Announcement

Collapse
No announcement yet.

GP-61 og GP-123

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Hmm.. kanskje ikke super overraskende sånn egentlig, strengt tatt.

    Men samme det, så lenge kvaliteten er god! Ser imidlertid at noen få folk har hatt mindre problemer med GP123 mtp. at hver cylinder ikke får samme mengde fuel som igjen skaper litt sheit - ser riktignok ut som det kommer en fix på det ganske snart, nye reed-ventiler om jeg ikke husker feil.

    Hadde jeg skulle bytte ut motor eller kjøpt nytt nå hadde jeg nok alikevel hatt GP et godt stykke opp på lista!
    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

    Comment


    • #47
      Det er bare tull at GP bruker DA deler. Folk sier jo så utrolig mye rart om ting dem tror. Sånn blir mye synsing skapt
      Da er i så fall DA-delene lagd i taiwn .........men om dem ligner, ja det er jo en annen sak Jeg har sett bilder fra fabrikk og montering

      Ja, det finnes noen 123cc som har hatt problemer. Men om du ikke har kjørt motoren i filler pga varmegang så er fiksen veldig enkel og få's tilsendt gratis Men min har ingen problemer og jeg tviler på at noen går i stykker her i landet, men det er hva jeg tror. Ser ut som bytte av reedventil er løsningen. Men noen av dem som har slitt med høy varmegang på fremre sylinder har vært tunet maks og kjørt hardt helt fra første tur. Men jegmener jo selv at dem skal tåle det bare du ikke ligger i grenseland med mager motor......som kan ha vært tilfelle på noen...........men det har fortsatt vært noen problemer med 123cc.
      Jeg har fått beskjed om at jeg får nye oppgraderte 123cc motorer i måneskifte.

      Xilian: Ja jeg har sett bilder av innvendige deler
      ........ Nei det er ikke DA-deler i GP-motor (hvertfall ikke lager, veiv, råde, stempel.......men det kan nok se likt ut, men det gjør jo ikke noe da DA er bra motorer
      Last edited by anders e; 17-10-13, 20:16.

      Comment


      • #48
        Xilian,
        Jeg hadde ikke fått med meg tråden du linket til. Har vært litt (les mye) opptatt i det siste.
        Det ryktet ang samme deler som DA gjelder GP-88cc. Jeg trodde du mente 61 og 123cc, beklager.
        Ja på 88cc kan det være at det er samme råde. Men da er jo spørsmålet om DA er '' all american''
        For dem har ikke solgt delene til GP, og GP bruker taiwansk fabrikk Vet ikke hva som er verst jeg....like deler fra samme fabrikk eller at DA bruker taiwanske deler

        Spiller fortsatt ingen trille for min del da begge er veldig bra motorer
        Det beste er at motorene virker.

        Dette er ting jeg ikke kommer til å bruke mye krefter og tanker på. Nå blir det krig mellom usa og Taiwan Spørs om ikke DA (all american) har litt å forsvare nå. Ryktene har svirret lenge på fg om deler som er produsert utenfor landet.
        Last edited by anders e; 17-10-13, 20:44.

        Comment


        • #49
          Om det er slik at det er kommet en oppdatert innsugsventil til 123 motoren kunne jeg tenkt meg en slik da min motor får temmelig tøff kjøring når jeg sleper opp de største seilflyene til over 600m.
          Noe som vet hvilket turtall en oppnår på 61 motoren med MEJZLIK 24X10THIN og Proflow canister?

          Comment


          • #50
            Originally posted by bardp View Post
            Om det er slik at det er kommet en oppdatert innsugsventil til 123 motoren kunne jeg tenkt meg en slik da min motor får temmelig tøff kjøring når jeg sleper opp de største seilflyene til over 600m.
            Noe som vet hvilket turtall en oppnår på 61 motoren med MEJZLIK 24X10THIN og Proflow canister?
            Jeg får tilsendt reeds snart

            Vet ikke hva du får med canister, men med proflow pipe og mejzlik 24x10 TH får du 7100-7200. Du kan vel trekke fra ca 400+ med canisteren.
            Min ligger på 7000+ omtrent da jeg liker å ha litt margin fra max turtall.
            Last edited by anders e; 17-10-13, 21:24.

            Comment


            • #51
              Er litt drama queens endel av disse FGèrne tror jeg, en fjær blir fort til fem høns på dette forumet - ikke bare GP tråden.

              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • #52
                Ja, og du ser at det er de samme personene veldig ofte.

                Comment


                • #53
                  Jepp. Samme gjelder Mintor tråden, der har det tatt helt av med stort sett de samme folka som lager drama. Greit nok, det har nok vært noen dårlige erfaringer fra enkelte - men makan til drama!

                  Skulle jeg kjørt en ny 100cc ish motor nå hadde jeg nok kjørt GP`n på piper som jeg fikk testet av deg!
                  ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                  Comment


                  • #54
                    Det var hyggelig å høre at du likte den
                    Får flydd altfor lite for tiden. Har ikke fått fikset headeren som knakk heller............men har fått orginale fester til pipene

                    Comment


                    • #55
                      Her er noe av forklaringen på litt dårlig engelsk:

                      Quote: Originally Posted by Zi-Chun Lin View Post
                      At first I am going to say sorry to everyone for this happen but, Here is the thing that what happen whan I going to crankshaft MFG at 2010 , I giving the drewing to MFG and they did ask me pay the mold/tool for shaft, and I did pay "a lot " for it but I was told that the connect rod can use the mold they already have ,cos they offer mold they already has for new custom (the rod only) , after I get all the crank shaft and rod I did saw the grind but I has no idea what logo on it in original ,they only told me that the mold was for some other brand/type that don't exist anymore. and I think it might be the rod for scooter or something. Luckly I did not cooperate with this factory now ,

                      Les: samarbeider ikke med den fabrikken lengere.
                      Delene til GP-61 og 123 er produsert på annet sted

                      Comment


                      • #56
                        Har nå fått kjørt gjennom GP-61n min ca. 5 liter, og den fungerer som bare det. Fortsatt litt justering som skal til på L-nåla, men tar det underveis.
                        Testet den med Biela 24X8 i helga og fikk gode 6500rpm med pipe, til sammenligning så klarte DA-60n til CB 6000rpm med samme oppsett
                        Motoren starter lett og går svært bra, enda så merker jeg at den fortsatt driver og løsner, derfor jeg tar justering underveis
                        EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                        EF Yak-54. 110"
                        EF MXS 83"
                        GB Yak-55 2,2m

                        Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                        Takk til:
                        Autopartner.se
                        http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                        Comment


                        • #57
                          Har du testet med annen prop. Biela`n er tung
                          Eme`n til CB har jo høyere rpm med 24X10.
                          Terje Egeberg
                          "Opp ska det og det får bare virke"


                          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                          3DHS slick 89" EME 60.
                          3DHS Slick 71"

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by Tertitten View Post
                            Har du testet med annen prop. Biela`n er tung
                            Eme`n til CB har jo høyere rpm med 24X10.
                            Ja, testet med 24x8 før, ca 7000rpm. Det skal sies at den ikke var gått så mye da, løsnet en del etter det.
                            Opplevelsen er at den er ganske lik som EMEn. CB fikk 6200rpm med canister og Biela 24X8
                            EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                            EF Yak-54. 110"
                            EF MXS 83"
                            GB Yak-55 2,2m

                            Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                            Takk til:
                            Autopartner.se
                            http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                            Comment


                            • #59
                              Kommer inn GP-61cc og ny oppgradert 123cc snart
                              Ikke mere enn 4-5 stykker totalt, så om noen ønsker så si gjerne fra så rekker jeg kanskje å ta med flere.

                              Comment


                              • #60
                                tar du innbytte
                                syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                                carl goldberg ultimate
                                DJI S900
                                piper pawnie el kjærre


                                Futaba 14SG
                                diverse epp tjafs
                                Per-Egil Furuseth

                                Comment

                                Working...
                                X