Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elektrisk fuelpumpe: Hvilken funker best?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Elektrisk fuelpumpe: Hvilken funker best?

    Trenger en elektrisk fuelpumpe. Noen tips?

    Finnes det forøvrig noen tilkoblinger/kuleventiler man plugger i fuelslangene for å unngå nitrosøl?

  • #2
    Hei, hva som funker best vet jeg ikke, men jeg kjøpte for mange år siden en pumpe til vindusspyler, inkl. en tank.
    Tanken ble skrotet, men motor/pumpe (en og samme enhet) satt påmontert tanken og var lett og ta av.
    Festet den bare med strips på håndtaket på fuelkanna, borret hull i lokket på kanna og brukte et fuelfilter som gjennomføring i skrukorken. Men jeg har sett det finnes ferdige gjennomføringer laget for formålet.
    Satte en vippebryter på utstyrsboksen som batteriet satt i og kabel med bananplugger til fuelpumpa.

    Akvariebutikker har kraner og klemmer som du kan ha nært enden på slangen, jeg brukte en tynn rørbit som kobling ytterst i enden av slange fra pumpa som "kobling" til påfyllingsslangen på modellen.

    Et kjapt søk på biltema Søk - Biltema , viser at de selger både dunker med pumpe på, samt løse pumper - min har fungert fint i årevis, så det ser ut som de tåler både metanol og noe nitro, de er jo laget for etanolholdig spylerveske Her en løs en til en hundrelapp: Vindusspylerpumpe, universal - Biltema

    Lykke til!
    Last edited by SmurfAir; 09-06-13, 21:50.

    Comment


    • #3
      Det der var rett og slett ikke dumt!! Tusen takk for linker. Har ikke tenkt på vindusspylerpumpe. Tror rett og slett jeg må på biltema og handle litt

      Ang kuleventiler og lignende så tror jeg at jeg skal sette på en check ventil på fuelslangen på heliet på fylleslangen. Da kommer det veske inn, men ikke ut igjen. Ser for meg en slags løsning der man bare plugger fylleslangen i heliet og trykker på play. Det hadde vært genialt!

      Comment


      • #4
        har brukt denne i flere år. den bare går å går oxo tar den alt Jersey Modeler Electric Multi-Pump - elefun.no - Radiostyrt hobby
        Terje syvertsen
        www.ModumModellSportklubb.com
        3dhs edge mintor 38
        C-arf edge dle 111 v3.
        C-ARF extra 330l da 100.

        Comment


        • #5
          Hva med Secraft fuelpumper? Welcome to SECRAFT
          Man kan aldri få nok bling.
          MVH

          Jon Gunnar Wold

          Comment


          • #6
            Originally posted by Jon Wold View Post
            Hva med Secraft fuelpumper? Welcome to SECRAFT
            Man kan aldri få nok bling.

            Takk for tips!

            Jeg har faktisk denne: Welcome to SECRAFT

            Men den lekker som en sil Hadde den vært tett hadde det vært et bra konsept! De andre der tåler ikke nitro ser det ut for..

            Comment


            • #7
              ( Trodde du mente elektro pumpe mellom tank og forgasser på Trex 700 din) ""Perrypump"" Dette hadde jeg ikke hørt om så ventet i spenthet om noen ville svare på denne tråden

              Comment


              • #8
                Har en slik med et 3S 1000mAt LiPo batteri festet til siden med borrelås. Funker som et skudd har sikert pumpet 20l fuel med den siden jeg kjøpte den.
                12V Electric Fuel Pump for Nitro Models

                Comment

                Working...
                X