Announcement

Collapse
No announcement yet.

Multiplex FunCub - trenger hjelp til motor-oppsett.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Multiplex FunCub - trenger hjelp til motor-oppsett.

    Hei

    Jeg kommer til å hente meg en FunCub-kit om ikke så lenge her i Oslo område.

    I mellomtiden vil jeg bestille motor-oppsettet jeg trenger. Men her kommer usikkerheten inn.
    Det eneste jeg vet, er at jeg vil kjøre på 3S 2200 mha Lipo da jeg har ett par av disse allerede, og propeller vil vel bli APC 13x4 og 12x6.

    Jeg leste om en Emax motor som fikk god omtale her inne, som ble solgt i en eller annen butikk her i norge til 290,- mener jeg det var, men finner ikke tilbake til tråden.

    Hvis vi tar utgangspunkt i denne motoren, hva med resten? Radio og mottaker har jeg (6ch billig Wyfly) men hva med controller etc?
    Hvis jeg ender på ca 400 watt så burde vel det holde, samt at det ikke blir for tungt?

    Takker for innspill

    Edit: er nybegynner +...

  • #2
    Denne motoren er veldig lik den jeg har i min Funcub, og den funker helt supert med 2200 batterier og 12X6 propell (jeg har en Turnigy 3530 1100 kv). Da får du et lett oppsett som er fint hvis du liker å fly rolig og pent, men det har nok kraft til å dra rett til værs og hovring er heller null problem. Denne vil også fungere bra med en 13'' prop, da får du litt mer kraft. Men vær klar over at du må reversere akslingen på motoren for å bruke de i Funcuben. Har aldri hatt en Emax motor selv så jeg vet ikke om de er lette eller vanskelige å reversere. På noen motorer kommer akslingen nærmest ut av seg selv, mens andre sitter dønn uansett hvor mye man presser og hamrer.

    Comment


    • #3
      Ok, hvis jeg må reversere motoren så ble jeg litt mer usikker på Emax. Kanskje jeg da heller burde gå for den Turnigyen du har? Bare bolt on?

      Comment


      • #4
        Har turnigy 3542-1000 i min..(bolt-on) Superfornøyd..
        GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
        sigpic



        Comment


        • #5
          Hva med denne motorpakka? Hvor mye watt gir dette?: FunCubParts.com - Kits & Power Packs for the Multiplex Fun Cub

          Comment


          • #6
            Her har du en Waypoint motor som er bedre enn Turnigy, men til en bedre pris da den er på tilbud. Har bestillt derfra før, og det tar ca en uke.

            Comment


            • #7
              Så nå at den gir 430w. Kanskje litt snaut?

              Comment


              • #8
                Heg har en emax motor i min. Fordel med 5mm aksling på funcuben
                Turnigy er 4mm og tåler ekstremt lite
                Min Hjemmeside..

                http://sveininge.iflogg.com

                Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                Comment


                • #9
                  De nye 35-xx XP motorene fra Turnigy har 5mm aksling. Og min Funcub ligger rett under 400 watt og jeg synes det er nok. Med 2200 mah batterier vil det gi grei fly tid, går du for mer kraft korter du ned fly tiden, men skal du "blåse høl i himmelen" med den så må du ha mer.

                  Comment


                  • #10
                    Ikke sk3 vell?
                    GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
                    sigpic



                    Comment


                    • #11
                      Fra og med 3536 så har SK3 serien også 5mm aksling, men legg merke til at jeg nevnte Turnigy XP. NTM seren derimot har bare 4mm aksling, synd, for de er ellers gode motorer i forhold til prisen.
                      Last edited by Kyrre; 14-06-13, 09:37.

                      Comment


                      • #12
                        Jeg bruker denne med en slik propell Tar av fra lemmen på pick-upen uten problem. Er enig med sveininge at 5mm akslig er å foretrekke, men HK har jo billige akslinger og jeg aner ikke hvor mange jeg har byttet som knekt eller bøyd!
                        -63.
                        Graupner MC
                        JR
                        Multiplex
                        Turnigy.
                        Fly, alt for mange.

                        Comment


                        • #13
                          Jeg bruker en AXI 2820- 10 med jeti 66 speed control og 12x6 prop Tror den er på ca 400W, har 5mm aksling veier 151gr. jeg måtte legge inn 32gr bakerst i halen for å få CG på 70mm. flyet flyr fint og henger i propen.
                          Mvh Andreas
                          Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                          PCM.at mye glede i litt carbon
                          Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                          Comment


                          • #14
                            Axi motor og jeti esc er råflott i en funcub
                            Min Hjemmeside..

                            http://sveininge.iflogg.com

                            Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                            Comment


                            • #15
                              Og ikke minst rådyrt .
                              Last edited by Kyrre; 14-06-13, 09:36.

                              Comment

                              Working...
                              X