Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen i Norge som gjør dette?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen i Norge som gjør dette?

    Click image for larger version

Name:	turbine_hover.jpg
Views:	1
Size:	49.4 KB
ID:	634595

    Eller har vi bare pingler her i landet?
    Tom I. Arntsen

  • #2
    Hvordan i allverden får du kontrollert det uten noe luft som beveger over kontrollflatene?
    ---------------------------------------------------------------
    Spectrum DX6i
    Med propellen på toppen: mcpx, mqx, JR Forza 450, T-Rex 150
    Med propellen i front: Blue Phoenix elektrifisert R.I.P, Multiplex Easystar II

    Comment


    • #3
      Gyro Gyro Gyro
      Min Hjemmeside..

      http://sveininge.iflogg.com

      Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

      Comment


      • #4
        Man bruker trustvectoring, dvs man styrer jetstrålen. Da kan man gjøre sånt.
        Svein Erik Riis
        Ikkje Noko Problem
        Sent from a Jeti DC 16

        Comment


        • #5
          Anders e gjør sånn han, med Sebart Mig 29'ern sin.
          Den er riktignok EDF og foam så følgende er ikke de helt store om det går galt, men han får det i allefall til
          Med thrust vectoring, men uten gyroer så vidt jeg vet.
          arhennie

          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

          Comment


          • #6
            Eller en av verdens beste piloter (Sebastiano Silvestri) som har skills langt over det som man normalt møter....

            Comment


            • #7
              Takk for det Arne. Ja gyro er for uber store pingler.....lol (ikke heli da)
              Føler ikke akkurat at jeg kan stå i evigheten, men det går
              Last edited by anders e; 17-06-13, 17:27.

              Comment


              • #8
                Her er en fnutt fra et tidligere stevne hvor han leker seg med en Mig29

                Comment


                • #9
                  Har ikke sett noen som er på langt nær dette i Norge. Her er det tydeligvis laaaaaaaaange legg og ett par roller som er maks...
                  Unntaket er vel Paven som begynner og bli spennende å se på
                  EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                  EF Yak-54. 110"
                  EF MXS 83"
                  GB Yak-55 2,2m

                  Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                  Takk til:
                  Autopartner.se
                  http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                  Comment


                  • #10
                    Men............ det er flere (ikke jeg) som nok kunne gjort det hvis de hadde vært så interessert i den måten å fly på at de hadde bygget seg et fly for dette


                    Interessen her i Norge har tatt andre retninger.


                    Alle driver vel på med den typen flyging som man liker best, og lurer på hvorfor ikke resten av verden ennå har oppdaget at dette er det som gjelder.


                    Flyr man 3D tenker man at de andre også nok begynner å svinge bare de får trent litt, og flyr man ikke 3D, så tenker man nok at de kommer nok å fly rett fram bare de lærer å holde stikka stille nok.


                    Sånn må det være. Det er det som gir variasjon i hobbyen.


                    Og......... Det de andre driver med er faktisk helt OK det også
                    Last edited by E.R.; 17-06-13, 20:38.

                    Comment


                    • #11
                      Om noen gjør slikt får de vel bare pes av de gamle sure kara på stripa for at de ikke flyr jetten sin skala...... jeg blir like sur innvendig hver gang jeg hører slike folk slenge med leppa.

                      JEG synes det er sykt kult å se slikt som i video, høy alfa og hover er greia for jet

                      Holder på å fikle så smått med edf thrust vector, absolutt ikke like kult mandig.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by andersand View Post
                        Om noen gjør slikt får de vel bare pes av de gamle sure kara på stripa for at de ikke flyr jetten sin skala...... jeg blir like sur innvendig hver gang jeg hører slike folk slenge med leppa.

                        JEG synes det er sykt kult å se slikt som i video, høy alfa og hover er greia for jet

                        Holder på å fikle så smått med edf thrust vector, absolutt ikke like kult mandig.
                        Er redd du har rett i det...
                        Om du klarer å fly 3D med maskina, så er det null stress med rette leg.

                        Interessen i Norge har tatt en annen retning???? Har alle tatt den samme retningen??? Booooring
                        Mangfold er bra i hobbyen vår ja, dvs at folk velger forskjellige retninger..!

                        Har blitt møtt utallige ganger av gamle grinebitere som mener at min flystil bare er tull. Kunne ikke falt meg inn å gå bort til noen som flyr skala og be de fly som folk..!

                        Denne tråden begynte med spørsmålet om noen klarte dette i Norge.. Så da antar jeg at svaret er: Ja nesten alle, men de gidder ikke
                        EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                        EF Yak-54. 110"
                        EF MXS 83"
                        GB Yak-55 2,2m

                        Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                        Takk til:
                        Autopartner.se
                        http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                        Comment


                        • #13
                          Enig med deg!

                          Fly ditt fly akkurat slik du har lyst til, og gi beng i de gamle sure kara.

                          Og.............. hold leppa helt i ro når de gamle sure kara flyr slik de har lyst til.

                          Litt toleranse i alle retninger er ikke å forakte, og det blir så myyyyye hyggeligere.


                          I morgen skal jeg forresten på Jarlsberg og se om jeg får til overgangen fra høy alfa til hover med min Eurosport/Eurofighter



                          Dessuten har jeg blitt såpass gammel nå at jeg har skjønt at hvis det er noe galt med alle de andre rundt meg, så er det på tide å ta en titt i speilet. Det egentlige problemet står da rett foran meg.

                          Last edited by E.R.; 17-06-13, 21:05.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Kenolang View Post
                            ....
                            Denne tråden begynte med spørsmålet om noen klarte dette i Norge.. Så da antar jeg at svaret er: Ja nesten alle, men de gidder ikke
                            Regner med at dette var ironi...

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by E.R. View Post
                              Enig med deg!

                              Fly ditt fly akkurat slik du har lyst til, og gi beng i de gamle sure kara.

                              Og.............. hold leppa helt i ro når de gamle sure kara flyr slik de har lyst til.

                              Litt toleranse i alle retninger er ikke å forakte, og det blir så myyyyye hyggeligere.


                              I morgen skal jeg forresten på Jarlsberg og se om jeg får til overgangen fra høy alfa til hover med min Eurosport/Eurofighter



                              Dessuten har jeg blitt såpass gammel nå at jeg har skjønt at hvis det er noe galt med alle de andre rundt meg, så er det på tide å ta en titt i speilet. Det egentlige problemet står da rett foran meg.

                              Kunne ikke sagt det bedre
                              EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                              EF Yak-54. 110"
                              EF MXS 83"
                              GB Yak-55 2,2m

                              Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                              Takk til:
                              Autopartner.se
                              http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                              Comment

                              Working...
                              X