Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva er normal leiepris på "stripa" deres.?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva er normal leiepris på "stripa" deres.?

    I forbindelse at jeg ønsker å etablere en flyplass i Nittedal, lurer jeg på hva man skal tilby bonden(grunneier) som kanskje kan tenke seg å leie ut litt arealer til noen iverige lokal entusiaster..

    Det er snakk om en stripe på rundt 10/15m bredde x 88/100m lengde, litt avhengig av hvor man finner en passende plassering.
    I praksis blir det vel rundt 1 til 1,5mål der omligende jorde er "mat gressproduksjon", alternativt hjørner av korn jorder.

    Er nå kommet ditt at jeg trenger et grunnlag for hva jeg skal tilby grunneier i kompansasjon /leie for området pr år?

    * Hadde derfor vært veldig interesangt å høre hva klubbene rundt i landet typisk betaler grunneierne rundt om..
    - (Selv har jeg i bakhodet, kanskje 3 laken og en flaske romjuls drikk hvert år)
    Audun Johnsrud
    Nittedal - HMFK

    * Flyr divserse planker og noen visper.
    En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

  • #2
    Vi betaler vel 4 lapper + en flaske cognac til jul. Pluss at vi holder husmannsplassen ved like. Jeg tipper det er sistnevnte som er mest verdt for grunneier.
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • #3
      vi har ca 10 mål og betaler 15000,- i året, bonden skulle ha 12000 ,- men vi får all den hjelp vi trenger så vi mente at 15 var en grei pris , så 3000 er vel en grei pris tror jeg får 1-2 mål, husk ta så mye du kan få ,grei med nok plass, lykke til
      Rune Borgersen

      Comment


      • #4
        Vi har ca 12x120meter. Betaler 4000kr i året.
        Ellers kan jordet leies ut til produksjon, da får de ca 250-400kr pr mål i året.

        Comment

        Working...
        X