Announcement

Collapse
No announcement yet.

Multiplex FunCub - trenger hjelp til motor-oppsett.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Og hvordan borrer man opp senter på propellen uten å få kast i den? Spesialverktøy?

    Comment


    • #47
      Originally posted by Torsen View Post
      Ser hobbyking har 2 blads trepropell i 10x7. Hvordan vil det virke? Helt galt?
      Jeg bruker en Turnigy 11x7 av tre, den fungerer meget fint med en 1400kv, har også prøvd med 1000kv. Kan ikke tro at en 10x7 vil ha så mye å si om du bruker 1400kv. Jeg bruker 3-Cellers med 2200mAh batteri.
      Jeg bruker et slikt verktøy til å bore opp hullet.
      -63.
      Graupner MC
      JR
      Multiplex
      Turnigy.
      Fly, alt for mange.

      Comment


      • #48
        Ok, et sånt verktøy må jeg skaffe meg.

        Comment


        • #49
          Fikk motorpakke og alu motorfeste fra samme leverandør i dag, funcubparts.com Men selvsagt får jeg ikke festet motoren til motorfestet. Bruker jeg den X-adapteren som følger med, får jeg ingen hull til å stemme med festet. Kutter jeg ut x-adapteren, så får jeg kun to av hullene til å passe. Regner med at motoren må festes med alle fire skruer?

          Comment


          • #50
            To skruer er nok, bare husk å bruk lock-tite e.l. X adapteret skal du ikke bruke.

            Comment


            • #51
              Ok, da blir det to skruer med lock-tite. Ser nå at det blir et styr med servoledninger. Finnes det noen ferdige plugger slik det blir lettere å fjerne vingen? Vil helst ungå å lodde så smått.

              Comment


              • #52
                Hva med en sånn? Finnes i flere lengder
                ---------------------------------------------------------------
                Spectrum DX6i
                Med propellen på toppen: mcpx, mqx, JR Forza 450, T-Rex 150
                Med propellen i front: Blue Phoenix elektrifisert R.I.P, Multiplex Easystar II

                Comment


                • #53
                  Jeg har mottakeren festet med borrelås i åpningen under vingen, så jeg tar den ut og plugger i de fire pluggene for hver servo. Det er nok den enkleste løsningen hvis du ikke vil lodde.

                  Comment


                  • #54
                    Jeg kjøpte feil servo til flapsene. Kjøpte HS-81 i stedet for HS-65. Blir dette for stort og grovt?

                    Comment


                    • #55
                      sterkt nok på min sitter det HS-55.. og de er sterke nok(hadde de)
                      Mvh Andreas
                      Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                      PCM.at mye glede i litt carbon
                      Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                      Comment


                      • #56
                        Denne holder i massevis til en brøkdel av prisen og passer rett inn i lommen i vingen.

                        Comment


                        • #57
                          Synd jeg ikke så den siden før. Har brukt 500,- på servoer jeg syns er for tunge. Men får vel brukt for de ved en senere anledning

                          Comment


                          • #58
                            Flere av flyene til Multiplex bruker disse Hitec servoene. Skulle du feks få lyst på glidefly bruker Solius'en to av hver.

                            Comment


                            • #59
                              Jeg trenger skjøtekabler til servoen til vingene. Men hva skal jeg kjøpe? Ser det er JR, Futaba etc. Og noen er kompatible med flere typer. Noen tips?

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by Torsen View Post
                                Jeg trenger skjøtekabler til servoen til vingene. Men hva skal jeg kjøpe? Ser det er JR, Futaba etc. Og noen er kompatible med flere typer. Noen tips?
                                Det vanlige er "JR" typen - kjøper du denne og har en Futaba så er det bare å klippe av "finnen" på Futaba pluggen.
                                Connector Types

                                Comment

                                Working...
                                X