Announcement

Collapse
No announcement yet.

Multiplex FunCub - trenger hjelp til motor-oppsett.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Hadde maiden på kjerra i kveld. Snakk om morsomt fly! Jeg har flapsene montert på en kanal hvor det ikke er vippebryter, men et hjul til å skru på. Da kan jeg sette flapsene slik jeg vil. Bremser skikkelig når man gir fullt utslag. Skikkelig gøy å øve på korte landinger. Digger også de store hjula. Tar av i høyt gress så gresset spruter i fra propellen. Noen mods har jeg gjort, bla Sullivan understell bak, og forsterket understell foran (dobbel pianotråd), og forsterket front med litt flate carbonstenger jeg hadde liggende. Skikkelig morsom traktor dette her. Angrer ikke et sekund.

    Comment


    • #62
      Var ute å fløy sammen med en kamerat i dag på Ski flyplass. Det blåste som fy ifra sør og vi tenkte dette ble umulig. Men der tok vi feil. Sendte opp flyet og kunne stå å danse stille i lufta rett ved siden av meg. Når je ga flyet litt høyde så kunne jeg slippe stikka i 50 sekunder. Flyet krabbet opp mot vinden, snudde og dro langt tilbake før det igjen snudde uten å tape høyde. Helt sprøtt. Angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte denne maskinen.

      Comment


      • #63
        Bilder av modifikasjonene
        Mvh Andreas
        Stevensaero, glede i noen balsaflak.
        PCM.at mye glede i litt carbon
        Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

        Comment


        • #64
          Noe spes du tenker på?

          Comment


          • #65
            Hvor store (diam/bredde) er hjulene til funClub?
            kan en lande/lette i Finsand med disse?

            Comment


            • #66
              125cm er de, og superlette. Om de vil virke i finsand er vanskelig å definere. Men tror ikke du finner noe som er lettere eller mer egnet i den størrelsen.

              Comment


              • #67
                sjekk denne
                Landet i et hull? Den flyr der du vil at den skal fly. greit å stive opp understellet litt.
                Mvh Andreas
                Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                PCM.at mye glede i litt carbon
                Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                Comment


                • #68
                  Hei
                  Har kjøpt en funcub, og holder på med innstallasjon/modifiseringer. Men jeg har noen spørsmål.
                  Jeg har denne motoren: CopterX CX-M3542-05-KV1250 M3542 1250KV Outrunner Brushless Motor for RC Planes | eBay

                  Har liggende en 40A ESC, men har bestilt en 60A også.
                  Men som sagt noen spørsmål: 1. Hvordan har dere montert ledninger fra motor til ESC? langs kroppen der hvor motoren står, eller lage en kanal ned til hullet under motoren? (det er trangt langsetter der hvor motor står)
                  2. Hvor/hvordan har dere montert ESC og Batteri? (skal bruke 2200mah 3S )

                  Comment


                  • #69
                    Grattis med en av de bedre modellene der ute

                    Ta en titt på Affa's artikkel om FunCub:
                    Article: Multiplex Fun Cub fra Elefun - (MFN) ModellflyNytt.no
                    Tom I. Arntsen

                    Comment


                    • #70
                      Takker. ser at han har tatt ledningene bakover ved siden av motor.
                      Har original Multiplex Zacki - ELAPOR CA Glue . Når dere limte skroget,limte dere alt i et stykke? vil ikke limet herde før en når å sprute på lim på alle flater?

                      Comment


                      • #71
                        Jeg brukte UHU-POR på min... ikke noe tema da.
                        Normalt skal CA funke også, hvis det er medium f.eks. Men det er som regel
                        forgive and forget med CA

                        Jeg fortrekker i alle fall UHU-POR...
                        Tom I. Arntsen

                        Comment


                        • #72
                          Har uhupor liggende,så det er nok løsningen. ( kan jo bruke CA på plastikkdelene og bunnforsterkningsplata (laget i 1,5mm kryssfiner) Er det noen som bruker ned/sidetrekk på motor? i så fall hvor mye? (synes ikke det står så bra i manualen)

                          Comment


                          • #73
                            jeg brukte Zaki? limet til Multiplex på den ene siden og aktivator på den andre, det tørker fort. Motoren monterte jeg som de skriver. Regner med at du fikk aluminiums feste til Motoren vi sier at du sitter i Cockpiten og ser framover. Hold motorfeste foran deg ,og skru settskruene inn i motorfeste forfra (Jeg brukte de målene som fulgte med. Det vil si at de to øvre skruene stikker ut 3 mm mot deg og de to nederst skruene stikker 1,5 mm mot deg. Nå kan du skru feste fast i flyet. finjuster seinere
                            Mvh Andreas
                            Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                            PCM.at mye glede i litt carbon
                            Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                            Comment


                            • #74
                              Med Zaki limet skal det holde å bruke lim på begge flater som et kontaktlim, det funket for meg, men det er ikke noe galt i å bruke kicker.

                              Comment


                              • #75
                                Så dere rakk å lime hele flykroppen med zaki? Trodde det ville tørke før en rakk å smøre på hele kroppen
                                Venter ennå på de siste servoene til halen før jeg limer sammen kroppen. Utrolig hvor tregt det går med posten når en venter

                                Comment

                                Working...
                                X