Announcement

Collapse
No announcement yet.

Multiplex FunCub - trenger hjelp til motor-oppsett.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jeg har samme motor som Kyrre. Med 30A ESC og 3S 1800. (tror jeg brukte 1800 batterier da jeg lettere traff cg med disse enn 2200). Tror jeg har 11x7 på den. Den er veldig dau, men perfekt for en nybegynner. Ungene flyr med dette. Men skal prøve 12x6 også og se om det blir bedre. Jfr kalkulatoren skal det hjelpe en hel del på effekten.

    Har sett en gjeng på Ringerike MFK som flyr på 4s med disse. De gikk som små scudraketter. Men aner ikke åssen motor og prop de brukte.
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • #17
      vi har flydd de på 4s 2200 med 1000w +, de har lei tendens å dele seg i 2 i lufta, selv med avstivere og alu motorfester da.

      Comment


      • #18
        Da faller valget på Turnigy D3536/8. Denne er litt større enn den Kyrre kjører med. Holder den for en Funcub så holder denne sikkert for meg. Har ikke lyst til å dra opp vekta for mye heller.

        Hva skal jeg tenke på mtp controller? Hvor stor? Ubec, sbec etc..? Her har jeg ikke peiling.

        Comment


        • #19
          Denne er en grei og rimelig esc hvis du ikke vil lodde kontakter osv selv. Hvis det ikke er noe problem så vil strengt tatt enhver 40A esc gjøre nytten.

          Comment


          • #20
            Hva med denne da? Power Pro 50A Brushless ESC with UBEC - ThrottleStore.Com

            Ser den har UBEC, noe som ikke sier meg noe. Men kanskje den er fysisk stor også? Det skader heller ikke at den er ferdig loddet

            Comment


            • #21
              ubec. ultimate battery eliminator circuit sånn ca.
              skal være enda "sikrere" med tanke på gitch problemer.
              arrester meg hvist jeg tar feil.

              Comment


              • #22
                Da ligger flyet foran meg i esken Jeg skal ha y-split på servoene til flapsene. Må jeg da sette den ene servoen speilvendt? Hvis ikke så vil de vel gå hver sin vei?

                Comment


                • #23
                  det er riktig, du kan også kjøpe en servoreverserer. Aileron YHarness w/Reverse Buffer 7721044 - elefun.no - Radiostyrt hobby
                  Mvh Andreas
                  Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                  PCM.at mye glede i litt carbon
                  Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                  Comment


                  • #24
                    Noen som vet hvor store ski man bruker på funcub? Ser Dubro har noen, men jeg blir ikke enig med meg selv på hvor lange de skal være.

                    Comment


                    • #25
                      Sommeren varte ikke lenger nei...?
                      arhennie

                      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                      http://hadelandmfk.no/
                      www.henniehobby.no/arne

                      Comment


                      • #26
                        Jeg bruker disse skiene de er passe store og ikke minst lav vekt.
                        -63.
                        Graupner MC
                        JR
                        Multiplex
                        Turnigy.
                        Fly, alt for mange.

                        Comment


                        • #27
                          Takk for link. Skal nyte sommeren først, absolutt Men når jeg først skal bestille ting og tang på nett, så er det like greit å ta det meste først som sist.

                          Comment


                          • #28
                            Turnigy Servo Signal Reverser kan du bestille for Flap servo reversering.
                            Jeg har bestilt denne og ventet lenge, betaling har de fått, for vente litt til. Ønsker et flap kommer sakte ut og inn
                            Skriver inn litt om den når den er i hus
                            Turnigy 3 Channel Servo Speed/Direction Regulator
                            Mvh Andreas
                            Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                            PCM.at mye glede i litt carbon
                            Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                            Comment


                            • #29
                              Jeg bruker en kanal med potmeter og mixer 2 kanaler til en, da justerer man selv hvor mye flaps man vil ha. Turnigy 9x!
                              -63.
                              Graupner MC
                              JR
                              Multiplex
                              Turnigy.
                              Fly, alt for mange.

                              Comment


                              • #30
                                Vet det er noen her inne som har satt på Dubro understell for halehjul, men finner ikke tråden. Er det noen som vet hvilke som passer? Link? Hvilke size er funcub? .40? .60?

                                Comment

                                Working...
                                X