Announcement

Collapse
No announcement yet.

GP-61 og GP-123

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bytter ut boltene jeg liksegodt, gidder ikke ta sjangsen.

    Boardp - fikk du ut bolten som knakk?
    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

    Comment


    • Nei den satt i på motoren da jeg sendte den tilbake til Anders. Tror ikke det er mulig å få ut de boltene som er knekt inni aluminiumen de er som sveiset fast.

      Comment


      • Min GP123 er i alle fall friskmeldt etter at jeg fikk byttet ut hubben igår kveld! Grei nok jobb.

        3 turer idag - går bra endog litt sær å starte! Men nå slipper jeg å dramme rett i forgasser så den kommer seg nok i nær fremtid.

        Ellers godt med power, fin tomgang og respons. Kan justere L-nåla litt ned nå allerede etter 3turer ettersom den begynte å gurgle endel.



        GP61, 123 og 176evo - mangler bare 88evo for å ha hele serien nå!

        ( Kunne faktisk kjørt en 88evo i GB Extra`n,
        så kunne jeg fått vekk blyklumpen jeg har festet i front samt litt mer power. Hm. )

        Click image for larger version

Name:	DSC_0017.jpg
Views:	1
Size:	153.8 KB
ID:	607773
        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • Har en 88 evo liggende som jeg ikke bruker. Skal på banen i dag å teste min gamle Yak med GP 88 den stoppa sist jeg brukte den. Om den går bra nå er evoen fremdeles til overs fusker den tar jeg den ut å setter inn 88 evo.

          Comment


          • Jeg har nå fått kjørt en del med 123'n min, og må vel si den er helt friskemeldt nå. Etter at den hadde en tur tilbake til fabrikken, fikk jeg igjen en helt annen motor. Har foreløpig ikke fått greie på hva som ble byttet, men det var vertfall kjapp og bra service. Klart litt kjett at det er problem med en ny motor, men det rettes opp mye med at når det først er problem så blir det fikset kjapt og bra. Tok vel bare ca 2 uker
            Problemet jeg hadde var nedgrising av modellen, veldig soting på plugger og topp, samt at den var umulig å få justert og dårlig toppturtall.
            Det som vertfall er byttet er pickup og forgasser, hva annet aner jeg ikke.
            Den går nå veldig reit og fint etter at "syver" tok litt justeringsjobb på den. Også mellomregisteret som kan være litt trøblete på disse, er nå helt fri for gurgling.
            Det finnes ikke svart olje under flykroppen heller, bare rein og fin oljerester. Trottelresponsen er også bra. Bruker Biela 28x10 nå
            6300 rpm.

            Så tommel opp på denne nå.
            Terje Egeberg
            "Opp ska det og det får bare virke"


            38% Carf Sukhoi ZDZ 180
            40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
            35% Pilot Extra 330 DLE 120.
            3DHS slick 89" EME 60.
            3DHS Slick 71"

            Comment


            • Godt det har ordnet seg da!

              Jeg hadde noen barnesykdommer med min mtp. hub samt den er temmelig sær på å starte opp!

              Snakket litt med Fergus på FB og han sendte meg ny tenning/pickup samme dag! Sånn skal det være!

              Håper på å få disse ila neste uke, kleint å stå å flippe skuldra ut av ledd..

              Jeg er i alle fall veldig fornøyd med disse, mangler bare 88'n så har jeg hele serien.

              Stoler faktisk på dem også, i motsettning til visse andre, shiny alternativer..
              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • Vet du om det er noen mulighet å finne ut av tennings problemene uten å starte motor, på serienummer kanskje?. Jeg skal ta min i bruk snart, og har egentlig ikke lyst å vente på ny tenning når modellen er klar.
                Helikopter:
                T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
                Radio
                Spektrum dx 18

                Comment


                • Det ser ut som det er tenningsanleggene som ble sendt med de nye motorene. Har alf problem, så er det temmelig sikkert det er det samme med din. De kom jo samtidig. Jeg har tenningsanlegget fra v1 utgaven, og har ingen problem.Min er veldig lettstartet.
                  Terje Egeberg
                  "Opp ska det og det får bare virke"


                  38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                  40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                  35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                  3DHS slick 89" EME 60.
                  3DHS Slick 71"

                  Comment


                  • Er vel bare å prøve det Pål, i verste fall kan man sikkert bruke en annen standard RXCEL tenningsboks / sensor fra annen motor i mellomtiden.. såvidt jeg vet er det ikke noe custom ift. GP motorene og disse ( advanced timing etc. )

                    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                    Comment


                    • Har en del turer på 123`n nå; og må nesten få lov til å begynne å skryte litt av den. Den er egentlig helt problemfri, går som ei kule og veldig lettstartet når den bare har fått en oppstart om dagen. må ha ett par startforsøk første gangen, men så er den meget lettstartet. En sveiv med sjåk, på med tenning og da starter den som regel på første sveiv.
                      Den går også rimelig reint i hele registeret også. Ikke noe problemer på mellomregisteret som kanskje noen sliter med.
                      Det er krefter i massevis
                      Det som gjenstår nå er å se hvordan levetiden er.

                      Kan trykt anbefale denne nå.
                      Terje Egeberg
                      "Opp ska det og det får bare virke"


                      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                      3DHS slick 89" EME 60.
                      3DHS Slick 71"

                      Comment


                      • Høres bra ut lurer på hva rpm landa på , med type propell?

                        Comment


                        • 28X10 Biela, 6300. Tror denne hadde vert heftig med piper. Forresten Alf kjører vel med piper på sin. Veit ikke hva han har på den.
                          En ting er turtall, men responsen betyr vel så mye, og der er den bra, selv med en tung Biela.
                          Terje Egeberg
                          "Opp ska det og det får bare virke"


                          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                          3DHS slick 89" EME 60.
                          3DHS Slick 71"

                          Comment


                          • Det er bra det får 6300 med 27*11 falcon å 6500 på 28*9.5 falcon med eme 120cc. det skal vel være lette propeller å dra trur jeg. har ikke testa andre . synes det er greit å høre hva max rpm på motor er. for klarer en motor høyere rpm med lik propell så betyr det att det er en sterk/sterkere motor, å en sterk motor plager å være god respond på . mye har jo si på eksos/bend lengder. men det er min personlige mening vurderer å prøve gp 123cc neste modell

                            Comment


                            • Hvordan er støybilde på Falconproppen? Og hvor handler du dem/pris.
                              120 EME`n, ikke noe spes lagerproblemer på den enda eller?
                              Terje Egeberg
                              "Opp ska det og det får bare virke"


                              38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                              40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                              35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                              3DHS slick 89" EME 60.
                              3DHS Slick 71"

                              Comment


                              • Originally posted by Tertitten View Post
                                Hvordan er støybilde på Falconproppen? Og hvor handler du dem/pris.
                                120 EME`n, ikke noe spes lagerproblemer på den enda eller?
                                www.falconpropellers.com
                                Støybilde omtrent som Mejzlik. Falcon propellene er en tanke lettere å dra også kontra Mejzlik
                                Hangaren full av drit...

                                Comment

                                Working...
                                X