha noe jeg må bruke ukesvis på å sette sammen av diverse fliser. Men den H9 Beast så jo fin ut. Den opprinnelige planen var en Ultimate inntill jeg desverre begynte å se på bilder av Challenger og Python
      Jon Kristiansen

      Comment


      • #4
        Den jeg har handlet nå, skal jo i følge Bill Hempel være det beste IMAC flyet ever.
        Bare å gyve løs
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • #5
          Nå har jeg ikke allverdens erfaring med Pitts'ene, men Ultimaten blei designet spesifikt for å bli dømt på lik linje med monoplan. De har en del lenger halemoment,noe som gjør de mer retningsstabile. Mitt råd er; skal du gå for IMAC, bygg en Ultimate... Skal du "bare" showwe - vurder Beast, Challenger el.l.

          Jeg tror det er mye lettere å fly "reint" med en Ultimate,selv om du også her må regne med en del fiffige koblinger

          Lykke til uansett!
          Audun Thinn
          Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

          Comment

          Working...
          X