Announcement

Collapse
No announcement yet.

Multiplex FunCub - trenger hjelp til motor-oppsett.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Les artiklen til AFFA om funcuben, noen gode tips der
    Mvh Andreas
    Stevensaero, glede i noen balsaflak.
    PCM.at mye glede i litt carbon
    Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

    Comment


    • #77
      Da har jeg montert denne motoren: CopterX CX-M3542-05-KV1250 M3542 1250KV Outrunner Brushless Motor for RC Planes | eBay

      samt en 60A ESC og 3S (11,1V) batteri og 11x5,5E propell MEN etter målinger gir dette kun 225W og 28A Kan jeg få mere ut ved å gå opp i propellstørrelse?

      Comment


      • #78
        Spørs om du kanskje bør prøve en kortere propell i stedet, står ikke nevnt 11" her i det hele tatt:

        http://www.hobbyman.com/shop/CopterX...c6a6cf43f3194d

        9x5 på 3S muligens, vil øke turtallet en god del i forhold til den 11" du har
        Last edited by SmurfAir; 19-08-14, 22:06.

        Comment


        • #79
          Hva veier den? Det blir ikke noe lettere og fly når det går fort. Mulig 225 w er nok. Hvor store batterier har du og hvilken c verdi har de?

          Større propell gir mer effekt. 11x7 muligens?
          Kjetil
          oops: . . ! . .

          http://www.vingmfk.com

          Comment


          • #80
            Flyet veier 980gram (la oss si 1kg da jeg skal lage bedre batterirom)
            og batteriet er 167gram Batteriet er et 11,1V 2200mah 30C
            (da jeg testet motoren var det med et annet batteri som jeg ikke vet C ratingen på )

            Comment


            • #81
              Prøv med det batteriet du skal bruke først og sørg for at det er fulladet og se om ikke det gir mer futt. Jeg syntes at det utifra dataene du oppgir virker som batteriet du brukte leverte alt for lite (225W/28A = ca 8 volt eller 2,7 pr celle).

              Comment


              • #82
                Har nå prøvd det batteriet som skal brukes, og det var noe ganske annet. Fikk 540,8W og 47,32A Det var jo så vidt en klarte å holde igjen flyet. Ser på dataene til motoren at den bare skal gi 530W men ser at anbefalt propell er max 10x4
                Bør jeg gå litt ned i propellstørrelse? Vil det bli for stor belastning på motoren? (har en 11,5,5 nå men har en 10x6E liggende )
                Motoren jeg bruker:
                Error Page | eBay

                Hadde en mistanke om at det batteriet jeg prøvde først var dårlig (fikk veldig kort flytid sist med det)
                Last edited by Hoppfly; 20-08-14, 12:54.

                Comment


                • #83
                  Hvis ikke motoren blir nevneverdig varm med 11'' propellen så bruk den med mindre du skal fly full pupp hele tiden. Jeg har omtrent samme effekt i min Funcub og cruiser stort sett rundt på halv gass, men det er morro og "kjøre klampen i bånn" og se den skyte til værs.

                  Comment


                  • #84
                    Har avbalansert,og prøvd en 10X6 propell nå. Fikk da opp til 471W og 40,02A
                    Det virket som om det var mer enn nok krefter med dette også,så jeg tror jeg prøver denne propellen først.

                    Comment

                    Working...
                    X