Announcement

Collapse
No announcement yet.

Helt fersk og kjøpt KDS INNOVA 450QS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Helt fersk og kjøpt KDS INNOVA 450QS

    Heisan

    Da har jeg blitt bitt av basillen, og gleder meg til maaaange timer med flyging i årene som kommer :P (dog jeg har faktisk ikke flydd noe enda)
    Det hele startet med at en venn av meg holder på i oppstarten med å lage en nettbutikk, og 450QS er et av helikoptrene han skal selge.
    Nybegynner venlig sier informasjonen om den, så jeg slo til og kjøpte maskinen

    Siden helikopteret er RTF så tenkte jeg så nybegynner som jeg er, at nå er det bare rett ut å øve på hoovering...
    Ikke helt riktig viste det seg, da helikopteret får en krafting tailspin når det er rett før det tar av..
    Masse knoting og trykkign på diverse knapper (radio er KDS K-7X2) så har jeg fortsatt problemet.
    Da var det å sette i gang med internett tråling for informasjon.. Prøvde å sette gyro på DIR: Reverse.
    Ser ut til at det hjalp litt, men fortsatt sliter jeg med tailspin... What shall i do?

    Ikke kjenner jeg noen som driver med dette heller, så jeg er bundet til å finne det ut selv
    Håper det er en vennelig sjel her inne, som kan vise litt barmhjetighet ovenfor denne nybegynneren :P

  • #2
    Kan det være at du må sette endepunkter(EPA) på haleservo? At den har nok bevegelse.
    Og blader er riktig vei?
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Originally posted by xilian View Post
      Kan det være at du må sette endepunkter(EPA) på haleservo? At den har nok bevegelse.
      Og blader er riktig vei?
      Hvordan gjør jeg det da? Så grønn her at jeg nærmest drar på meg allergi :P

      Comment


      • #4
        Om du leser denne først så får du kanskje en grei forståelse på hvordan halen er satt opp: Tail setup - RC Helicopter Wiki
        Stian Håvak (82)
        Fly low or crash trying!

        MFN @ Facebook - Like!

        Comment

        Working...
        X