Announcement

Collapse
No announcement yet.

Multiplex FunCub - trenger hjelp til motor-oppsett.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    ca 40 ? dette er målene på den store DB957 Styrbart halehjul for .60-1.20 - elefun.no - Radiostyrt hobby
    Jeg måte legge in 32gram bak på min for å få CG på ca 70mm. så litt vekt bak gjør ikke noe
    En som har fixset sitt vrak. cubcrafter60's blog - Page 2 - RC Groups
    Last edited by Sundtair; 22-06-13, 23:51.
    Mvh Andreas
    Stevensaero, glede i noen balsaflak.
    PCM.at mye glede i litt carbon
    Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

    Comment


    • #32
      Originally posted by Sundtair View Post
      Turnigy Servo Signal Reverser kan du bestille for Flap servo reversering.
      Jeg har bestilt denne og ventet lenge, betaling har de fått, for vente litt til. Ønsker et flap kommer sakte ut og inn
      Skriver inn litt om den når den er i hus
      Turnigy 3 Channel Servo Speed/Direction Regulator
      Dette har jeg prøvd. Hvertfall mine modeller har en tendens til og stige ved flapsbruk, slik at man må gi nedror. Jeg legger derfor inn en miks til elevator proporsjonalt . Mer flaps mer nedror. Bruker du en slik slow down vil du få en veldig :rykkete: modell. Bare et lite tips fra meg.

      Comment


      • #33
        Jeg har putta 3s 2200 mah lipo så langt bak jeg får det , fikk grei cg da , men det kommer vel litt Ann på flystil også
        Min Hjemmeside..

        http://sveininge.iflogg.com

        Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

        Comment


        • #34
          Hvordan fester dere batteriet? Er det så trangt der at det setter seg selv, eller bruker dere borrelås eller noe?

          Comment


          • #35
            Du må feste batteriet med borelås. Limte inn en 1mm krysfinerplate i bunnen som går i fra luftehulet bakk i flyet og fram. Jeg la inn 32gr bly i halen for å ikke dekke til utlufthullet med batteriet. Fikk da CG på 70mm fra forkant. Det er der servoledningen går utover i vingen. Når batteriet skal ut er det bare å lirke den løs igjenom utlufthullet. Med bly i halen har jeg litt å gå på i begge retninger.
            Click image for larger version

Name:	IMG_1994.jpg
Views:	2
Size:	72.6 KB
ID:	601355Click image for larger version

Name:	IMG_2003.jpg
Views:	2
Size:	35.8 KB
ID:	601356Click image for larger version

Name:	IMG_2080.jpg
Views:	2
Size:	51.9 KB
ID:	601357Click image for larger version

Name:	IMG_2085.jpg
Views:	1
Size:	57.8 KB
ID:	601358
            Mvh Andreas
            Stevensaero, glede i noen balsaflak.
            PCM.at mye glede i litt carbon
            Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

            Comment


            • #36
              Flott. Jeg har ei plate med kryssfiner liggende. Skal se om jeg får kuttet denne til mens jeg venter på motorpakke og servo som erpå vei i posten.

              Comment


              • #37
                Jeg har også 2 stk Turnigy trepropeller liggende. De er 10 x 5. Kan jeg bruke disse på Funcuben?

                Comment


                • #38
                  De blir nok litt for små for den motoren du nevner på 1000 kv og 3 celler.

                  Comment


                  • #39
                    Ok, men har lyst på så liten propell som mulig. Kan jeg ikke bruke 10x i det hele tatt, eller må jeg opp på 11x?

                    Comment


                    • #40
                      De fleste går vel egentlig motsatt vei og vil ha så stor propell som mulig, det gir mest trekkkraft. Skal du bruke 10'' propeller så bør du ha en motor med høyere kv verdi, 13-1400, evt gå opp til 4 celler.

                      Comment


                      • #41
                        Problemet med stor propell er at den fort butter i vann og høyt gress dessverre.

                        Comment


                        • #42
                          Funcuben er en ganske stor model og 12-13'' går fint klar av både vann og gress.

                          Comment


                          • #43
                            Bruker 11x6 apc på min
                            Min Hjemmeside..

                            http://sveininge.iflogg.com

                            Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                            Comment


                            • #44
                              12x6 på min axi 2820/10 kv1200 den går fint på det. er det en tre propell eller 3 bladet propell Flyr det greit med 10x5 så fly med den. Du finner fort ut om det blir dårlig skyv i flyet
                              Mener å hørt at du kan redusere med 1" pr blad? 12x6 blir 11x6 med 3 blader og 10x6 med 4 bladeers propell
                              Mvh Andreas
                              Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                              PCM.at mye glede i litt carbon
                              Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                              Comment


                              • #45
                                Ser hobbyking har 2 blads trepropell i 10x7. Hvordan vil det virke? Helt galt?

                                Comment

                                Working...
                                X