Announcement

Collapse
No announcement yet.

GP-61 og GP-123

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Da er motor bestilt så nå kommer det store spørsmålet hvilket og hvor kjøper man et bra eksosanlegg til GP 61. Hvilken propell størrelse skal en velge 23x8 23x10 eller 24x8 og hvilket fabrikat?

    Comment


    • #17
      Fergus Lin har testet 61cc med Mejzlik 24x8 fra dag 1
      Header/bend er det samme som DA Får kjøpt hos desert Aircraft Australia = kjapp frakt og/eller fra mtw og ks.

      Håper jeg forklarte meg ok.

      Comment


      • #18
        Får ta en titt i propeleska mi og se hva jeg finner. Men blir vel til at jeg bestiller en Mejzlik 24x8 fra RcPro, men om den går like lavt og stabilt på tomgang som 88 motoren kunne det jo vært morro og påøvd Mejzlik 23x10 blir jo litt mer fart og trekkraft blir det sikkert nokk av uansett til det flyet.
        Tror jeg bestiller dette bennet da det har jeg brukt tidligere og er det beste bennet jeg har hatt:
        404]Universal header for gasoline engine [W2300] - $49.15 : www.sdshobby.com[/url]

        Comment


        • #19
          Kan funke bra det bendet der. 23X10 fungerer nok fint det om du vil ha litt fart og bra turtall

          Comment


          • #20
            Motorene har kommet. Henter dem ut i morgen ...............dette blir moro
            Skal lage/vise en video før jeg drar til Aurskog med litt data

            Dessverre så ble det kontramelding på PAU-flyene , først fikk jeg beskjed om at båten hadde lagt til i oslo fra kontorfolkene der.
            Like etter fikk jeg beskjed om at det var feil og båten var nesten en uke forsinket Men jeg har sagt fra til kundene og det ble bedre mottatt enn jeg ventet.........Men skal prøve å gi litt kompensasjon for ventinga

            Men jeg har noe annet jeg skal putte GP-61 motoren i, så film og data før Aurskog blir det

            Folk får ta med litt cash på Aurkog-treffet.....kan være at det er et par gromme komplette/flyklare modeller til salgs der

            Comment


            • #21
              Verdensnyhet på mfn

              Ja da, jeg syns dette er moro og er litt oven på nå,

              Ha ha.....jeg ler meg skakk
              Første som har GP-61 OG 123 motorer(produksjons motorer) er meg, enda jeg ble spurt om det var greit at jeg fikk noen dager etter dem store i USA.
              USA har ikke fått sine enda

              Modellflynytt er den første som viser bilder av GP-61cc. Hipp hurra xilian
              Bilder av 123cc kommer dessverre ikke før i morra........he he

              Tenningsanlegg 4.8-8.4v

              Click image for larger version

Name:	006.jpg
Views:	1
Size:	73.7 KB
ID:	601122Click image for larger version

Name:	007.jpg
Views:	1
Size:	57.5 KB
ID:	601123Click image for larger version

Name:	008.jpg
Views:	1
Size:	62.6 KB
ID:	601124Click image for larger version

Name:	009.jpg
Views:	1
Size:	71.4 KB
ID:	601125Click image for larger version

Name:	010.jpg
Views:	1
Size:	74.4 KB
ID:	601126Click image for larger version

Name:	011.jpg
Views:	1
Size:	73.6 KB
ID:	601127Click image for larger version

Name:	012.jpg
Views:	1
Size:	88.4 KB
ID:	601128Click image for larger version

Name:	013.jpg
Views:	1
Size:	72.9 KB
ID:	601129Click image for larger version

Name:	015.jpg
Views:	1
Size:	67.7 KB
ID:	601130
              Last edited by anders e; 17-06-13, 16:51.

              Comment


              • #22
                Se der ja. Da er du i gang som langer
                Grattis.
                arhennie

                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                http://hadelandmfk.no/
                www.henniehobby.no/arne

                Comment


                • #23
                  Ha ha...........langer ja........men takk.
                  Skal prøve å ha Maiden på en 61cc og pipe onsdag...................om jeg rekker.

                  Comment


                  • #24
                    Startet 61cc i dag med proflow smooth-pipe.
                    Mejzlik 24x10 gjorde 6890 på første forsøk, men da hadde den litt magert tegn. Ga den litt mere på H.nåla, og da havnet jeg på 6800. Syns ikke det er dårlig med 24x10 mejzlik (ikke 24x8 )og at den i tillegg hadde gått hele 1 minutt.
                    Går fint også.......til og med på hele registeret

                    PS: Det er ikke så lett å filme-måle rpm-gasse-holde fly samtidig

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by anders e View Post
                      Startet 61cc i dag med proflow smooth-pipe.
                      Mejzlik 24x10 gjorde 6890 på første forsøk, men da hadde den litt magert tegn. Ga den litt mere på H.nåla, og da havnet jeg på 6800. Syns ikke det er dårlig med 24x10 mejzlik (ikke 24x8 )og at den i tillegg hadde gått hele 1 minutt.
                      Går fint også.......til og med på hele registeret

                      PS: Det er ikke så lett å filme-måle rpm-gasse-holde fly samtidig
                      Den var visst bensintom. Kanskje det var derfor den virket lean på første målin

                      Comment


                      • #26
                        Blir moro å se deg fly en slik... For det skal du vel i helga?
                        Hangaren full av drit...

                        Comment


                        • #27
                          Høres jo ut som en sprek motor. Kan du måle hvor langt det er fra motorfeste og til propellhuben. Har begynt og klargjøre flyet til 61 motoren.

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by lars_30 View Post
                            Blir moro å se deg fly en slik... For det skal du vel i helga?
                            Ja er planen det. Må ta Maiden i morgen på Aurskog.

                            Comment


                            • #29
                              Den er 143mm. Det følger også med 20mm standoffs.
                              Jeg bruker dem for at ikke hele gasseren skal stikke inn i motorboksen. Men det er meg

                              Du bør ha motoren din i morgen

                              Comment


                              • #30
                                Flott da passer det akurat med de 20mm stykkene det skal vøre 165mm fra motorbukk til propell på denne modellen.

                                Comment

                                Working...
                                X