Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pike Precision elektro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Originally posted by Ja9 View Post
    Regulatoren er en YEP og ikke YGE, men slik jeg har forstått det så er disse nokså like. Men jeg antar at YGE er av en helt annen kvalitet. Har forresten sendt en mail til Hobbyking ang. problemet.
    Piken min er en F3F utgave.
    YEP ble til YGE - trenger å vaske brillene...


    OT:
    Sikler litt på F3F utgaven av Pike'en
    Hva er dine erfaringer med denne på hangkanten?

    Comment


    • #62
      Pike Precision er et utrolig bra fly. Veldig lett flydd med stort fartspotensiale.
      Bare se på F3F resultatlister de siste åren rundt om i Europa.
      Jan Eric Klausen
      Forus RC Klubb

      Comment


      • #63
        Ja, jeg har lagt merke til plasseringene!
        Fikk se en i lufta på Hanstholm (Jørgen Busk) og det imponerte.

        Hvor kjøpte du den og hva var prisen?

        Comment


        • #64
          Jeg kjøpte direkte fra Samba model i Tsjekkia. Samba Model
          Prisen er vel som på de fleste F3F/F3B modeller. Jeg bestilte min med ferdig installerte servoer i vingene.
          Husker hva alt kom på totalt, men man havner vel fort på 15 lapper ++ for å få modellen flyklar.
          kan vel også bestilles her SoaringUSA > Sport > Page not found
          Jan Eric Klausen
          Forus RC Klubb

          Comment


          • #65
            Fikk svar fra Hobbyking ang regulatoren.
            De sier at disse regulatoren er svært sensitive på spenningsdrop, så "cutoff voltage" må sette til minste mulige verdi som er 2,9V pr celle. Har ikke fått testet dette enda.
            Jan Eric Klausen
            Forus RC Klubb

            Comment


            • #66
              Originally posted by Ja9 View Post
              Fikk svar fra Hobbyking ang regulatoren.
              De sier at disse regulatoren er svært sensitive på spenningsdrop, så "cutoff voltage" må sette til minste mulige verdi som er 2,9V pr celle. Har ikke fått testet dette enda.
              Det er en utfordring - med "power" oppsett er det ingen problemer å dra batterispenningen godt under 3V når du gir "full gass"
              Gode batterier vil hjelpe, men selv med de beste jeg har havner spenningen godt under 2.9V i noen tiendels sekund.

              Comment


              • #67
                Er klar over at heftige el opsett kan trekke batterispenningen godt ned.
                Men dette oppsettet drar jo ikke mer en 80A og batteriene er 65C så jeg antok at det ikke skulle være noe problem.
                Skal prøve å sette ned cutoff spenningen når jeg kommer hjem fra jobb
                Jan Eric Klausen
                Forus RC Klubb

                Comment


                • #68
                  Ser ut som det gjorde susen å sette ned cutoff spenningen til 2,9V.
                  Må sette opp en timer på radioen og fly på etter denne.
                  I følge motocalc så skal dette gi en flytid/motortid på 1,8min så en timer på 1,20min må vel være nok safe.
                  Jan Eric Klausen
                  Forus RC Klubb

                  Comment


                  • #69
                    Fikk endelig testet flyet i dag.
                    Flyet gikk som på skinner rett til værs, hadde selvfølgelig bommet litt på brems oppsettet i regulatoren, så flyet måtte stalles for å få propellen til å klappe sammen.
                    Ca 1 minutt motortid gir ganske mange opptrekk til fornuftig høyde.
                    Jan Eric Klausen
                    Forus RC Klubb

                    Comment


                    • #70
                      Jeg har en pike perfect med en hacker i nesa. Bruker en jeti mezon esc med telemetri. Batteri spenning er helt nede i 8,9v. Bruker nano tech 1850mah 3s.
                      GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
                      sigpic



                      Comment


                      • #71
                        1,8min motortid som motocalc sier, stemmer ikke helt.
                        Satte timeren på 1min20sek og da er det igjen 25%på batteriene etterpå.
                        Regner med jeg reduserer timeren til 1minutt, dette gir mer enn nok motortid for mange opptrekk.
                        Jan Eric Klausen
                        Forus RC Klubb

                        Comment

                        Working...
                        X