Announcement

Collapse
No announcement yet.

stm beaver vs funcub

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Det var godt å høre. Var egentlig bare med et, helt nytt batteri med xt60 kontakt, men fikk med 2 ekstra batteri men de har deans. Så tenkte det var grett med den overgangen.

    Comment


    • #32
      Originally posted by koda View Post
      Det var godt å høre. Var egentlig bare med et, helt nytt batteri med xt60 kontakt, men fikk med 2 ekstra batteri men de har deans. Så tenkte det var grett med den overgangen.
      Jeg hadde tatt bryet med å lodde på en deans

      Comment


      • #33
        Så lenge det ikke ødelegger noe så bruker jeg overgangen, så lodder jeg på deans når jeg blir lei av å bruke overgangen

        Comment


        • #34
          Noen som har erfaring med å avstive understellet på funcuben? Så et bilde der noen hadde satt på de fjærene fra en stm j3 cub

          Comment


          • #35
            Her har du et par løsninger

            Comment


            • #36
              Fikk laget noe selv, brukte fjøra fra j3cuben å satte imellom på understellet. Den er akkurat stram nok til at understeller ikke skrævar helt ut

              Comment


              • #37
                Click image for larger version

Name:	IMG_2008.jpg
Views:	3
Size:	70.5 KB
ID:	601821
                Disse fungerer fint ja.. fra stm cub en tang og et par hjulstoppere så er du der. Jeg har virkelig noen dårlige landinger med flyet. Var litt redd for at plasten i mitten skulle ryke, men den holder.
                Attached Files
                Last edited by Sundtair; 13-07-13, 22:23.
                Mvh Andreas
                Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                PCM.at mye glede i litt carbon
                Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                Comment


                • #38
                  Hadde et komplett j3 cub understell, men fikk ødelagt den ene fjøra så satte bare den ene på tvers imellom. Fungerer veldig greit noen som har flottører til sin funcub? Hørt man må bøye til bøylene selv av pianotråd?

                  Comment


                  • #39
                    Du må bare bøye til tråden for vannroret, men det er litt arbeid for å få det på plass. Du kan se hva du må gjøre ved å lese manualen

                    Comment


                    • #40
                      Sitter det servoer på flottørene, eller er vannroret koblet på hjulet på fly?

                      Comment


                      • #41
                        Vannroret er istedet for halehjulet. Med i flottørsettet er det en koblingsbit, samme som innmaten i en elektrisk "sukkerbit", slik at du kan veksle mellom hjul og ror med å løsne og sette til en skrue. Du må først kutte av pianotråden til halehjulet. Jeg har prøvd fløttørene til Funcuben og de fungerer helt uproblematisk. Syntes flyet fløy bedre, litt roligere og stødigere med flottørene. Vannroret vet jeg ikke effekten av da jeg ikke fant det da jeg skulle ut å fly
                        Olav Moe

                        -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

                        Innholdet i min hangar, sånn ca

                        Comment


                        • #42
                          Har sett en del filmer av funcuben med flottører, å der sitter hjulet på bak. Så trodde kansje vannroret satt på flottørene. Flottørene for min del blir nok bare brukt til vinteren på snø. Litt kjedelig å ødelegge elektronikken første turen i vannet

                          Comment


                          • #43
                            Skal du bare bruke dem på snø så trenger du ikke bry deg om ror. Og tittet nettopp på noen videoer og det ser jo ut som den klarer seg helt fint på vannet uten noe annet enn sideroret.

                            Comment


                            • #44
                              Hva skjer med servoer å slik ved kontakt med vann? Har jo sett de flya som har kræsjet i vann, som flyr like godt etterpå. Vurderer å kjøpe lakk til flyet, har sett på en gulfarge hos elefun. Men får man lakk for eks på biltema som er like bra?
                              Last edited by koda; 15-07-13, 18:22.

                              Comment


                              • #45
                                Ser mange har brukt lakk fra europris med bra resultat, så blir vel å sjekke der i dag.

                                Comment

                                Working...
                                X